تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 ارديبهشت 1392 ساعت 08:09

رییس جمهور: صهيونيست‌ها مي‌خواهند اسم «احمدي‌نژاد » به ننگ تبديل شود

شرق: رییس دولت همچنان استان به استان سفر می‌کند و گلایه می‌کند.

او که در خوزستان گفته بود: «پیغام داده‌اند اگر رویت را زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم» و در قم هم گفت: «حرف‌هایی هست که بعدا خواهم گفت» دیروز در اصفهان هم گفته است: «عده کمی اقتصاد را در دست گرفته‌اند. عده اندکی خود را اصل اسلام و انقلاب می‌دانند و حتی رهبری را در انحصار خود می‌دانند در حالی که رهبری متعلق به همه ملت ایران و محبوب 75 میلیون ایرانی است.»

احمدی‌نژاد با بیان اینکه امام راحل می‌فرمودند یک رای بیشتر ندارم و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند، اظهار داشت: «این تاکید برای بنده و امثال بنده که قدرتی دارند و تریبون و رسانه در اختیار دارند، خیلی پیام دارد.»

رییس دولت برای چندمین بار در صحبت‌های هفته‌های اخیرش به این فراز نوروزی سخنان رهبری اشاره کرد و گفت: «رهبری فرمودند در انتخابات باید همه سلایق حضور داشته باشند»، افزود: «هیچکس نباید جای ملت تصمیم گیرد و آنچه ملت تصمیم بگیرد بهترین است و همه باید تابع تصمیم ملت باشند.»

 محمود احمدی‌نژاد در قم وعده داد که «مشکل آب این استان حل شده و اهالی از این به بعد به فکر هیچ چیز جز افزایش جمعیت نباشند.»

در اصفهان هم اجازه خواسته تا مشکل جوانان و آب استان را حل کند بعد هم گفته است: «ما نوکر شما هستیم و هر کاری از دستمان برآید برای ملت انجام خواهیم داد و تا ثانیه آخر و نفسی که داریم از خدمتگزاری و رفع مشکلات مردم کوتاه نخواهیم آمد.» او دیروز گفت: «ما نوکر شما هستیم ... من زمین‌خورده و نابودشده ملت ایران هستم.»

اودر پاسخ به اعتراضاتی که نسبت به سفرهای او در این ماه‌های آخر می‌شود، گفته است: «به ما می‌گویند چرا سه، چهار ماه آخر دولت همچنان به سفر استانی می‌روید و من به آنها می‌گویم مگر روز اول این دولت با روز آخر آن تفاوتی دارد؟ شما که نشسته‌اید، اجازه دهید ما برای مردم کاری کنیم.»

احمدی‌نژاد دیروز گفت: «اگر برای آبادانی کشور پول خرج نکنیم عدالت چطور اجرا می‌شود؟ وقتی می‌خواهیم 500‌میلیارد تومان پول ملت که به یک فرد داده شده‌ است را پس بگیریم، می‌گویند اقتصاد خراب می‌شود، در حالی که این‌طور نیست و می‌توانیم همین پول را به صورت وام‌های پنج‌میلیون‌تومانی در اختیار جوان‌ها قرار دهیم.»

او در پاسخ به انتقادات فراوانی که به طرح «مسکن مهر» می‌شود، گفته است: «آیا با خانه‌دارشدن مردم اقتصاد خراب می‌شود؟ برخی‌ها در داخل دایما آیه یاس می‌خوانند و هر جایی هم دشمنان برنامه‌هایی علیه نفت و ارز ما طراحی می‌کنند در کنار آنها قرار گرفته، هم جیب خود را پر می‌کنند و هم دل ملت را خالی می‌کنند.»

«احمدی‌نژاد» که پیشتر رسانه‌های داخلی را بابت کوتاهی در پوشش رخدادهای سفرهایش به ونزوئلا مورد انتقاد قرار داده بود، دیروز هم گفت: صهیونیست‌ها می‌خواستند او را نابود کنند اما با اشاره به سفر خود به لبنان در سال 89 گفت: «یک ماه قبل از این سفر، یکی از سران صهیونیستی مصاحبه‌ای کرده و گفته بود می‌خواهیم کاری کنیم که احمدی‌نژاد نابود شود و اسم او به ننگ تبدیل شود و حتی کسی جرات نکند با او عکس بگیرد.»

احمدی‌نژاد گفت: «یکی از آقایان که خیلی به دولت بدوبیراه می‌گوید و هر روز به دولت تهمت می‌زند، یک دوره فرصت گیرش آمد و همان دوره استفاده کرد و 11-10‌میلیارد بُرد. چهار - پنج سال است که دنبالش هستیم که آن را برگرداند؛ اما انگار نه انگار. 26- 25‌میلیارد به رفیقش داده و او هم به دنبال کاسبی رفته است. زدوبند برای یک عده امروز عادی شده است. یک آقای دیگری هم که نسبت به دولت خیلی تند است، یک‌بار پیش من آمد و بحث کرد که انقلاب باید حفاظت شود و لذا نیاز به حزب دارد. این احزاب باید رقابت کنند تا انقلاب حفظ شود. من پرسیدم که چگونه؛ او جواب داد که دو جناح داریم که برای فعالیت نیاز به پول و هزینه دارند. من پرسیدم خب چه کار کنیم و او جواب داد دو شرکت نفتی را به آنها بدهید و از آنان پول نگیرید تا انقلاب را حفظ کنیم. به او گفتم همین را بنویس و به من بده. او نوشت و من الان نامه را در خانه دارم (خنده حاضران). من گفتم قرار بود ما از خودمان برای انقلاب مایه بگذاریم نه اینکه... رییس‌جمهور در این هنگام، در پاسخ به یکی از حاضران که خواست اسم این افراد را فاش کند، گفت: خودشان، خودشان را لو می‌دهند.

--------
خبرگزاری مهر، گزارش داده است که سخنرانی رییس‌دولت در میدان «نقش‌جهان» با حاشیه‌هایی از جمله گرفتن عکس یادگاری مشایی و احمدی‌نژاد و درخواست مسوولان برای کنار گذاشتن پرچم زنده‌باد بهار همراه بود. همچنین سرپرست امور اجتماعی، فرهنگی استانداری اصفهان در اعتراض به نادیده گرفتن سالروز شهادت حضرت‌ام‌البنین(س) و برگزاری همایش «حماسه حضور» در سفر دولت به این استان استعفا کرد. هنگام ورود احمدی‌نژاد، اسفندیار رحیم‌مشایی و استاندار اصفهان او را همراهی می‌کردند. اما آیت‌الله طباطبایی‌‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان که طی ماه‌های گذشته انتقادات بسیاری را به عملکرد دولت دهم وارد کرده بود، رییس‌دولت را همراهی نمی‌کرد.

در دستان یکی از مردم بنری از پرچم ایران همراه با تصاویر مقام معظم رهبری، رییس‌دولت و رحیم‌مشایی دیده می‌شد که شعار زنده‌باد بهار روی این بنر به چشم می‌خورد. البته با گذشت دقایقی از به اهتزاز درآمدن این پرچم برخی از مسوولان خواستار جمع‌آوری آن شدند. از جمله شعارهایی که در حماسه حضور سر داده می‌شد: «احمدی، مشایی دو یار ولایی» بود و چند نفر نیز شعار «مرگ بر ضد ولایت‌فقیه» را سر دادند.

احمدی‌نژاد در حین سخنرانی خود اشاره‌ای به حضور اخیرش در کشور ونزوئلا کرد و عنوان داشت که جمعیت میلیونی مردم ونزوئلا هنگام تشییع «هوگوچاوز» با فریادهای «viva ایران» بارها نام ایران را بر زبان آورده و زنده‌باد ایران گفتند. در ادامه سخنرانی رییس‌جمهوری و هنگامی که رییس‌جمهوری انتقاداتی به کارشکنی‌ها علیه خودش وارد کرد شعارهای «احمدی بت‌شکن، بت بزرگ رو بشکن» در میدان نقش‌جهان طنین‌انداز شد.

 

1126 نمایش

نظر دادن