تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 ارديبهشت 1394 ساعت 09:30

دور جدید مذاکرات هسته‌ای از امروز در وین/ ادامه نگارش پیش نویس توافق جامع

  دور دیگری از مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ از امروز در وین آغاز می‌شود. این دور از مذاکرات بین هیات ایران و هیات اتحادیه اروپا به نمایندگی از ۱+۵ برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 5+1 در مذاکرات هسته ای حضور دارد امروز(چهارشنبه) برای نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) با یکدیگر دیدار می کنند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و همچنین وانگ چون نماینده چین در مذاکرات هسته ای اعلام کردند که در این دور از نشست وین، معاونان وزرای خارجه 5+1 حضور ندارند.

به نظر می رسد این دور از مذاکرات وین، نشست های بین عراقچی، تخت روانچی و هلگا اشمید خواهد بود که بر روی متن پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) کار خواهند کرد.

پس از بیانیه سوئیس، تاکنون دو دور مذاکرات در وین و یک دور در نیویورک و در حاشیه کنفرانس بازنگری ان پی تی در سال 2015 برگزار شده است.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی به همراه تیم کارشناسان فنی و حقوقی این مذاکرات را سرپرستی می‌کنند. ادامه نگارش پیش نویس توافق جامع هسته‌ای موضوع این دور از مذاکرات است.

646 نمایش

نظر دادن