تاریخ انتشار: یکشنبه, 11 بهمن 1394 ساعت 10:28

روحانی در حرم مطهر امام راحل: حضور در انتخابات کارساز است/ هیچ چیز نباید امید را از ما بگیرد

  رئیس جمهوری گفت: حضور مردم در انتخابات کارساز خواهد بود، هیچ چیز نباید امید را از ما بگیرد و در هیچ شرایطی نباید به صندوق های آرا پشت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه پس از آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام راحل افزود: اگر حضور مردم در صندوق آرای خرداد 92 نبود، امروز پیروزی در مذاکرات هسته ای و پایان تحریم را تجربه نمی کردیم.

**شورای نگهبان امید بیشتری به جامعه بازگرداند

وی تاکید کرد: باید همان راه ادامه یابد. مردم ما در هر شرایطی باید پای صندوق های آرا بشتابند و بهترین ها را برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزینند.

رئیس جمهوری گفت: این روزها روزهایی است که انتظار این است از طرفی شورای محترم نگهبان امید بیشتری به جامعه ما برگرداند و مردم با فضای بازتر، توان انتخاب بیشتر و رقابت گسترده تری در انتخابات 7 اسفند مواجه باشند.

** امام قدرت ایمان و دین را به رخ جهانیان کشاند

رئیس جمهوری گفت: روز ورود امام (ره) بعد از سال ها تبعید در ترکیه، نجف، پاریس به ایران روز به یادماندنی در تاریخ این کشور بود. 12، 22 بهمن و دهه فجر بخشی از تاریخ این سرزمین است که به عنوان بیان هویت این ملت و این تاریخ می تواند باشد.

روحانی ادامه داد: همواره در میان همه ملت ها مقاطعی از تاریخ، شخصیت های استثنایی هویت آن ملت را ساخته اند. هم دهه فجر، 12 بهمن و 22 بهمن این چنین است و هم امام بزرگوار راحلمان و رهبر و بینانگذار جمهوری اسلامی یک شخصیت استثنایی در تاریخ این سرزمین بود.

وی با بیان این که راه و اصول امام همواره برای ما راهگشا و راهنما خواهد بود، اضافه کرد: شجاعت و ایستادگی امام(ره) در برابر استبداد و قدرت های بزرگ و استعمار، شهامت و شجاعت امام در بازنگری و تغییر، در جنگ و مقاومت، در صلح و اجرای شرایط جدید پس از جنگ در کشور، همه آنها برای ما درس آموز بود.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: البته امروز هم رهبری شجاع و مدبر همان مسیر و راه را ادامه می دهد و ما دیدیم فتوای سیاسی ایشان بر حق الناس بودن رای مردم و فتوای سیاسی ایشان در نرمش قهرمانانه تا چه حد در ایجاد شرایط نوین در کشور راهگشا و تاثیرگذار بود.

روحانی افزود: قدرت ایمان و دین که در آن مقطع از دیدگاه شرق و غرب، قدرت به حساب نمی آمد و فکر می کردند دوران دین برای همیشه سپری شده است، امام قدرت ایمان و دین را به رخ جهانیان کشاند و نشان داد چگونه قادر است انقلاب بزرگ را به ثمر برساند و چگونه با قدرت دین و ایمان می توان تخت استبداد و استعمار را در این جامعه و سرزمین سرنگون کرد.

 

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

589 نمایش

نظر دادن