تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 خرداد 1395 ساعت 09:58

کعبی: اگر می‌ماندم، رکورد بازی‌های ملی را می‌زدم/ فوتبال ما را دلال‌ها می چرخانند

حسین کعبی گفت که فوتبال ایران را دلال‌ها می‌چرخانند.

به گزارش خبرآنلاین؛ عادل فردوسی پور در برنامه این هفته خود حسین كعبی را به استودیو برد تا با او به عنوان یك بازیكن سابق لسترسیتی گفت و گو كند. كعبی در این برنامه درباره شایعه صغر سن خود و همچنین دوران فوتبالش هم صحبت كرد.

*چه شد رفتی لستر؟

من یك نیم فصل برای پرسپولیس بازی كردم. یك پیشنهاد خوبی از لستر داشتم. آرزوی هر كسی است كه در انگلیس بازی كند. با بازیكنانی كه در انگلیس بازی كرده بودند مشورت كردم. به توافق رسیدم و رفتم. بابت پول نبود. فكرم این بود كه خوب بازی كنم و برگردم به تیم ملی.

*كم میدان دادند به تو؟

بدشانسی آوردم در فوتبالم. مربی اولی خیلی من را دوست داشت. متاسفانه آی تی سی من دیر رسید به لندن. همكاری نمی كردند با لستر سیتی. من 5 بازی را از دست دادم. اگر آی تی سی می‌رسید یك نیم فصل كامل بازی می كردم و نشان می دادم خیلی چیزها را.

*از علی بداوی خبر داری؟

علی بداوی روز به روز لاغرتر می‌شود. كسی سراغش را نمی‌گیرد.

*دوست داشتی پرسپولیس قهرمان شود یا استقلال خوزستان؟

هر دو تا. برادر بزرگ من به قدری استقلالی است كه وقتی رفتم پرسپولیس یك سال با من حرف نزد و من را خانه اش راه نداد.

*اسمت حسین است یا حسون؟

در خانه من را حسون صدا می كنند. به عبدالله ویسی می‌گویم ویس. من برادر ندارم. همه برادرانم از من بزرگ تر هستند.دوربین تان را بردارید بیاورید اهواز، نه حسون داریم نه چیزی. به من می گویند حسون.

*از فوتبال خداحافظی كردی؟

نه چرا خداحافظی كنم؟ من رضا عنایتی و مهدی رجب زاده را الگو قرار داده ام.

*حالا سن تو اندازه آن ها هست؟

شما گیر داده ای به ما. من از دایی بیشتر سختی كشیده ام. من روز عید كه همه مردم كفش می پوشیدند با دمپایی می‌آمدم.من اگر سیاست داشتم تا الان داشتم فوتبال بازی می كردم. الان كل فوتبال ما را دلال‌ها می چرخانند. دلال‌ها تیم‌های لیگ برتری را می‌بندند.

*چون با دلال‌ها ارتباط نداری این طوری شده؟

بله. صد در صد. السد می‌گفتند از ایران بازیكن معرفی كن به ما. خوب پول می دادند. ولی این كار را نكردم. من اگر سیاست داشتم تا الان بازی می كردم. آخرین تیم من استقلال خوزستان بود. پیشنهاد دادند كه یك جایی هست در یك تیم شهرستانی. گفتند چقدر می خواهد؟ گفت چقدر می‌دهید؟ گفت 300 میلیون قرارداد می بندیم. یك چك بده كه این پول به حساب من واریز شود.

*كدام تیم؟ برای كدام شهر بود؟

نمی‌گویم. اگر از من شكایت كنند شما می‌آیی جواب بدهی؟

*لگدی كه به صورت فیگو زدی داستانش چه بود؟ دلت آمد با آن همه خوش تیپی؟

آقای فردوسی پور، فیگو خوش تیپ است من خوش تیپ نیستم؟ من از قصد فیگو را نزدم. من 94 تا بازی ملی دارم. اگر كل بازی‌هایم را جمع كنم جوانان و امید، ركورد اروپا را هم می زنم. در همه رده ها كاپیتان تیم ملی بودم كه یك افتخار است. من می خواستم بروم از فیگو كه به ایران آمده بود یك معذرت خواهی ویژه بكنم. اما كسی دعوتم نكرد.

*چرا همیشه 13 می پوشیدی؟

نصرت ایراندوست در تیم ملی جوانان گفت كه این شماره را بپوش و من هم پوشیدم. بهترین فوتبال را هم با این لباس انجام دادم و نحص نبود.

*اواخر فوتبالت افت كرده بودی؟

نه. افت نكرده بودم. من اگر می ماندم ركورد بازی‌های ملی را می‌زدم. چند نفر بودند كه نمی‌خواستند من ركورد بزنم. الان بازی ملی نمی خواهم. بگذارند در لیگ برتر بازی كنم.

*چه كسی نمی‌گذارد؟

من در استقلال خوزستان بی نظیر بودم. ویسی فقط در گلر و دفاع وسط از من استفاده نكرد. من می توانستم كمك كنم به استقلال خوزستان. در تیم ملی هم قطبی می خواست بازوبند را بدهد به یكی دیگر ولی من قبول نكردم.

*سن خودت را بگو.

این برنامه ثبت احوال است یا برنامه نود؟ در فدراسیون زده اند.

*زده اند متولد سال 63.

كی گفته من 31 سالم است؟

*سال 79 بازی كردی اولین بازی ات را انجام دادی در لیگ؟

وین رونی هم 16 سالش بود آمد بازی كرد.

*درمورد تو می گفتند با شناسنامه خواهرزاده ات بازی می كردی.

تنها چیزی كه در ایران زیاد است شایعه است.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

436 نمایش

نظر دادن