تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 دی 1394 ساعت 11:23

سخنگوی دولت: حمله به سفارت عربستان در شان ملت ایران نبود/ کنایه سنگین به عربستان و جیبوتی!

  بسياري اقدامات نسنجيده و محكوم شده عربستان را در رخدادهاي اخير بي ارتباط با اين موضوع نمي دانند و مي توان اين تلقي را كرد كه برخي اقدامات عربستان در جهت مخدوش كردن برجام است.

سخنگوی دولت اعلام کرد: حمله به سفارت عربستان با شرع و آموزه های اسلامی توجیه ندارد.

محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه در واکنش به آنچه شنبه شب در تهران و مشهد مقابل سفارت و کنسولگری عربستان اتفاق افتاد، گفت:حمله به سفارت عربستان با شرع و آموزه های اسلامی توجیه ندارد و از نظر مدنی و قوانین بین المللی در شأن ملت ایران نبود و نیست، قوای نظامی و انتظامی و امنیتی باید دقت بیشتر کنند.

وی همچنین تاکید کرد: عده‌ای که معلوم نیست مقاصدشان برای کدام دولت است از احساسات مردم سوء استفاده نکنند.

محمدباقر نوبخت افزود: برخي کشورهاي منطقه در كنار رژيم صهيونيستي از همه همت خود به هيچ وجه فروگذار نكردند تا شرايطي را فراهم كنند كه در ابتدا برجام توافق نشود يا اگر اين توافق انجام شد به نحوي اجراي برجام را مخدوش كنند.

سخنگوي دولت خاطر نشان كرد: بسياري اقدامات نسنجيده و محكوم شده عربستان را در رخدادهاي اخير بي ارتباط با اين موضوع نمي دانند و مي توان اين تلقي را كرد كه برخي اقدامات عربستان در جهت مخدوش كردن برجام است.

آقاي نوبخت افزود: ان شاء الله مانند بخشي از فعاليتهاي آنها كه بدون اثر منفي خنثي شد همانگونه برجام عمل خواهد شد.

وي در خصوص ميزان عيدي و پاداش كاركنان دولت نيز گفت: بايد منتظر مصوبه دولت باشيم.

نوبخت تأكيد كرد: وام 25 ميليون توماني در جهت بسته رونق اقتصادي دولت با هدف مشخص در حال انجام است و كارت اعتباري تا سقف 10 ميليون تومان نيز در نظام اداري در حال اجراست.

سخنگوي دولت درباره زمان تقديم لايحه بودجه 95 و لايحه برنامه ششم توسعه به مجلس گفت: اگر هماهنگي ها با مجلس نهايي شود اين لوايح تا سه شنبه آينده تقديم مجلس خواهد شد.

وي افزود: پيش از تقديم اين لوايح به مجلس در نشستي با رسانه ها به طور مفصل جزئيات برنامه ششم و بودجه 95 را تشريح خواهم كرد.

سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي در خصوص حضور برخي از مديران دولتي در جلسات احزاب سياسي در آستانه انتخابات گفت: اينكه يك كارمند دولت در جلسه اي شركت كند با اينكه دولت بخواهد در انتخابات يك وجه سياسي را دنبال كند متفاوت است زيرا كار انتخابات در دولت در وزارت كشور متمركز است و اينكه يك كارمند دولت در جلسه اي حزبي شركت كند مداخله در فرآيند انتخابات محسوب نمي شود.

به گزارش آخرین نیوز، محمدباقر نوبخت در میان توضیح درباره موضع دولت درمورد اقدام در قطع رابطه با ایران گفت: ایران درباره قطع رابطه با عربستان هیچ نگرانی ندارد, حتی اگر کشور بزرگ جیبوتی در کنارش باشد!

http://www.akharinnews.com/images/banners/1920897.jpg

1360 نمایش

نظر دادن