تاریخ انتشار: شنبه, 18 تیر 1401 ساعت 10:37

امکان ترجمه ۲۰۰ زبان دنیا با مدل جدید هوش مصنوعی متا

مدل هوش مصنوعی جدید شرکت متا می‌تواند برای همیشه مانع زبانی را از بین ببرد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: شرکت متا یک مدل جدید هوش مصنوعی (AI) را منتشر کرده که قادر به ترجمه بیش از ۲۰۰ زبان مختلف است. مدل No Language Left Behind (NLLB) که با استفاده از یکی از قوی‌ترین ابررایانه‌های هوش مصنوعی در جهان آموزش دیده است، در حال حاضر از ویژگی‌های ترجمه پیشرفته در مجموعه برنامه‌ها و خدمات متا پشتیبانی می‌کند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در این باره گفت: پیشرفت‌های صورت گرفته در این پروژه، بیش از ۲۵ میلیارد ترجمه را برای برنامه‌های ما در هر روز، امکان‌پذیر می‌سازد. تکنیک‌های مدل‌سازی هوش مصنوعی که در این پروژه استفاده می‌کنیم، به ترجمه با کیفیت بالا برای زبان‌هایی که میلیارد‌ها نفر در سراسر جهان صحبت می‌کنند کمک می‌کند.

علاوه بر پشتیبانی از خانواده برنامه‌های متا، با انتشار این مدل تحت مجوز منبع باز، این شرکت زمینه را برای موج جدیدی از خدمات شخص ثالث طراحی شده برای از بین بردن موانع زبانی، فراهم کرده است.

در یک ویدیوی تبلیغاتی، متا به امکانات ابزار‌های واقعیت افزوده اشاره کرد که کتاب‌ها و دستور پخت‌های زبان خارجی را ترجمه می‌کنند

به کاربرد‌های بالقوه متاورس برای این فناوری نیز اشاره شد. متا آینده‌ای را متصور است که در آن، افراد با هر پیشینه‌ای می‌توانند آزادانه در واقعیت مجازی با پشتیبانی از ترجمه زنده گفتگو کنند.

714 نمایش

نظر دادن