تاریخ انتشار: شنبه, 13 ارديبهشت 1399 ساعت 11:05

عصبانیت صهیونیست‌ها از یک مسابقه کاریکاتور در ایران

دبیر مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» از استقبال گسترده هنرمندان جهان و عصبانیت صهیونیست‌ها از این مسابقه خبر داد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه «ما کرونا را شکست می‌دهیم» گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشورمان، شبکه‌ای از رسانه‌های معاند شروع به انتشار اخباری غیرواقعی درباره ایران نمودند. مثلا در همان ابتدا که تنها دو نفر به این ویروس مبتلا شده بودند، برخی از این رسانه‌ها گفتند که ایران منشأ ورود ویروس کرونا به ۱۶ کشور دنیاست! یعنی تا این حد خباثت نشان دادند که گویی عامل این اتفاق، ایران است! بنابراین لازم بود که ما به‌طور جدی وارد عرصه شویم و مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور کرونا را راه‌اندازی کردیم. این مسابقه، چند موضوع را دربر می‌گرفت؛ روحیه‌بخشی به انسان‌ها برای مبارزه با کرونا، رعایت مسائل بهداشتی، توجه به مدافعان سلامت و بخش چهارم هم سیاسی بود.

وی افزود: از همان روز اول، شاهد استقبال گسترده هنرمندان جهان بودیم، طوری که ظرف ۴۰ روز بیش از چهار هزار و ۲۰۰ اثر از ۸۸ کشور جهان به دست ما رسید. این یک آمار کم‌نظیر در سطح جهان است. حضور هنرمندان جهان در این اتفاق بشردوستانه، ستودنی بود. این هم که ایران به‌عنوان اولین کشور برای بازنمایی مسئله جهانی شیوع ویروس کرونا در هنر ورود پیدا کرد جای تأمل داشت. الان در مرحله داوری نهایی آثار هستیم و جمعی از برترین کاریکاتوریست‌های خارجی و داخلی، مشغول داوری هستند.

دبیر مسابقه کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» درباره استقبال از نمایشگاه مجازی آثار برگزیده این مسابقه نیز بیان کرد: انعکاس این مسابقه به قدری خوب بوده که تا به حال در سایت ایران کارتون از نمایشگاه مجازی آثار، بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بازدیدکننده، بیش از سه میلیون بازدید انجام داده‌اند.

شجاعی طباطبایی از واکنش‌های دیگری به مسابقه کاریکاتور کرونا خبر داد و گفت: یکی از اتفاقات جالب درباره مسابقه کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» واکنش منفی رژیم صهیونیستی بود. هر بار حرکت بزرگی در عرصه کاریکاتور انجام می‌دهیم که منتج به نتایج خوبی می‌شود، صهیونیست‌ها عصبانی می‌شوند و سعی می‌کنند با دروغ، آن کار بزرگ را به حاشیه ببرند. با توجه به اینکه در تعدادی از آثار بخش سیاسی این مسابقه از پرچم و نماد رژیم منحوس صهیونیستی استفاده شده است، رسانه‌های وابسته به اسرائیل دروغ اعلام کردند که ایرانی‌ها به بهانه کرونا، مشغول یهودستیزی هستند! این درحالی است که در این آثار کاملاً مشخص و مشهود است که از پرچم رژیم‌ اشغالگر قدس استفاده شده است و کاملاً مرتبط با این رژیم سبوع است.

دبیر مسابقه کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» تصریح کرد: ما قبلاً نیز مسابقات دیگری را برگزار کرده بودیم که صهیونیست‌ها همین واکنش را نشان دادند و هیچ‌گاه نتوانستند به نتیجه دلخواه خودشان برسند. ما خوشحال هستیم که هم هنرمندان جهان چنین استقبال گسترده‌ای کردند و هم رژیم صهیونیستی عصبانی شده است.

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: خوشبختانه آثار این مسابقه در اقصی نقاط جهان دیده می‌شود، رسانه‌ها و فضای مجازی به آن می‌پردازند و ارتباط ما با هنرمندان بزرگ و رسانه‌های تخصصی در دنیا ادامه دارد.

منبع: کیهان

2965 نمایش

نظر دادن