تاریخ انتشار: سه شنبه, 16 تیر 1394 ساعت 11:15

آخرين خبرها از مذاکرات هسته‌اي/ روايتي از دبه جديد آمريکا تا خوشبيني خبرنگاران به انجام توافق

  مذاکرات هسته اي وين به ساعات پاياني خود نزديک مي شود، مذاکراتي که روز گذشته با نشست مشترک وزراي خارجه ايران و 1+5 و جلسات فشرده معاونان و کارشناسان برگزار شد و باز هم به گمانه زني رسانه ها ختم شد.

آخرين خبرها از مذاکرات هسته اي به شرح ذيل است:

9:12 سخنان تکراري نتانياهو: توافق هسته اي هر روز بدتر و بدتر مي شود
جام نيوز/ وب سايت شبکه سي ان ان در گزارشي به سخنراني هاي تکراري نخست وزير رژيم صهيونيستي پرداخت و نوشت: بار ديگر نخست وزير اسرائيل در مورد توافق هسته اي ايران و غرب ابراز نگراني کرد و در سخنراني خود گفت، توافق با ايران همين طور در حال بدتر شدن است و مدام دارد به نفع ايران پيش مي‌رود.

9:00 فابيوس: آخرين مراحل مذاکرات هسته‌اي بسيار دشوار است
باشگاه خبرنگاران/ وزير خارجه فرانسه اعلام کرد مذاکره‌کنندگان هسته اي در آخرين مراحل يک ماراتن قرار دارندکه به شدت دشوار است.

8:57 تاکيد وزيران خارجه چين و روسيه بر لزوم حل فوري پرونده هسته اي ايران
واحد مرکزي خبر/ وزارت امور خارجه روسيه اعلام کرد سرگئي لاوروف و وانگ يي وزيران امور خارجه روسيه و چين بر تمايل دو کشور بر دستيابي به توافق نهايي درباره برنامه هسته اي ايران در سريعترين زمان ممکن تاکيد کردند.

8:53 الميادين: هنوز موارد اختلافي زيادي در مذاکرات وجود دارد
واحد مرکزي خبر/ با وجود حل بسياري از اختلافات در مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 هنوز ملاحظات زيادي وجود دارد که درباره آنها توافق نشده است.
به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين، دومين نشست محمدجواد ظريف وزير خارجه ايران و وزراي خارجه گروه 1+5 به پايان رسيد. خبرنگار الميادين به نقل از يک منبع ديپلماتيک غربي اعلام کرد درباره بيش از شصت درصد موارد توافق شده است ولي دستيابي به توافق هنوز به کار بيشتر نياز دارد.

8:51 روايت المانيتور از تلاش ايران و 1+5 براي جمع‌بندي مذاکرات
نامه نيوز/ المانيتور در گزارشي به روند پيشرفت مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 در وين اشاره کرده و مي نويسد: با وجود اختلافات مهم باقي مانده اما يک مقام ايراني مي گويد که پيشرفت هاي قابل توجهي در زمينه نگارش متن و ضمايم ايجاد شده است.

7:50 تسنيم: ۸۳ درصد خبرنگاران در وين معتقدند توافق مي‌شود
تسنيم/ بيش از ۸۳درصد خبرنگاران حاضر براي پوشش مذاکرات هسته‌اي وين پيش‌بيني مي‌کنند که توافق حاصل مي‌شود و ۴۴درصد آنها بر اين نظرند که توافق روز چهارشنبه اعلام مي‌شود.

7:40 جيمي کارتر:‌ به موفقيت مذاکرات هسته‌اي با ايران اميدوارم
ايسنا/ رئيس‌ جمهور اسبق آمريکا در مصاحبه‌اي از اقدامات ديپلماتيک به منظور توافق هسته‌اي با ايران حمايت و تلاش‌هاي جان کري در اين راستا را تحسين کرد.

7:28 گزارش ويژه يورونيوز درباره مذاکرات هسته اي و اقتصاد ايران
واحد مرکزي خبر/ شبکه خبري يورونيوز درگزارشي درباره برنامه هسته اي ايران اعلام کرد همچنان هيچ توافقنامه اي درباره اين برنامه به دست نيامده است . مهلت تعيين شده براي هفتم ژوييه ممکن است دو روز ديگر تمديد شده، مذاکرات به روز پنجشنبه کشانده شود.

7:26 فرانس پرس: احتمال تمديد مذاکرات هسته اي وجود دارد
واحد مرکزي خبر/ خبرگزاري فرانسه در گزارشي از وين نوشت: مذاکرات بين قدرت هاي بزرگ و ايران روز دوشنبه به رغم حضور همه وزراي امور خارجه در وين درباره مسائل « تعيين کننده » با مشکل رو به رو بود و ضرب الاجل روز سه شنبه احتمال دارد تمديد شود.

7:25 مقام ايراني: درمورد بازگشت تحريم ها توافقي به دست نيامده است
واحد مرکزي خبر/ يک مقام ايراني در مصاحبه با خبرنگاران در وين گفت در مورد ساز و کار بازگشت دوباره تحريم ها عليه ايران هنوز توافق حاصل نشده است.

7:23 گزارش فرانس 24 از در خواست ايران براي لغو قطعنامه 1929
واحد مرکزي خبر/ فرانس24 در گزارشي اعلام کرد: درخواست ايران براي لغو قطعنامه 1929 شوراي امنيت، مذاکرات هسته اي را با مانع مواجه کرده است.
به گزارش شبکه خبري فرانس 24 ، آخرين نقاطي که حل نشده در پرونده هسته اي ايران باقي مانده است، براي گفتگو بسيار دشوار هستند. آنقدر دشوار که وزير امور خارجه آلمان امکان به شکست منجر شدن اين مذاکرات را منتفي ندانسته است. تهران خواستار لغو تحريم ها درباره موشک هاي قاره پيما است و معتقد است به خاطر برنامه هسته اي، غرب تحريم موشک هاي قاره پيما را بر ايران وضع کرده است.

7:18 حاميان ميلياردر در پشت پرده کمپين "اتحاد ضد شکل گيري ايران هسته اي"
واحد مرکزي خبر/ پايگاه اينترنتي لوبلاگ در گزارشي نوشت کمپين موسوم به « اتحاد ضد شکل گيري ايران هسته اي» حامياني ميلياردر دارد.

7:08 فارس: آمريکا باز هم در مذاکرات دبه در آورد
فارس/ آمريکا و هم پيمانان غربي آن در جريان مذاکرات باز دبه درآورده اند و مي گويند بخشي از تحريم هاي شوراي امنيت عليه ايران نبايد لغو شود.در حالي که در مقدمه توافق ژنو به صراحت تاکيد شده بود که راه حل جامع (برجام) بايد «به رفع همه جانبه تمامي تحريم‌هاي شوراي امنيت» بيانجامد، آمريکايي ها و هم پيمانان غربي آنها طي يکي دو روز اخير با برداشته شدن بخشي از تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران مخالفت مي کنند.

7:04 وزراي خارجه چين و روسيه هتل محل مذاکرات را ترک کردند
فارس/ «سرگئي لاوروف» و «وانگ يي» وزراي خارجه روسيه و چين دقايقي قبل هتل پله کوبورگ - محل مذاکرات هسته‌اي - وين را ترک کردند.

7:02 فرانسه: ايران در پايان دوره توافق مجاز به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي است
فارس/ سفير فرانسه در آمريکا مي‌گويد ايران در پايان دوره توافق هسته‌اي احتمالي، مجاز خواهد بود به انجام فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي مطابق مفاد پيمان «ان‌پي‌تي» بپردازد.

7:00 پايان دومين نشست وزراي خارجه ايران و ١+٥
فارس/ دومين نشست وزراي خارجه ايران و ١+٥ که با حضور مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا که از نيمه هاي شب گذشته در هتل پله کوبورگ شهر وين آغاز شده بعد از گذشت يک ساعت و نيم به پايان رسيد.

1:08 پايگاه آمريکايي هافينگتون پست: ايران و 1+5 از خط پايان خواهند گذشت
ايسنا/ آمريکا به همراه هم‌پيمانان بين‌المللي‌اش و ايران احتمالا به‌زودي به توافق نهايي بر سر برنامه هسته‌اي ايران دست پيدا خواهند کرد. اگر براساس چارچوبي که در جريان مذاکرات ماه آوريل در شهر لوزان سوييس به دست آمد قضاوت کنيم توافق نهايي به طرز چشمگيري امنيت آمريکا و منطقه را تقويت خواهد کرد.

00:54 رئيس اسبق سيا: بايد از مذاکرات خارج شويم و دوباره برگرديم تا ايراني‌ها شرايط ما را قبول کنند
فارس/ رئيس اسبق سازمان سياي آمريکا پيشنهاد کرده واشنگتن بايستي به منظور وادار کردن ايران به پذيرش شرايط مد نظر خود از مذاکرات هسته‌اي خارج شود.

00:18 کمالوندي: ايران و آژانس با دستيابي به تفاهم اصولي، گام مهمي در مسير حل موضوعات باقيمانده برداشتند
ايرنا/ سازمان انرژي اتمي دوشنبه شب در پايان سفر يک روزه هيات کارشناسي آژانس بين المللي انرژي اتمي به کشورمان، به تفاهم هاي انجام شده در سفر اخير «يوکيا آمانو» مديرکل آژانس به تهران و تاکيد طرفين بر سرعت دادن به روند همکاري مشترک براي حل و فصل مسايل باقيمانده اشاره کرد و افزود: سفر اين هيات به تهران در فاصله چند روز پس از سفر آمانو، نشان دهنده عزم جدي طرفين براي ارتقاء اثر بخش همکاريهاست.

1881 نمایش

نظر دادن