تاریخ انتشار: شنبه, 14 آذر 1394 ساعت 09:04

با این وب‌سایت سفر در زمان را تجربه کنید!

OldWeb.Today وب‌سایتی است که حکم یک ماشین زمان را برای شما دارد. توسط این وب‌سایت می‌توانید مروری بر وب‌سایت‌های قدیمی در مرورگرهای قدیمی داشته باشید.

شاید برای بچه‌های امروز اینترنت وسیله‌ای ساده برای دست‌یابی به حجم عظیمی از اطلاعات با سرعت مناسب باشد، اما اگر 10 یا 15 سال پیش‌تر را نگاه کنیم همه‌چیز دگرگون می‌شود؛ آن زمان‌ها که خبری از اینترنت 4G نبود مردم بیش از 30 ثانیه را باید منتظر می‌ماندند که تنها مودم به خط تلفن متصل شود، حتی اگر مشکلی پیش نمی‌آمد و اینترنت وصل می‌شد باز باید چند دقیقه صبر می‌کردید تا صفحه ساده گوگل باز شود.

Time-Machine

شاید روزهای سختی استفاده از هرچیزی جزء خاطره‌انگیزترین روزهای زندگی افراد باشند، OldWeb.Today وب‌سایتی است که حکم یک ماشین زمان را برای شما دارد. توسط این وب‌سایت می‌توانید مروری بر وب‌سایت‌های قدیمی در مرورگرهای قدیمی داشته باشید؛ به‌عنوان مثال در زیر می‌تواند صفحه گوگل در سال 2001 را در مرورگر اینترنت اکسپلورر 4.0.1 مشاهده کنید.

google-2001

البته این را نیز باید یادآور شوم که در این وب‌سایت سرعت اینترنت نیز مشابه اتصال با DialUp است و باید برای بازشدن وب‌سایت‌ها صبر کنیم. البته اگر دوست‌داشتید نسخه‌ای آرشیو از وب‌سایت‌های مختلف از بدو تولد تاکنون را مشاهده کنید می‌توانید از وب‌سایت archive.org استفاده کنید.

منبع: آی تی رسان

752 نمایش

نظر دادن