تاریخ انتشار: جمعه, 31 ارديبهشت 1395 ساعت 12:09

جزئیاتی از زندگی فوتبالی و شخصی دورگه ایرانی- فیلیپینی/ ماجرای میثاق و دختر شایسته دنیا!

تماشاگران امروز نوشت:میثاق بهادران دورگه ایرانی فیلیپینی از سال موفقش در فوتبال فیلیپین گفت.

میثاق بهادران سالی رویایی را در فوتبال فیلیپین گذراند و برای این تیم سهمیه حضور در جام ملتهای آسیا را بدست آورد تا بخشی از تاریخ سرزمین مادری اش شود. این دندان پزشک ایرانی در این گفت و گو از فوتبال و حواشی زندگی شخصی اش گفته است.

*سال موفقي را پشت‌سر گذاشتي، مهمترين گل ملي تاريخ فيليپين را زدي و اين كشور را به جام ملت‌هاي آسيا رساندي؛ بازتاب اين موفقيت بين مردم كشورت چطور بود؟

مردم فيلیپين بابت برد ما مقابل كره‌شمالي خوشحال بودند و اين برد باعث شد كه بيشتر فوتبال را دوست داشته باشند. چون فيليپين كشوري است كه مردمش بَكس و بسكتبال را بيشتر دوست دارند. الان هم كه رده اول رنكينگ در جنوب شرقي آسيا هستيم. بعد از برد ما مقابل كره‌شمالي مردم چين خوشحال‌تر از مردم فيليپين بودند و حتي فيليپين را براي بازي‌هاي دوستانه دعوت كردند. من هم خيلي خوشحالم كه در هر بردي كه فيليپين در اين بازي‌هاي مقدماتي جام‌جهاني‌ داشت توانستم براي تيمم گل بزنم و هم مردم فيليپين و هم مردم ايران را بابت گل‌هايي كه به بحرين و يمن و كره‌شمالي زدم خوشحال كنم.

*تا يك سال قبل كمتر كسي در ايران و شايد در همان فيليپين ميثاق را مي‌شناخت اما الان در هر دو كشور معروف شده‌اي. تو كسي هستي كه كره‌شمالي را در انتخابي جام‌جهاني‌ حذف كردی. در اين باره و اين حس معروف شدن حرف مي‌زني؟

به‌خاطر معروف شدن هيج حس خاصي ندارم چون زياد به شهرت فكر نمي‌كردم ولي همين كه توانستم باعث افتخار دو كشورم بشوم خيلي خوشحالم و خوشحالم كه به وسيله فوتبال توانستم اين كار را انجام بدهم. من هميشه دوست داشته‌ام باعث افتخار اين دو كشور باشم و بتوانم اين دو را به هم بيشتر نزديك كنم. همين موفقيت من باعث شد مردم فيليپين بيشتر درباره ايران بدانند و مردم ايران هم بيشتر با فيليپين آشنا شوند. اين مي‌تواند باعث دوستي دو كشور در كارهاي تجاري و فرهنگي و... شود. اين باعث شد كه مثلاً مردم فيليپين فكر نكنند ايران تماما صحراست يا مردم ايران فكر نكنند در فيليپين همه‌‌اش برنج مي‌كارند. من بيشتر، از اين خوشحالم كه اين فوتبال باعث شد اين دو كشور يك مقدار بيشتر همديگر را بشناسند. مردم كم‌كم سرچ مي‌كنند و مي‌فهمند كه فيليپين اين‌طوري است و ايران چه شكلي است. من اين را بيشتر از اينکه معروف شدن برایم مهم باشد، دوست دارم. از حذف شدن كره‌شمالي زياد خوشحال يا ناراحت نيستم؛ چون بالاخره آنها هم يك كشور هستند و دوست داشتند وارد مقدماتي جام جهاني‌ شوند ولي خب بازی فوتبال است و ما فقط سه امتياز را مي‌خواستيم و بازي خودمان را كرديم. كره‌شمالي كشور خوبي بود و من از این کشور خوشم آمد. اينكه مردم اين كشور در تحريم هستند هيچ ربطي به فوتبال ندارد. در حقيقت سياست‌شان به فوتبال ربط ندارد. شايد مردم كشورهاي ديگر به خاطر اينكه راحت نمي‌توانستند به این کشور بروند از باخت آنها خوشحال هستند، ولي براي من فرقي نمي‌كرد كه كره برود يا چين برود. مهم اين بود كه ما توانستيم سه امتياز را بگيريم.

*امسال توانستي با تيم باشگاهي‌ات در ليگ فيليپين هم قهرمان شوي، حالا فوتباليست شناخته‌شده‌اي هستي. فكر مي‌كني با توجه به سن و سالت، بتواني در ليگ‌هاي بهتري هم بازي كني؟
فوتبال ايران را دنبال مي‌كنم و خيلي آن را دوست دارم و باعث افتخارم است كه الان نامبروان آسيا هستند. باشگاه‌هاي ايران را هم دوست دارم و با بازيكن‌هاي زيادي آشنا هستم. محمد نوري، سعيد لطفي، پيام صادقيان و سيدجلال حسيني بازيكن‌هاي خونگرمي هستند و رفتار خيلي دوستانه‌اي دارند. وقتي من با آنها صحبت مي‌كردم خيلي خودماني بودند. با آقاي منصوريان كه مربي نفت بود هم آشنا هستم و خيلي چيزها از او ياد گرفته‌ام. چيزهايي كه او به من ياد داد يكي از دلايلي بود كه توانستم در اين مسابقات مقدماتي جام‌جهاني‌ گلزني كنم. در فيليپين با آقاي علي دايي كه براي دادن جوايز به اينجا آمده بود آشنا شدم و بعد سر تمرينات‌شان هم رفتم و با او سلام‌عليك كردم. به نظرم، هم آقاي علي دايي هم آقای منصوريان از مربي‌هاي خوب ايران هستند و از بازيكن‌هاي خوب ايران هم بوده‌اند كه من واقعاً به هر دو افتخار مي‌كنم. توماس داولي هم هر دوي آنها و هم عابدزاده را مي‌شناسد و خيلي درباره آنها خوب مي‌گويد.

*از باشگاه‌هاي ايراني تا به حال پيشنهاد داشته‌اي؟ چند باري با استقلال و نفت تمرين كرده بودي. ماجرايش چه بود؟

من فكر مي‌كنم بتوانم در ليگ‌هاي ايران هم بازي كنم. البته تا به حال بازي نكرده‌ام ولي تمرين كرده‌ام و با تيم‌هاي بزرگي مثل كره‌شمالي، ازبكستان و استراليا بازي كرده‌ام و مطمئنم تيم‌هاي باشگاهي ايران هم در همين سطح‌ها هستند. اين يعني من هم مي‌توانم در اين سطح بازي كنم. چون به تيم‌هايي مثل بحرين و ازبكستان گل زده‌ام. بحرين، يمن و كره‌شمالي واقعاً تيم‌هاي قدر آسيا هستند و مي‌توانيم آنها را با تيم‌هاي باشگاهي ايران در يك سطح بدانيم. از طرفي من با تيم‌هايي مثل ال‌اي گلكسي بازي كرده‌ام و با بازيكن‌هايي مثل ديويد بكهام، پل اسكولز، اندي كول و بازيكن‌هاي ازبكستان كه همه لوكوموتيو و در تيم‌هاي خوبي بازي مي‌كنند، بازي كرده‌ام و مي‌دانم كه مي‌توانم مقابل دفاع‌هاي‌شان بجنگم و آنها را جا بگذارم.

* تفاوت فوتبال ايران و فيليپين دقيقاً چقدر است؟

نمي‌توانيد فوتبال ايران را با فيليپين در يك سطح بگذاريد. گرچه مثل قديم‌ها زياد هم دور نيستيم و ديگر اين‌طور نيست كه مثلاً مالديو از ايران 17تا مي‌خورد، الان هم همان باشد ولي خب ايران از فيليپين خيلي قوي‌تر است و اصلاً نمي‌توانيم مقايسه كنيم.

*فكر مي‌كني اگر در ايران سراغ فوتبال حرفه‌اي مي‌رفتي، شانسي براي چهره شدن داشتي؟

اگر در ايران واقعاً شرايط فراهم بود و تلاش مي‌كردم شايد مي‌توانستم يكي از بازيكن‌هاي باشگاهي ايران باشم؛ بالاخره هر تلاشي به يك ثمري مي‌رسد. نه‌تنها من بلكه هر كس تلاش كند و با نظم جلو برود حتماً به موفقيت مي‌رسد؛ چراكه نه.

*اين اواخر خبر ازدواجت با دختر شايسته جهان حسابي سر و صدا كرده بود. اين خبر چقدر صحت داشت؟

بيشتر يك شايعه است كه ما ازدواج كرده‌ايم. دختر شايسته جهان يكي از دوستان صميمي من در فيليپين است. قبل از آنكه دختر شايسته جهان شود ما خيلي با هم دوست بوديم. وقتي دختر شايسته جهان شد عكس‌هايي كه از قديم با هم در اينترنت داشتيم بيرون آمد و مردم گفتند ميثاق با او ازدواج كرده. اينکه من ازدواج كرده‌ام شايعه بوده، ولي هنوز هم دوستان خوبی هستيم و درباره هر مشكلي كه داريم با هم صحبت و به هم كمك مي‌كنيم.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

613 نمایش

نظر دادن