تاریخ انتشار: جمعه, 18 بهمن 1398 ساعت 11:00

رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» امکان پذیر شد

رئیس سازمان فضایی ایران از امکان رصد موقعیت لحظه ای ماهواره «ظفر» از طریق سایت «فضاجو» توسط نخبگان فضایی کشور خبر داد.  

مرتضی براری در توئیتر نوشت: سایت «فضاجو» به عنوان اولین سایت بومی ردیابی و رصد ماهواره ها، برای رصد لحظه‌ای ماهواره «ظفر» توسط دانشجویان نخبه کشور طراحی و اجرا شد.

وی گفت: این سایت در دو آدرس http://fazajoo.com و http://fazajoo.ir ، مستقل از سایت‌های خارجی، موقعیت لحظه ای ماهواره ظفر را اطلاع رسانی می‌کند.

براری ادامه داد: این وب‌سایت با همت دانشجویان خلاق و به صورت خودجوش طراحی و راه اندازی شده و هم اکنون نیز در حال تکمیل و بهینه سازی است. در این زمینه از پیشنهادات و نظرات همه استقبال می کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به شمارش معکوس برای پرتاب ماهواره سنجشی «ظفر» گفت: طی ۶ سال گذشته متخصصان ما در حال گذر از گام اول (مدار تحقیقاتی) به گام دوم (مدار عملیاتی) بودند. در این روند زیرساخت‌های لازم از قبیل ماهواره، ماهواره‌بر، پایگاه پرتاب، مرکز کنترل و هدایت، ایستگاه زمینی و آزمایشگاه‌ها ارتقا داده شده است و تلاش می کنیم گام‌های بعدی با سرعت بیشتر برداشته شود.

براری در پاسخ به اظهارات یکی از کاربران توئیتر که مدعی شده بود ماهواره‌ از سکو پایین آورده شده است، تاکید کرد: این خبر صحت ندارد. تمام مراحل و فرآیندهای پرتاب ظفر به صورت شفاف اطلاع رسانی می شود.

وی از مخاطبان خواست اخبار را از منابع موثق پیگیری کنند.

قرار است ماهواره سنجشی «ظفر» با ماهواره بر ایرانی «سیمرغ» تا پایان هفته جاری به مدار ۵۳۰ کیلومتری زمین ارسال شود.

 

1813 نمایش

نظر دادن