تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 تیر 1394 ساعت 11:06

آخرين خبرها از مذاکرات هسته‌اي: احتمال تمديد دو روزه مذاکرات/ وزير خارجه چين به وين نمی‌رود

  دور نهايي مذاکرات هسته اي قبل از ضرب الاجل دهم تيرماه با مذاکرات وزراي خارجه ايران و آمريکا به وين وارد مراحل تعيين کننده خود شد، هرچند بنا بر گمانه زني بسياري از رسانه احتمال تمديد اين دور از مذاکرات نيز وجود دارد.

مهمترين خبر هاي مربوط به مذاکرات هسته اي به شرح ذيل است:


9:49 ادعاي اسپوتنيک در خصوص امتياز احتمالي ايران به غرب در مذاکرات
جام نيوز/ اسپوتنيک به نقل از يک عضو انجمن کنترل سلاح آمريکا مي نويسد: «ايران احتمالاً اجازه دسترسي متعارف به تأسيسات نظامي خود را تحت پروتکل الحاقي آژانس خواهد داد.»

9:45 شبکه غربي: توافق جامع احتمالاً تا 30 ژوئن حاصل نخواهد شد
تيک/ شبکه هاي غربي گزارش دادند که با توجه به اختلافات باقي مانده ميان طرفين در مذاکرات هسته‌اي ايران، به احتمال زياد توافق جامع تا سررسيد 30 ژوئن حاصل نخواهد شد.از آنجايي که اختلافات ميان دو طرف درباره نحوه و زمانبنديِ کاهش تحريم‌ها و همچنين ساز و کار بازرسي برنامه هسته‌اي ايران کماکان ادامه دارد، بسياري از مقامات انتظار دارند که سررسيد اين مذاکرات که روز سه شنبه فرامي‌رسد، بدون دستيابي به توافق نهايي سپري شود.

9:24 هاآرتص: تمديد مذاکرات براي چند روز قطعي است
جام نيوز/ روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" در تحليلي ادعا کرد که به احتمال زياد ضرب الاجل هسته اي حداقل براي چند روز هم که شده تمديد مي شود.

09:49  وزير خارجه آلمان: مذاکرات هسته‌اي با ايران بايد در نهايت منجر به يک راه حل شود
تسنيم/ فرانک والتر اشتاين ماير وزير خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه "دي ولت" تصريح کرد که مذاکرات با ايران بايد در نهايت منجر به يک راه حل شود.
 
8:42 لاريجاني قانون الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌اي را ابلاغ کرد
تسنيم/ رئيس مجلس شوراي اسلامي قانون الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌اي ملت ايران را براي اجرا به رئيس جمهور ابلاغ کرد.

8:16 ايتارتاس: مرحله پاياني مذاکرات هسته اي به کندي پيش مي رود
واحد مرکزي خبر/ ايتارتاس نوشت: مرحله پاياني مذاکرات بين شش قدرت جهان (پنج کشور عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان) و ايران درباره برنامه هسته اي تهران به کندي پيش مي رود. در حالي که تنها سه روز به پايان ضرب الاجل تعيين شده براي دستيابي به موافقتنامه نهايي باقي مانده ، روند رايزني ها هنوز به نقطه اوج نرسيده است.

7:36 منابع رسانه اي: مذاکرات احتمالا دو روز تمديد مي شود
فارس/ منابع رسانه اي از احتمال تمديد دو روزه مذاکرات و همچنين ارائه راه حل‌هاي خلاقانه براي عبور از اختلافات في‌مابين خبر مي‌دهند. منابع رسانه اي از وين خبر مي‌دهند که ديپلمات‌ها خواستار تمديد بيشتر مذاکرات نيستند ولي دستکم دو روزه زمان بيش از موعد مقرر شده به عنوان ضرب الاجل توافق براي ادامه رايزني‌ها نياز دارند.

7:34 وزير خارجه چين معاونش را به وين مي‌فرستد
فارس/ قرار است معاون وزير امور خارجه چين بجاي وزير امور خارجه اين کشور براي حضور در مذاکرات هسته اي ميان ايران و 5+1 فردا به وين بيايد.

__________________________________________________
1394.4.6
22:01 سخنگوي آمانو: ديدار امروز براي تقويت جنبه‌هاي فني برجام بود
فارس/ سخنگوي مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مي‌گويد که ديدار امروز يوکيو آمانو از محل برگزاري مذاکرات ايران و 1+5 در وين در راستاي تقويت جنبه‌هاي فني برنامه جامع اقدام مشترک بوده است.

21:07 کري و فابيوس ساعت 19 به وقت وين ديدار مي‌کنند
فارس/ لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه که بعدازظهر امروز (شنبه) وارد وين شد قرار است تا دقايقي ديگر با جان کري همتاي آمريکايي خود ديدار و گفت‌وگو کند.

19:32 مذاکرات دو جانبه ظريف و فابيوس آغاز شد
نسيم/ به گزارش خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات هسته‌اي ايران و کشورهاي ۱+۵ از دقايقي پيش رايزني‌هاي دو جانبه وزراي خارجه ايران و فرانسه آغاز شده است.
بر اساس اين گزارش، کري هتل محل مذاکرات را ترک کرد.

19:17 آمانو هتل کوبورگ را ترک کرد
نسيم/ خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات هسته‌اي ايران و ۱+۵ در وين خبر دادند: مدير کل آژانس بين‌اللملي انرژي اتمي که ساعتي پيش وارد محل مذاکرات هسته‌اي شده بود لحظاتي پيش محل مذاکرات را ترک کرد.

19:13 ديدار ظريف و کري پايان يافت
نسيم/ خبرنگار تلويزيون الحره از محل مذاکرات در وين به نقل از مقامات رسمي خبر داد: دور دوم مذاکرات هسته‌اي وزراي خارجه ايران و آمريکا دقايقي پيش پايان يافت.

18:44 آمانو: سوالات بدون پاسخ آژانس از ايران مانع توافق نيست
نسيم/ يک خبرنگار رسانه‌هاي غربي در توئيتر خود به نقل از مدير کل آژانس بين اللملي انرژي اتمي نوشت: سوالات بدون پاسخ آژانس بين المللي انرژي اتمي از ايران پيش شرطي واقعي براي جلوگيري از توافق نيست.

18:13 حضور آمانو در محل مذاکرات
فارس/ يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي دقايقي قبل وارد هتل محل مذاکرات هسته‌اي در وين شد.

17:59 وزيرخارجه فرانسه: توافق با ايران بايد امکان دسترسي به سايت‌هاي نظامي را بدهد
باشگاه خبرنگاران/ "لوران فابيوس" وزير امورخارجه فرانسه به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌اي ايران و 1+5 در اين مدت باقي مانده، وارد هتل محل مذاکرات شد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولويت ما امنيت در مذاکرات است و توافق با ايران بايد امکان دسترسي به سايت‌هاي نظامي را بدهد.
وي ادامه داد: فرانسه خواهان توافقي محکم با ايران است که در آن ايران از برنامه صلح اميز هسته اي برخوردار باشد.

17:43 ديدار ظريف و کري از سر گرفته شد/ وزير خارجه آمريکا عصر امروز با فابيوس ديدار مي‌کند
فارس/ وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که کري عصر امروز پس از پايان ديدار با ظريف، ديداري هم با همتاي فرانسوي خود برگزار مي‌کند.
جان کري و محمد جواد ظريف وزيران امور خارجه آمريکا و ايران از دقايقي قبل براي دومين بار، وارد مذاکره شدند.
بنا بر اعلام وزارت خارجه آمريکا، اين ديدار ساعت 3 عصر به وقت وين آغاز شده است. قرار است کري پس از اين ديدار، با لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه ديدار کند.

17:31 فابيوس به هتل کوبورگ رسيد
فارس/ لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه دقايقي پيش وارد هتل کوبورگ، محل مذاکرات هسته اي ايران و ۱+۵ شد.

17:20 ديپلمات غربي: مذاکرات ممکن است تا ۳ـ۲ روز بعد از ضرب‌الاجل طول بکشد
فارس/ يک ديپلمات غربي حاضر در مذاکرات وين گفته است که مذاکرات ممکن است حداقل تا 2 يا 3 روز بعد از ضرب الاجل تعيين شده 30 ژوئن ادامه پيدا کند.

16:35 پايان نشست 1.5 ساعتي ظريف وکري؛ ادامه مذاکره عصر شنبه
ايرنا/ نخستين نشست هيئت هاي مذاکره کننده ايران و آمريکا به رياست ظريف و کري در وين پس از يک ساعت و نيم به کارخود پايان داد تا با وقفه اي دو ساعتي از سر گرفته شود.

16:42 فابيوس تا ساعتي ديگر در وين
باشگاه خبرنگاران/ فابيوس، وزيرامورخارجه فرانسه تا ساعتي ديگر به منظور حضور در مذاکرات هسته‌اي وارد وين مي‌شود و به احتمال زياد با وزير امورخارجه کشورمان ديدار خواهد کرد.

14:41 آغاز مذاکرات ظريف و کري در وين
ايرنا/ محمد جواد ظريف وزير امور خارجه مذاکره با جان کري همتاي امريکايي خود را روز شنبه براي رفع اختلافات نگارش متن توافق جامع در وين آغاز کرد.
 
13:20 ظريف: توافق خوب مهمتر از مهلت مذاکرات است
العالم/ وزير خارجه کشورمان رسيدن به توافق خوب را از مهلت مذاکرات مهمتر دانست.
 
13:09 ظريف و کري ساعت 14 ديدار مي‌کنند
ايسنا/ يک ديپلمات ايراني ضمن اعلام اين خبر گفت: وزيران خارجه ايران و آمريکا که به مذاکرات وين پيوسته‌اند ساعت ۱۱ و ۳۰ امروز (به وقت محلي) و ساعت 14 (به وقت تهران) به طور دو جانبه ديدار مي‌کنند.
 
12:19 چين:  پيشرفت مهمي در مذاکرات هسته اي حاصل شده است
ايسنا/ سخنگوي وزارت امور خارجه چين با اشاره به مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5، گفت: پيشرفت‌هاي مهمي حاصل شده است اما هنوز اختلافاتي وجود دارد.

11:55 منبع ديپلماتيک غربي: مذاکرات تا 7 جولاي تمديد مي‌شود
برنا/ يک منبع ديپلماتيک غربي از احتمال تمديد مذاکرات تا 7 جولاي (16 تير ماه) خبر داد.به گزارش خبرگزاري تاس روسيه، يک منبع ديپلماتيک نزديک به تيم مذاکره کننده غربي اعلام کرد دور جديد مذاکرات ايران و گروه 5+1 در وين احتمالا تا 7 جولاي(16تير) تمديد خواهد شد.
 
10:09 مقام آمريکايي: کري و ظريف امروز ديدار مي‌کنند
فارس/ يک مقام آمريکايي امروز (شنبه) خبر داد «جان کري» وزير خارجه آمريکا و «محمد جواد ظريف» وزير خارجه کشورمان امروز شنبه ديدار مي‌کنند.

10:03 عراقچي : قسمت‌هاي زيادي از متن توافق آماده شده است
العالم/ عضو ارشد مذاکره‌کننده‌ هسته‌اي کشورمان با بيان اينکه قسمتهاي زيادي از متنها نهايي شده است، تأکيد کرد تمديد مذاکرات فعلا در دستور کار نيست، و تيم مذاکره کننده تلاش مي کند در تاريخ تعيين شده به جمع بندي برسد.
"سيد عباس عراقچي" معاون وزير خارجه روز شنبه در وين گفت: فعلا تمديد در دستور کار ما نيست بناي ما اين است که در تاريخي که تعيين شده به يک جمع بندي برسيم؛ و اگر مقدور نشود، ممکن است کار ما چند روزي ادامه پيدا کند تا بشود جمع بندي کرد.

9:58 السفير: معادله برد-برد ايران و 1+5 درحال تحقق است
ايرنا/ روزنامه لبناني السفير با بيان اينکه نشانه هاي دستيابي تهران و واشنگتن به راه حل هاي مياني و رضايت بخش براي طرفين هويدا شده است، تاکيد کرد معادله برد – برد ايران و گروه 1+5 که به امضاي نهايي توافق هسته اي منجر مي شود، درحال تحقق است.

8:35 وال استريت ژورنال: برداشتن تحريم ها عليه ايران يک فرايند پيچيده است
واحد مرکزي خبر/ روزنامه وال استريت ژورنال در تحليلي نوشت: برداشتن تحريم ها عليه ايران يک فرايند نسبتا پيچيده است.

8:33 رسانه هاي صهيونيست: کابوس توافق هسته اي، نتانياهو را به مرز جنون رسانده است
ايرنا/ رسانه هاي صهيونيست نوشتند کابوس توافق هسته اي بين جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 ، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي را به مرز جنون رسانده و او در آستانه امضاي اين توافق تهديدهاي عليه ايران را ديوانه وار تکرار مي کند.

7:45 کورکر: اگر با ايران به توافق نرسيم ظرفيت اتمي آنها را نابود خواهيم کرد
واحد مرکزي خبر/ باب کورکر رئيس کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا در مصاحبه با نشريه يو.اس.اي .تودي گفت: اگر با ايران به توافق نرسيم آنگاه ظرفيت اتمي آنها را نابود خواهيم کرد.

7:42 لاوروف: در صورت پايبندي به چارچوب لوزان مي‌توان تا سي‌ام ژوئن کار را تمام کرد
باشگاه خبرنگاران/ وزير امور خارجه ي روسيه تاکيد کرد اگر همه به چارچوب سياسي اعلام شده در لوزان پايبند باشند مي توان تا پايان ژوئن به حصول توافق هسته‌اي اميدوار بود.اگر افراد در دقيقه ي نود تلاش کنند اندکي بيش از چارچوب سياسي دستاورد داشته باشند، آنگاه شايد در اين صورت ممکن نباشد تا پايان ژوئن کار را تمام کرد.

7:32 تدابير اتريش براي جلوگيري از جاسوسي محل مذاکرات هسته اي
ايرنا/ سخنگوي وزارت خارجه اتريش گفت: آنچه ما انجام مي دهيم، اين است که کارشناسان اتريشي بسيار دقيق در حال بررسي اين موضوع هستند و در اين زمينه با ساير طرف‎هايي که در اين مذاکرات هستند از جمله ايران، همکاري مي کنند و ما نهايت تلاش خود را مي کنيم که فضاي اين مذاکرات براي همه طرفها بسيار امن باشد.

7:29 جان کري براي حضور در مذاکرات هسته اي وارد وين شد
ايرنا/ خبرگزاري فرانسه گزارش داد: جان کري وزير امور خارجه آمريکا اواخر جمعه براي حضور در مذاکرات هسته اي با ايران وارد وين شد تا به دو سال تلاش براي نيل به يک توافق نهايي با ايران در خصوص پرونده هسته اي اين کشور پايان دهد.

7:19 ظريف براي آخرين دور مذاکرات هسته اي راهي وين شد
فارس/ محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران به منظور شرکت در مذاکرات جاري هسته‌اي در وين، دقايقي قبل تهران را به مقصد وين محل برگزاري اين مذاکرات ترک کرد.

7:18 معاون وزير خارجه آمريکا: فرصتي بي‌سابقه براي حصول توافق جامع وجود دارد
فارس/ معاون وزير خارجه آمريکا با بيان اينکه در حال حاضر فرصتي بي‌سابقه براي حصول توافق هسته‌اي با ايران وجود دارد، گفت تحريم‌هاي بيشتر عليه ايران، واشنگتن را منزوي کرده و رژيم تحريم‌ها را نابود مي‌کند.

7:10 رويترز: ضرب‌الاجل واقعي مذاکرات 18 تير است
فارس/ ديپلمات‌هاي غربي مي‌گويند از نظر آن‌ها روز 18 تير، يعني زماني که کاخ سفيد مهلت دارد نسخه‌اي از توافق را به کنگره ارائه دهد، ضرب‌الاجل واقعي مذاکرات هسته‌اي با ايران است. سه روز مانده به ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه موسوم به 1+5، خبرگزاري رويترز در گزارشي از باقي بودن اختلافات عمده ميان طرفين خبر داده و به نقل از ديپلمات‌ها نوشته است که انتظار مي‌رود مذاکره‌کنندگان اين هفته روزهاي سختي را پيش رو داشته
باشند.
 
21:50 پکن: امکان حصول توافق جامع وجود دارد
فارس/ سخنگوي وزارت خارجه چين در کنفرانس خبري در جمع خبرنگاران گفت که «امکان حصول توافق جامع وجود دارد اگر همه طرفها دغدغه حرکت به سمت هدف مشترک را داشته باشند».

21:20 لاوروف دوشنبه راهي وين مي‌شود
تسنيم/ سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه،‌ احتمالا عصر دوشنبه آتي به وين مي‌رود تا به مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 بپيوندد.

21:05 منبع نزديک به مذاکرات: اگر راه‌حل‌هاي لوزان مبناي عمل باشد مي‌توان به توافق رسيد
تسنيم/ يک منبع ديپلماتيک آگاه از مذاکرات مي‌گويد: "توافق در اين روزهاي باقي مانده شدني است، مشروط بر اينکه راه حل‌هاي حاصل شده قبلي در لوزان مبناي عمل قرار گيرد. "

20:43 ريابکوف: سند توافق جامع در سطح عالي تنظيم مي شود
ايرنا/ 'سرگئي ريابکوف' معاون وزير امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته اي روسيه، گفت: سند توافق جامع در مورد برنامه هسته اي ايران در سطح عالي و خوب تنظيم مي شود اما هنوز مسايلي وجود دارد که با دشواري زياد حل مي شود.

19:52 ديپلمات اروپايي: اختلافات عمده‌ همچنان پابرجا هستند/ تحريم‌ها، PMD و دسترسي‌ها موضوعات باقيمانده
فارس/ يک ديپلمات ارشد اروپايي به خبرگزاري رويترز گفته است که اختلافات عمده اي در زمينه تحريمها، دسترسي به سايتها و ابعاد نظامي احتمالي برنامه هسته اي ايران باقي مانده است.

19:19 نشست 1.5 ساعته ايران، آمريکا و اروپا براي تکميل متن توافق جامع
ايرنا/ نشست عصر جمعه معاونان وزير امور خارجه با همتاي امريکايي خود و نيز معاون هماهنگ کننده سياست خارجي اتحاديه اروپا يک ساعت ونيم طول کشيد. در حال حاضر معاونان وزيران خارجه تمامي کشورهاي 1+5 در وين حضور دارند و سرگرم رايزني هستند.

19:07 منابع ديپلماتيک: مذاکرات ممکن است يک هفته تمديد شود
نسيم/ چند منبع ديپلماتيک غربي روز جمعه به ايتارتاس گفتند دور مذاکرات بين ايران و گروه ۱+۵ در وين ممکن است يک هفته تمديد شود. يکي از اين منابع گفت: اين دور ممکن است تا هفتم ژوئيه ادامه يابد.

18:00 وزراي اروپايي يکشنبه وارد وين مي‌شوند/ ورود وزراي چين و روسيه در هاله‌اي از ابهام
تسنيم/ يک منبع نزديک به تيم مذاکره کننده ايران اعلام کرد که قرار است فدريکا موگريني هماهنگ کننده سياست خارجي اتحاديه اروپا، فرانک والتر اشتاين ماير وزير خارجه آلمان، فيليپ هاموند وزير خارجه انگليس و لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه تا يکشنبه به وين برسند. اين منبع همچنين گفت که سفر وزير خارجه روسيه تا اين زمان قطعي نيست و از برنامه سفر وزير خارجه چين هم اطلاعي در دست نيست.

17:33 روزنامه اتريشي: همچنان اختلافات زيادي در مذاکرات هسته‌اي وجود دارد
تسنيم/ يک روزنامه اتريشي همچنان اختلافات و موانع زيادي را در مذاکرات هسته‌اي ايران با غرب ارزيابي کرده و در عين حال از تلاش طرفين مذاکرات براي دستيابي به توافق تا پايان مهلت مقرر خبر داد.

17:00/ واشنگتن: کري راهي وين شد/ مذاکرات هسته‌اي در برهه‌اي حساس است
فارس/ «مري هارف» مشاور ارشد وزير خارجه آمريکا در امور ارتباطات راهبردي روز جمعه گفت جان کري براي شرکت در مذاکرات هسته‌اي راهي شهر وين اتريش شده است. وي در اين رابطه در توئيتر نوشت: «جان کري براي شرکت در مذاکرات با ايران راهي وين شد. در برهه‌اي حساس از اين تلاش ديپلماتيک چند ساله و چند جانبه هستيم.»

17:00 نشست سه جانبه معاونان ظريف، کري و موگريني از دقايقي قبل در وين
فارس/ معاونان وزير خارجه ايران، معاون وزير خارجه آمريکا و هلگا اشميت معاون فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا دقايقي قبل در هتل پله کوبرگ شهر وين به گفت‌وگو نشستند.

16:54 فرانس ۲۴ گزارش داد: لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه روز دوشنبه به امريکا مي رود و سپس روز سه شنبه عازم وين مي شود.

16:37 فرانس‌پرس: مسائل مهم در مذاکرات هسته‌اي ايران هنوز حل نشده‌اند
آريا/ به گزارش خبرگزاري فرانسه از تهران، منبعي نزديک به مذاکره‌کننده‌هاي هسته‌اي ايران پنج روز مانده به پايان ضرب الاجل (30 ژوئن) اعلام کرد «موضوعات مهم و اساسي مورد اختلاف » همچنان در مذاکرات بين ايران و گروه پنج به علاوه يک درباره برنامه هسته‌اي اين کشور وجود دارد.

14:11 عراقچي: بحث تمديد مذاکرات الان در دستور کار ما وجود ندارد
واحد مرکزي خبر/ «سيد عباس عراقچي» معاون وزير خارجه کشورمان گفت: نگارش،کار سختي است؛ بخصوص در اين قسمت هاي آخر، بعضي از مشکلات عمده اي وجود دارد که هنوز مانع کار است ولي در جزييات و در بعضي از موارد عمومي پيشرفت هاي خوبي انجام شده است. وي در پاسخ به موضوع تمديد مذاکرات گفت : بحث تمديد الان در دستور کار ما وجود ندارد، بناي ما اين است که تا زمان تعيين شده بتوانيم به يک توافقي برسيم و اگر لازم باشد چند روزي کار را ادامه مي دهيم، تا در پايان به يک جمع بندي برسيم .

13:00 طرح تمديد 10 ساله قانون تحريم‌هاي ايران به کنگره رفت
فارس/ دو سناتور آمريکايي طرحي را به کنگره ارائه کرده‌اند که قانون تحريم‌هاي ايران را براي يک دهه ديگر تمديد مي‌کند.

12:07 ريف با اشاره به سخنان رهبر انقلاب: براي توافقي بادوام و منصفانه به وين مي‌رويم
فارس/ وزير خارجه ايران با اشاره مستقيم به بيانات اخير رهبر انقلاب تاکيد کرد که ايرانيها به دنبال يک توافق خوب و منصفانه هستند و زياده خواهي را برنمي‌تابند.

12:00 ادعاي اسکاي نيوز: ممکن است مذاکرات به نقطه صفر بازگردد
نسيم/ اسکاي نيوز نوشت: ماله فقط توانايي هسته‌اي ايران نيست، بلکه نفوذ زياد اين کشور در منطقه و ائتلاف‌هاي سياسي در سوريه و عراق و شايد در يمن هم از مسائل مهمي است که واشنگتن قصد دارد با تهران درباره آن معامله کند.

11:47 مقام ارشد آمريکايي: "توافق منعقد مي شود اما امضا نه"
نسيم/ خبرگزاري "سي‌ان‌ان" به نقل از يک مقام ارشد آمريکايي نوشت: متن توافق احتمالي که شامل ضميمه‌هاي فني جامع است منتشر مي شود اما از جانب طرف‌هاي مذاکره کننده امضا نخواهد شد.ضرب‌الاجل سي‌ام ژوئن هم احتمالا نقض مي‌شود.

9:22 السفير: مذاکره کننده آمريکايي تحت فشار لابي صهيونيستي است
ايرنا/ روزنامه لبناني السفير با بيان اينکه چهار روز تا زمان نهايي براي امضاي توافق هسته اي بين جمهوري اسلامي ايران و شش کشور بزرگ فرصت باقي است، تاکيد کرد که مذاکره کننده آمريکايي تحت فشارلابي صهيونيستي و کنگره قرار دارد.

9:19 ابراز رضايت چين و آمريکا از پيشرفت هاي قابل توجه در مذاکرات هسته اي ايران
ايرنا/ مقامات ارشد چين و آمريکا در جريان هفتمين نشست گفت وگوهاي راهبردي و اقتصادي خود در واشنگتن، از پيشرفت هاي حاصل شده در پرونده هسته اي ايران ابراز رضايت کردند.

9:03 گفتگوي تلفني اوباما و پوتين درباره ايران
مهر/کاخ سفيد اعلام کرد ولاديمر پوتين براي اولين بار از ماه فوريه تا کنون با رئيس جمهوري آمريکا تماس گرفته و درباره مذاکرات هسته اي ۱+۵ و ايران، شرايط خطرناک سوريه و ضرورت مقابله با داعش گفتگو کرده است.

8:57 ايتارتاس: ايران و 1+5 بر عزم خود براي تنظيم کامل متن توافق جامع تاکيد کردند
ايرنا/ خبرگزاري ايتارتاس به نقل از يک مقام ديپلماتيک در وين اعلام کرد: ايران و گروه 1+5 در مذاکرات وين بر عزم خود براي تنظيم کامل متن توافق جامع در مورد برنامه هسته اي ايران در پايان اين دور از مذاکرات تاکيد کردند.

00:08 منبع آگاه: پيشرفت‌هايي در حذف پرانتزها حاصل شده ولي ارزش خاصي از جهت نيل به توافق ندارد
فارس/ يک منبع آگاه با بيان اينکه پيشرفت‌هايي در حذف پرانتزها حاصل شده و بخش قابل توجهي از متن از پرانتزها پاک شده، گفت: پيشرفت ذکر شده در متن به خودي خود ارزش خاصي از جهت نيل به توافق ندارد.

23:01 جان کري:در مورد توافق با ايران، اميدوارم
فارس/ وزير خارجه آمريکا در توضيح زواياي گزارش اخير وزارت متبوعه‌اش از وضعيت حقوق‌بشر در جهان گفت که قاچاق انسان، دسترسي به اينترنت و حقوق همجنس‌گرايان را هم در گزارش حقوق‌بشر مورد توجه قرار داديم.

23:00 کاخ سفيد: اوباما توافقي غير از توافق مبتني بر چارچوب لوزان را امضاء نمي‌کند/شايد مذاکرات چند روز تمديد شود
فارس/ سخنگوي کاخ سفيد مي‌گويد که باراک اوباما هر توافقي را که نسبت به چارچوب مورد توافق در لوزان، نقصان داشته باشد، امضاء نخواهد کرد.

18:55 کري درتماس تلفني با ظريف: موضوع ابعاد نظامي احتمالي بايد در مذاکرات حل شود

تسنيم/ وزير امور خارجه آمريکا در تماس تلفني با وزير خارجه ايران اعلام کرد: واشنگتن اصرار دارد که موضوع ابعاد نظامي احتمالي بايد در مذاکرات حل شود.
975 نمایش

نظر دادن