تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 بهمن 1394 ساعت 14:51

آخرین اخبار از نتایج بررسی صلاحیت‌ها ی انتخابات خبرگان/ شورای نگهبان: بررسی‌های‌مان کامل نشده است

  معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: تاکنون شورای نگهبان اعلام رسمی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری نداشته است.

سیامک ره‌پیک درباره اعلام‌نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق قانون شورای نگهبان تا پایان وقت امروز زمان دارد که بررسی‌ها را به اتمام برساند و سپس اسامی را به وزارت کشور ارسال کند.

وی ادامه داد: در واقع شورای نگهبان تا ساعت 24 زمان دارد که اسامی را ارسال کند، اما اگر بررسی‌ها زودتر از زمان تعیین شده به اتمام رسید قطعاً شورای نگهبان اسامی تایید صلاحیت‌شدگان را زودتر به وزارت کشور ارسال می‌کند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی شورای نگهبان به هیچ‌یک از کاندیدای مجلس خبرگان رهبری اعلام رسمی مبنی بر تایید یا رد آنها نشده؛ زیرا هنوز بررسی‌های شورای نگهبان کامل نشده است.

ره‌پیک تاکید کرد: پس از جمع‌بندی کامل اسامی تایید صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان به صورت رسمی به وزارت کشور اعلام می‌شود.

وی در رابطه با دلیل عمده ردصلاحیت‌شده‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برخی رد صلاحیت‌شده‌ها در مجلس شورای اسلامی مربوط به نظراتی بود که دستگاه‌های امنیتی آن نظرات را ارائه کردند. بخش دیگری از آنها مربوط به مدارک تحصیلی و بخشی نیز مربوط به لزوم التزام به قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بود و دلایل مختلفی برای افرادی که ردصلاحیت شدند، وجود داشت. (ایسنا)

رد یا تایید صلاحیت سید حسن خمینی به وزارت کشور ابلاغ نشده است
 
یک منبع نزدیک به سید حسن خمینی به ایسنا گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت کشور هنوز تصمیمی دال بر رد یا تایید سید حسن خمینی به این وزارت خانه ابلاغ نشده است.
 
بررسی‌های‌مان کامل نشده
 
سیامک ره پیک گفت: تاکنون از سوی شورای نگهبان به هیچ‌یک از کاندیدای مجلس خبرگان رهبری اعلام رسمی مبنی بر تایید یا رد آنها نشده؛ زیرا هنوز بررسی‌های شورای نگهبان کامل نشده است.
 
صلاحیت منتجب‌نیا تایید شد 
 
قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی از تایید صلاحیت خود برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان خبر داد.  حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا خبر تایید صلاحیت خود برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را تایید کرد.
 
این خبر  تکمیل می شود...

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

819 نمایش

نظر دادن