تاریخ انتشار: شنبه, 09 خرداد 1394 ساعت 21:45

مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی منتفی شد/ عراقچی: هیچ توافقی هنوز بدست نیامده

  نشست ظریف با جان کری به طور رسمی در ساعت ۱۱ به وقت محلی و با حضور معاونان وزرای خارجه ایران و امریکا آغاز شد. همزمان با دیدار وزرای خارجه ایران و امریکا در ژنو برخی منابع اعلام کرده اند که همچنان اختلافاتی اساسی بین دو طرف حل نشده باقی مانده است.

پس از 4 روز نشست نمایندگان ایران و 1+5 در وین این گفتگوها در ژنو در سطح وزیران خارجه ایران و امریکا به صورت دوجانبه پیگیری می شود.

عراقچی گفت: این یک نشست دو جانبه است برای بررسی بعضی از نکات محتوایی و بعضی از موضوعاتی که هنوز راه حل هایی که در خصوص آنها باید به آنها برسیم، بدست نیامده است.

عراقچی افزود: این مذاکرات با امریکا در سطح وزیر خارجه است اما خانم اشمید به نمایندگی از کشورهای 1+5 هم در این مذاکرات حضور خواهد داشت.

عراقچی همچنین درباره مذاکره با دانشمندان و دستیابی به سایت های نظامی اظهار داشت: مصاحبه با دانشمندان به طور کامل منتفی است و بحث بازرسی از مراکز نظامی هم به همین ترتیب ولی در چارچوب پروتکل الحاقی و چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش بینی کرده همچنان گفتگو ها ادامه دارد.

وی تصریح کرد: هیچ توافقی هنوز بدست نیامده ، مذاکرات و بحث ها ادامه دارد و یکی از موارد مورد اختلاف نحوه ی اجرای پروتکل الحاقی است که گفتگو ها درباره آن ادامه دارد.

شایان ذکر است ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا نیز به مذاکراه کنندگان در ژنو پیوست.

گفته می شود هدف اصلی نشست امروز بررسی کندی تدوین پیش نویس توافق احتمالی است.

736 نمایش

نظر دادن