تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 بهمن 1394 ساعت 11:18

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای ورزش کشور

  بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‏ در دیدار دست‏‌اندرکاران برگزاری کنگره‏ شهدای ورزش کشور که در تاریخ 21 دی ماه 94 برگزار شده بود صبح امروز در همایشی که به همین منظور در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تقدیر از ابتکار جالب بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور، تاکید کردند: لازم است جامعه بداند که فداکاری در راه دین و انقلاب، مخصوص یک قشر خاص نیست و همه‏ ی اقشار در این مسابقه‏ ی عظیم و معنوی شرکت دارند.

ایشان بزرگداشت شهدای ورزشکار کشور را تقویت روحیه و اعتلای فکر انقلابی خواندند و افزودند: جوان ورزشکار، به ‏طور طبیعی برای بخش مهمّی از جوان‌ها الگوست و اخلاق، رفتار و کیفیّت و سبک زندگی او می‌تواند تاثیرگذار باشد و جامعه را به‏ سوی دین، اخلاق و معنویّت سوق بدهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی واژه «پهلوان» را لقبی دارای امتیاز در ادبیّات بومی و ملّی برشمردند و با تجلیل از ورزشکارانی که در محیط‌های ورزشی رفتار شایسته انجام می‌دهند، تاکید کردند: افتخارِ بالاتر از خواندن سرود ملّی‏ و یا بالا رفتن پرچم در سکوی قهرمانی، اقدام آن ورزشکاری است که حاضر نمی‌شود با حریف صهیونیست کشتی بگیرد و یا بانوی ورزشکاری که با چادر و یا حجاب کامل اسلامی روی سکوی قهرمانی می ایستد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای این قبیل رفتارها را همانند رفتن به میدان جنگ و جلوه ای از روحیّه‏ قوی ایرانی مسلمان خواندند و افزودند: این نشاندهنده هویّت یک ملّت و استحکام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهّمات و احساسات توهّم‏ آمیز شکست نمی‌خورند و مغلوب نمی‌شوند و باید کاری کرد که محیط ورزش به این سمت حرکت کند.

رهبر معظم انقلاب تجلیل از ورزشکارانی را که به‏ طور علنی در میدان قهرمانی از ارزش‌ها پاسداری می‌کنند، با ارزش خواندند و گفتند: یکی از کارهای لازم، تجلیل از ورزشکارانی است که اسم خدا را می‏ آورند و یا بعد از آنکه در رقابت پشت حریف را به خاک می رسانند سجده می‌کنند.

ایشان این رویکرد را نمادی از هویّت و شخصیّت ایران اسلامی دانستند و با تأکید بر ضرورت تقویت آن اظهار امیدوراری کردند که روزبه‏ روز محیط ورزش پاکیزه‏ تر و روشن‏ تر شود.

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

568 نمایش

نظر دادن