تاریخ انتشار: شنبه, 09 اسفند 1393 ساعت 11:56

مایکروسافت آینده فناوری‌ها را به تصویر کشید

مایکروسافت به تازگی ویدئویی از ایده‌های خود از آینده دنیا و فناوری منتشر کرده که در حد خود بی‌نظیر است. مایکروسافت با این ویدئو نشان می‌دهد که چطور فناوری‌های در حال ظهور، آینده را پنج تا 10 سال بعد شکل خواهند داد.

به گزارش آنا به نقل از TheVerge، با وجودی که ویدئوی مایکروسافت آینده‌ دنیا را به تصویر می‌کشد، آنقدر به واقعیت نزدیک است که می‌توان حدس زد تا چند سال آینده خیلی از این ایده‌ها به واقعیت تبدیل خواهند شد. در واقع، کارهایی که در این ویدئو به واسطه فناوری‌ها می‌توان انجام داد، خیلی از قابلیت‌های فناوری کنونی فاصله‌ای ندارد.

مایکروسافت همانند گذشته به پیدایش نمایشگرهای بزرگ در آینده اصرار دارد و معتقد است که این نمایشگرها قابلیت‌ها و کارآیی بیشتری خواهند داشت. از همین رو، مایکروسافت نام این ویدئو را «تصور آینده‌ای کارآمد» گذاشته است.

در این ویدئو که مایکروسافت چشم‌انداز خود از فناوری‌های هولوگرام، پرینتر سه‌بعدی، تبلت‌های ابرنازک و نمایشگرهایی با قابلیت تا شدن را به تصویر کشیده، همه افراد در حال ضربه زدن با انگشت روی نمایشگرها و کشیدن محتوا از یک ابزار به ابزار دیگر برای کار کردن روی آن هستند. با این حال، هنوز نشانه‌هایی از استفاده از کیبورد در آینده‌ای که مایکروسافت متصور شده، وجود دارد.

تبلت تاشو

مایکروسافت همچنین نمونه مفهومی از یک تبلت را در ویدئویش نشان می‌دهد که دقیقا شبیه به کتاب است و با یک قلم نوری کار می‌کند. این تبلت نمایشگری با قابلیت خمیده و تا شدن دارد و آنقدر جالب است که هر فردی آرزوی داشتن آن را خواهد داشت.

دستبند هوشمند

مایکروسافت در ویدئوی آینده‌گرایانه‌اش، ابزاری را به تصویر کشیده که روی دست قرار می‌گیرند و شبیه به دستبند معمولی هستند اما خاصیت آهنربایی دارند و زمانی که به هم متصل می‌شوند، به یک نمایشگر کوچک تبدیل می‌شوند که قابلیت تعامل از راه دور با نمایشگرهای بزرگتر را دارند.

دیوارهای تعاملی

در بخشی از این ویدئو، دیوارها و شیشه‌هایی در اتاق، مدارس و محل‌های کاری به تصویر کشیده شده‌اند که به محض دستور کاربر به نمایشگر شفاف و تعاملی تبدیل می‌شوند و کاربر به راحتی با لمس آنها، اطلاعات لازم را پردازش می‌کند و کارهای لازم روی آن را انجام می‌دهد.

رسانه

1448 نمایش

نظر دادن