تاریخ انتشار: جمعه, 19 تیر 1394 ساعت 13:54

حضور حماسی اقشار مختلف مردم با حمایت از تیم هسته‌ای در راهپیمایی روز قدس

  راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس از قبل از ظهر امروز (جمعه) باحضور مردم از سراسر ایران اسلامی آغاز شد؛ حمایت از فرزندان غیور ملت در مذاکرات هسته ای از ویژگی شعارهای امروز است.  

گزارش ها حاکیست هزاران نفر از مردم روزه دار با حرکت در مسیرهای منتهی به محل اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی بار دیگر همبستگی خود را با ملت بیدار فلسطین و آرمان های امام خمینی (ره ) به نمایش گذاشتند.

مساجد امام حسین (ع) در میدان امام حسین (ع) ، ابوذر در میدان ابوذر ، دارالسلام در میدان منیریه ، امام زمان (عج) در خیابان آزادی ، حضرت ابوالفضل (ع) در میدان توحید ، المهدی (عج) در خیابان ستارخان، الجواد (ع) در میدان هفتم تیر ، امام جعفر صادق (ع) در فلکه اول صادقیه و حضرت امیر (ع) در خیابان کارگر شمالی مسیرهای اعلام شده برای راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر تهران بود.

بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این راهپیمایی علاوه بر کلان شهر تهران در 770 شهر ایران و شماری از کشورهای خارجی برگزار شد.

رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس از حضور 900 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی برای پوشش رسانه ای مراسم روز جهانی قدس امسال در بیش از 700 شهر در ایران خبر داده است.

محوری ترین شعار روز جهانی قدس امسال با توجه به شرایط موجود فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن است.

در 16 مرداد سال 1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی امام خمینی (ره) در ابتکار ماندگار از مسلمانان جهان خواست با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین به نمایش بگذارند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران مصادف با روز جهانی قدس بود.

*** تومار حمایت از مذاکرات هسته ای

در قسمتی از میدان ولیعصر (عج) تهران جایگاهی تحت عنوان دست نوشته های مردم در زمینه یک توافق خوب برپا شده که مردم با نوشتن مطالبی حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام می کنند.

مذاکرات بین محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه و 1+5 از چند روز پیش در وین جریان دارد.

*** حفظ عزت مردم و نظام اسلامی مهم ترین اصول تیم مذاکره کننده هسته ای است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 تاکید کرد : تیم مذاکره کننده ایران منافع مردم و خطوط قرمز نظام را به خوبی می داند و این دو ویژگی را به عنوان یکی از اصول مهم مذاکرات مورد توجه قرار داده است.

علی شمخانی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم مذاکره کننده هسته ایران به دنبال دستیابی به یک توافق خوب براساس منویات رهبر معظم انقلاب و خواست ملت شریف ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد، حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس نشان دهنده بصیرت و فرصت شناسی مردم ایران اسلامی برای مقابله با زیاده خواهان جهان است.

وی خاطر نشان کرد: در مقاطع مختلف و در زمان هایی که نیاز به حضور مردم در صحنه هاست، مردم انقلابی ایران با شور، شجاعت و حضور حداکثری از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

*** ایستادگی تیم هسته ای کشورمان بسیار خوب بود

رییس شورای راهبردی و روابط خارجی کشورمان به مذاکرات هسته ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: انصافا تیم هسته ای کشورمان ایستادگی بسیار خوب و مطلوبی داشتند به نحوی که رهبر معظم انقلاب از ایستادگی و مقاومت آنها تجلیل کردند.

کمال خرازی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد و عملکرد تیم هسته ای را مناسب دانست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه مذاکرات را چطور ارزیایی می کنید و آیا به موفقیت خواهد رسید یا خیر؟ گفت: هنوز معلوم نیست چرا که همانطور که مسوولان مذاکره گفته اند به نتیجه رسیدن و یا نرسیدن قابل پیش بینی نیست.

خرازی اضافه کرد: امروز در خبرها داشته ایم که آمریکایی ها قول خود را پس گرفته اند و این نشان می دهد ما باید آماده باشیم تا راه خود را دنبال کنیم اعم از اینکه مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد.

رییس شورای راهبردی و روابط خارجی تصریح کرد: به همین جهات است که رهبر معظم انقلاب خطوط قرمز را مشخص و بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

خرازی اضافه کرد: باید بدانیم بر فرض هم مذاکرات به نتیجه برسد ما باید راه خود را ادامه دهیم و بر آن تاکید کنیم.

وی در ادامه درخصوص روز جهانی قدس نیز گفت: آرمان فلسطین در ایران آرمانی است که عمق ریشه ای و وظیفه دینی محسوب می شود و خود این موضوع نشان می دهد اگر در حال مذاکره با طرف های مقابل هستیم به این معنی نیست که بخواهد تاثیری بر این آرمان هایمان بگذارد.

خرازی خاطر نشان کرد: با همین وجود آرمان های ملت ایران محکم تر از گذشته در برابر تجاوزات اسراییل و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

*** روز قدس روز وحدت مسلمانان علیه استکبار صهیونیست است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : روز قدس روز وحدت مسلمانان علیه استکبار صهیونیست است.

امیر دریادار حبیب الله سیاری روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس به خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: با توجه به حساسیت مساله فلسطین که مساله اصلی اسلام است، روز قدس بسیار حائز اهمیت می باشد و این اهمیت برای مردم ما آشکار و واضح است.

وی افزود: شاهدیم مراسم روز قدس هر سال پرشکوه تر از سال قبل برگزار می شود، چرا که آگاهی مردم نسبت به ظلم و ستیز صهیونیست ها بیشتر می شود و جهان اسلام بیشتر متوجه این موضع می شود بنابر این هر سال پرشکوه تر از سال قبل به میدان می آیند و حضور خود را اعلام می کنند.

*** روز قدس میراث فرهنگی و معنوی کشور است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمجید از مجاهدت های مردم ایران اسلامی در حمایت از ملت فلسطین گفت: روز قدس با حضور پرشور مردم به عنوان یک میراث فرهنگی و معنوی کشور ماندگار خواهد شد.

مسعود سلطانی فر در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم ایران اسلامی از زمانی که رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفت و علیه مردم فلسطین ظلم و ستم کرد همواره با برپایی راهپیمایی از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران در دوران پیروزی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره پشت مردم فلسطین بوده اند و ظلم و ستم اشغالگران را محکوم کرده اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ کشورهای عربی و اسلامی علیه اسراییل به جنگ مقاومت اسلامی در منطقه تبدیل شده و همواره شاهدیم که کشورهای عربی و اسلامی با اتحاد و همدلی توطئه های رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

*** روز قدس، روز همدلی همه مسلمانان در آزادی فلسطین است

فرمانده نیروی انتظامی کشورگفت: روز قدس روز همدلی همه مسلمانان درباره آزادی کشور مظلوم فلسطین است که امیدواریم با اتحاد و همدلی به این هدف دست یابیم.

سردار کاظم اشتری در حاشیه روز جهانی قدس گفت: روز قدس روز اتحاد مسلمین علیه ستمکاران به ویژه اسرائیل قاصب و آمریکای جهان خوار است.

وی بیان کرد: مردم امروز در هوای گرم و زبان روزه آمدند و بار دیگر با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت کردند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به روند مذاکرات با کشورهای 1+5 اشاره کرد و افزود: در این مذاکرات تیم ما اقدامات خوبی انجام داد و صداقت را به جهان نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: ما همواره به طرف مقابل اعتماد نداریم اما تیم مذاکره کننده تا آخر از عزت و اقتدار ایران اسلامی دفاع خواهند کرد.

*** راهپیمایی روز قدس نماد آزادی طلبی است

دبیر تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد : راهپیمایی روز قدس فقط مختص حمایت ملت مظلوم فلسطین نیست بلکه نماد آزادی طلبی همه آزادیخواهان جهان است.

محسن رضایی امروز با حضور در جمع راهپیمایان روز قدس در مسیر دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همین تک تک مشت های گره کرده است که باعث آزادی ملت ها می شود.

وی بیان کرد: راهپیمایی پر شور مردم مسلمان و روزه دار، نماد آزادی طلبی همه آزادیخواهان جهان است و خاک ملت فلسطن نیست و هر ملتی مانند فلسطین مورد هجوم و حمله ظالمان قرار گرفته باشد مورد حمایت راهپیمانان این روز است.

عضو شورای مصلحت نظام در ادامه خاطر نشان کرد : تکفیری ها یک جنگ نیابتی را از سوی صهیونیست ها انجام می دهند که همان تروریست نیابتی است.

وی با اشاره به این که حرکت تکفیری ها در منطقه مانند شکل گیری اسرائیل است، گفت : 15 هزار نفر از افراد تکفیری از آمریکا و اروپا و کشورهایی مانند آلمان انگلیس و فرانسه جمع آوری و به سوریه و عراق اعزام شده اند تا مدل دوم اسرائیل را در منطقه شکل دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد اسرائیل چون نتوانست بر اساس شعار اولیه خود از نیل تا فرات را تحقق بخشد اقدام به شکل گیری تکفیری ها کرده است.

رضایی همچنین تصریح کرد: راهپیمایی قدس به مذاکره کنندگان هسته ای نیز نشان می دهد که ایستادگی و اهداف نظام را اجرایی کنند.

وی همچنین افزود: باراک اوباما قادر نیست مذاکرات را اداره کند او به حقیقت رسیده ولی در تصمیم گیری ضعیف است و من فکر می کنم که اگر یک رییس جمهور قوی تر از ایشان بود تا به حال به نتیجه رسیده بودیم.

رضایی در مورد تهدیدهای غرب علیه ایران اظهارکرد: تهدیدهای آمریکا و اسرائیل علیه ایران بیش از 35 سال جریان دارد و هرگز نمی تواند مسیر حرکت آزادیخواهانه و آرمانخواهانه مردم مسلمان ایران را متوقف کند.

*** مردم ایران در کنار فلسطینیان ایستاده اند

استاندار تهران تاکید کرد: مردم با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند که مردم فلسطین تنها نبوده و ملت ایران اسلامی در کنار آنها ایستاده است .

سیدحسین هاشمی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راهپیمایی امسال پس از شب زنده داری مردم در شب قدر برگزار می شود، افزود: مردم تهران شاداب، با اراده و آمادگی کامل از ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) با هوشمندی تمام و آینده نگری دقیق آخرین جمعه ماه رمضان را با عنوان روز قدس نامگذاری کردند، تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی این روز به معنای ادامه راه امام راحل است و مردم ایران تا آزادی کامل قدس شریف به راه خود ادامه خواهند داد.

*** فلسطین قلب جهان اسلام است

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: فلسطین قلب جهان اسلام است که اسیر چنگال رژیم صهیونیستی شده و به همین دلیل رهایی فلسطین در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در حاشیه راهیپمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امیدواریم با اتحاد جوامع مختلف اسلامی این سرزمین مقدس از چنگال صهیونیست ها و آمریکایی ها رهایی یابد.

وی تاکید کرد: تنها راه رهایی فلسطین اتحاد مردم جهان اسلام است که از طریق ایجاد همگرایی در مسلمانان و با یک مبارزه قاطع علیه اسرائیلی ها امکان پذیر است.

*** تومار حمایت از مردم فلسطین

شماری از راهپیمایان در تهران با امضا و درج شعارها و نظرات خود روی توماری در این میدان با مردم مظلوم فلسطین ، میثاقی دوباره بستند.

آنان در این تومار جملاتی مانند مرگ بر اسراییل ، عاشق جنگ با اسراییل هستیم و 'همه مظلومان جهان را نجات دهیم' درج کردند.

مردم در این تومار همبستگی دایمی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و خواستار پایان دادن به بیش از 60 سال نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی شدند.

*** نمایش رفتارهای غیر انسانی نظامی صهیونیست

جمعیت دفاع از ملت فلسطین در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران رفتار غیرانسانی نظامیان رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشته است.

مهدی شکیبایی جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در این باره گفت: پست های ایست و بازرسی یکی از زشت ترین جلوه های رفتار غیر انسانی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین است که امروز گوشه ای از آنها را برای راهپیمایان روز قدس و نمازگزاران روز جمعه به صورت نمایش اجرا می کنیم.

وی افزود: این نمایش حاکی از این است که رژیم صهیونیستی تلاش می کند ملت فلسطین را خسته کند و با ایجاد صدها پست ایست و بازرسی در نقاط مختلف فلسطین برای تردد مردم از روستا به روستا و شهر به شهر مانع ایجاد و ساعت ها مردم را در مسیر زندگی عادی معطل می کند تا آنها خسته شوند و از ادامه زندگی در سرزمین فلسطین انصراف دهند.

شکیبایی افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی هر روز در صدها پست ایست و بازرسی دانش آموزان، دانشجویان و مردم عادی را در پست های معطل می کنند تا آنان به کارهای روزمره خود مانند رفتن به مدرسه دانشگاه و کسب و کار معطل شوند و خودشان از سرزمین فلسطین بیرون بروند.

جانشین دبیر کل جمعیت دفاع از مردم فلسطین اضافه کرد: سربازان رژیم صهیونیستی با ایجاد پست های ایست و بازرسی حتی از حضور نمازگزاران منطقه استان قدس در فلسطین اشغالی برای حضور در مسجدالاقصی برای اقامه نماز در قبله اول مسلمانان ممانعت ایجاد می کنند.

*** استقرار صندوق های کمک برای مردم یمن در راهپیمایی روز قدس تهران

صندوق های جمع آوری کمک به مردم مظلوم یمن از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد پشتیبانی مردمی یمن جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با شعار 'یمن تنها نیست' در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس برپا شده است.

*** حضور جانبازان و جامعه ایثارگران دفاع مقدس در راهپیمایی روز جهانی قدس

شماری از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس با آرمان های امام راحل و مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین تجدید میثاقی دوباره کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مستقر در خیابان انقلاب و مقابل دانشگاه تهران، این گروه از جانبازان روزه دار که با ویلچر و عصا در این راهپیمایی شرکت دارند با حمل پرچم های سبز رنگ لبیک یا خامنه ای، نحن قادمون (ما ایستاده ایم )، اسراییل با گزینه های روی میز ما باید از بین برود، روز قدس روز هشدار به ابرقدرت ها است، اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود، من عاشق مبارزه با صهیونیست ها هستم و روز قدس روز اسلام است در این راهپیمایی شرکت کردند.

این گروه از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس با حمل پلاکاردها و دست نوشته هایی با این مضمون که راهپیمایی روز قدس امید را در دل مردم مظلوم فلسطین زنده نگه می دارد بار دیگر با مردم مظلوم فلسطین در مقابل جنایات بی شمار رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی ابراز همدردی کردند.

*** جهانگیری معاون اول به جمع راهپیمایان تهران پیوست

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دقایقی پیش به جمع راهپیمایان روز قدس در تهران پیوست.

علاوه بر معاون اول رییس جمهوری عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مسیر به جمع راهپیمایان روز قدس تهران پیوست.

وزیر راه و شهرسازی در جریان حضور در این راهپیمایی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه راهپیمایی امسال را با توجه به موضوع سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و منطقه چطور ارزیابی می کنید، گفت : پیامی که امام خمینی (ره) بیش از 30 سال گذشته نسبت به روز قدس داده اند، یک پیام کاملا استراتژیک بوده است و همه مسلمانان جهان باید به آن اهتمام داشته بانشد.

آخوندی با اشاره به این که روز قدس امسال مبین یک آگاهی کامل در سطح افکار عمومی جهان بر علیه افراطی گری است ، ادامه داد: شاهدیم که امسال افراطی گری صهیونیستی با افراطی گری داعشی به نحوی در منطقه متحد شده اند و باید همه مسلمانان جهان نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.

*** مردم دنیا نسبت به آرمان های عدالت خواهانه بیدار شده اند

وزیر ورزش و جوانان در مراسم روز جهانی قدس گفت: ظلم هیچ گاه پایدار نخواهد بود و مردم دنیا نسبت به آرمان های عدالت خواهانه و آزادی خواهانه بیدار شده اند و امیدواریم هر چه زودتر بساط ظلم و استکبار از صحنه جهانی ریشه کن گردد.

محمود گودرزی در حاشیه برگزاری آیین روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ورزشکاران کشورمان مانند سایر مردم به آرمان های مردم مظلوم فلسطین پایبند هستند افزود: کمک به مظلومین اقصی نقاط جهان به خصوص مردم فلسطین از آرمان های امام راحل (ره) بوده است.

وی با بیان اینکه امروز مردم مظلوم فلسطین تحت شدیدترین ظلم ها و جنایات رژیم صهیونیستی قرار دارند گفت: امروز روز لبیک به فرمان امام راحل (ره) است و جامعه ورزش نیز به طور حتم با برخورداری از روح و منش پهلوانی به شرکت در اینگونه آیین ها پیشقدم خواهد بود.

*** پیوستن وزیر کشور و بهداشت به جمع راهپیمایان

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش از خیابان برادران مظفر واقع در خیابان فلسطین و انقلاب به جمع راهپیمایان در تهران پیوست.

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز دقایقی قبل از مسیر خیابان انقلاب اسلامی به جمع این راهپیمایان پیوست.

*** اقدامات کشورهای عربی در یمن بی شباهت به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین نیست

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه راهپیمایی روز قدس به خبرنگار ایرنا گفت: سازمان های بین المللی مانند صلیب سرخ و سازمان ملل به وظیفه خود در قبال مردم مظلوم یمن، عراق و فلسطین عمل نکردند همچنین کشورهای عربی نیز در ماه حرام با جنایات در یمن عملکردی شبیه رژیم صهیونیستی دارند.

دکتر سید حسن هاشمی افزود: شرایطی که امروز در منطقه ما وجود دارد هیچ وقت در دوران های گذشته و در طول تاریخ وجود نداشته است.

وی افزود: من داعش را جدای از رژیم صهیونیستی نمی دانم بلکه ترفندی است که اسراییلی ها برای اینکه به سیه رویی و جنایت های عمیق خودشان در تاریخ نامیمون فعالیت های رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری سرپوش بگذارند و به نوعی خودشان را تطهیر کنند به وجود آورده اند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: سکوت کشورهای جهان علیه جنایات منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای عربی که عملکردشان در موضوع یمن در ماه حرام رمضان بی شباهت به عملکرد رژیم صهیونیستی نیست و مشابه آنها مردم مظلوم را به خاک و خون می کشند معنادار است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: همچنین سکوت معنادار سازمان های بین المللی در مقابل اقدامات تروریستی که امروز در عراق انجام می شود و در گذشته در لبنان انجام می شد همه در یک مسیر است و جدای از هم نیست.

وی گفت: دستگاه های بین المللی به خصوص صلیب سرخ جهانی، سازمان جهانی بهداشت و به طور کلی سازمان ملل باید خیلی فعال تر عمل می کردند و جلوی این جنایت ها را می گرفتند اما عملا سازمان ملل و نهادهای بین المللی برای مردم مظلوم فلسطین و یمن کاری نکردند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما در وزارت بهداشت از تمام فرصت هایی که داشتیم و خواهیم داشت برای کمک به مردم مظلوم یمن و عراق استفاده می کنیم کما اینکه در گذشته نیز از ارسال هر گونه کمک طبی و دارویی برای مردم غزه و فلسطین فروگذار نکردیم.

وزیر بهداشت همچنین درباره اهمیت روز قدس گفت: روز قدس روزی است که فریاد همه مسلمانان جهان به ویژه ملت عزیز و قهرمان ایران علیه ظالمان و اشغالگران قدس در همه کوچه ها و خیابان ها طنین انداز می شود و به نوعی همه ما طرفداری و حمایت خود را از مظلومین جهان اعلام می کنیم.

*** امام خمینی روز قدس را به عنوان یک مولفه تعیین کننده به میراث گذاشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امام خمینی (ره) روز قدس را به عنوان یک مولفه تعیین کننده و ماندگار به میراث گذاشت.

محمود واعظی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران با اولویت قراردادن مساله فلسطین در صدر سیاست خارجی ، برای حمایت از فلسطینیان هزینه های زیادی را پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس مساله فلسطین را از مرزهای ایران خارج کرد و روز قدس در کشورهای اسلامی به عنوان یک مولفه تعیین کننده و ماندگار به میراث گذاشته شد.

واعظی به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس در سرتاسر کشور اشاره کرد و گفت: سردمداران عربستان که با حمایت غربی ها و ادوات جنگی مردم مظلوم یمن را بمباران می کنند بدانند که ملت ایران و تمام کشور های اسلامی با اینگونه رفتارهای جنایتکارانه مخالف هستند.

*** حضور دانش آموزان بسیجی در راهپیمایی روز قدس تهران

شمار زیادی از دانش آموزان بسیجی امروز با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران ضمن ابراز همدردی با دانش آموزان مظلوم فلسطینی به ویژه دانش آموزان زندانی در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی و مجروحان باریکه غزه با سردادن شعار مرگ بر اسراییل فضای پایتخت را در دفاع از مظلومین عطرآگین کردند.

این دانش آموزان که از مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان هستند به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و در تحقق شعار ما طرفدار مظلوم هستیم در این راهپیمایی بزرگ و برخی از آنان با زبان روزه شرکت دارند.

این گروه از دانش آموزان با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و الله اکبر و خامنه ای رهبر در حضور اعتراضی خود به جنایت رژیم کودک کش صهیونیستی اعلام کردند که روز قدس روز بیداری اسلامی علیه نقشه های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی و اشغالگر قدس است.

آنان همچنین در شعارهای خود جنایات رژیم آل سعود علیه مردم یمن را مانند جنایت صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه عنوان کردند.

*** آزادی قدس از سیاست های اصلی ایران است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : همواره آزادی قدس، اعاده حق حاکمیت به فلسطینی ها و بازگرداندن آنها به سرزمین مادری شان از سیاست های اصلی خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سرتیپ حسین سلامی در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در مسیر بلوار کشاورز تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فلسطین بخش جدا نشدنی جهان اسلام است و به تعبیر امام خمینی (ره) فلسطین پاره تن اسلام است که امروز توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مردم آن از سرزمین مادریشان آواره شده اند.

وی با اشاره به ظلم و فشار رژیم غاصب صهیونیستی به مردم فلسطین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی و سایر حوزه ها از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده و می کند.

سردار سرتیپ سلامی ابراز امیدواری کرد که با وحدت مسلمانان و جهان اسلام هدف متعالی و بزرگ آزادی فلسطین محقق شود.

*** مذاکرات به گام های آخر رسیده و منتظر حسن نیت طرف مقابل هستیم

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مذاکرات هسته ای را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تیم مذاکره کننده با شجاعت حوصله و تدبیر مذاکرات را دنبال کردند و هم اکنون به گام های آخر رسیده ایم.

وی ادامه داد: گام های پایانی همیشه دشوار است اما تیم مذاکره کننده ایران از قدرت و شجاعت ویژه ای برخوردار است که البته طرف مقابل هم باید حسن نیت نشان دهد.

عارف با اشاره به این که امیدواریم تا مذاکرات هر چه زودتر به نتیجه رسیده و شاهد رونق کشور باشیم، تاکید کرد: پس از مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها دولت این فرصت را دارد که مسائل داخلی کشور را مانند مشکلات معیشتی مردم ، بیکاری و سایر مشکلات را رفع کند.

688 نمایش

نظر دادن