تاریخ انتشار: جمعه, 25 ارديبهشت 1394 ساعت 23:55

دروغ بزرگ ناظران فدراسیون و سازمان لیگ؛ به تراکتور گفتند قهرمان شده‌اید! + عکس و فیلم

  همه چیز از اخراج آندرانیک تیموریان آغاز شد زمانی این بازیکن به دلیل یک خطا از داور کارت زرد گرفت و با اعتراض به داور از بازی اخراج شد.

وبسایت رسمی برنامه نود نوشت: این اتفاق شاید در هیچ کجای جهان نیفتد، اما در فوتبال ایران افتاده است و مثل اینکه در پایان بازی به بازیکنان و طرفداران تراکتورسازی گفته بودند که بازی سپاهان و سایپا مساوی شده و این شما هستید که قهرمان شده اید.

بر اساس شایعات مطرح شده این اتفاق به این دلیل افتاده تا امنیت ورزشگاه حفظ شود و صندلی های بیشتری شکسته نشود. البته شاید هم اشتباهی رخ داده که این اتفاق افتاده است.

اما یک روایت دیگر می گوید که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال حوالی دقیقه ۸۰ به تونی اولیویه را گفته است که سپاهان و سایپا بازیشان دو بر دو شده و به همین دلیل تراکتورسازان به دستور تونی عقب کشیده اند.

یکی از عکاسها که دور زمین بوده دیده که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال به نیمکت تراکتورسازی گفته که بازی سپاهان و سایپا دو بر دو شده است و حتی با دوربین تلویزیون هم مصاحبه کرده است.

بسیاری از هواداران تراکتورسازی هم از نتیجه بازی سپاهان و سایپا با خبر نبودند و اینترنت در ورزشگاه قطع شده بود و به همین دلیل از نتیجه بازی سپاهان و سایپا با خبر نبودند. جمعیت کثیری از تماشاگران به وسط چمن ورزشگاه هجوم بردند که مأموران نیروی انتظامی تلاش کردند آنها را کنترل کنند.

شماری از تماشاگران در تبریز مصدوم و مجروح شدند که آنها را به بیرون ورزشگاه هدایت کردند.

طرفداران تراکتورسازی همین که فهمیدند گول خورده اند و به آنها دروغ گفته شده نیم دیگر صندلی ها را نشکسته بودند شکستند و قسمتی از ورزشگاه را هم آتش زدند.

در حال حاضر کنفرانس مطبوعاتی برگزار نشده و هواداران عصبانی به جایگاه خبرنگاران حمله کردند و خبرنگاران در حال حاضر وسط زمین هستند و نمی توانند از جایشان تکان بخورند.

نیروی انتظامی برای کنترل بی نظمی تقاضای نیروی بیشتری کرده است و بیرون از ورزشگاه، فضا متشنج گزارش شده است.

مصدومانی که با آمبولانس قرار بود به بیمارستانهای داخل تبریز منتقل شوند به این دلیل که راهها بسته بود دوباره به داخل ورزشگاه برگشتند و روی چمن ورزشگاه یادگار امام به آنها سرم وصل کرده اند. ۵ آمبولانس در حال حاضر در ورزشگاه یادگار امام تبریز هستند.

 

سایت ورزش سه نوشت: تراکتوری‌ها که 3 ـ 1 از نفت جلو بودند، 2 بار با ضربات قربانی و پادووانی مغلوب حملات نفت شدند و با این تیم به تساوی رضایت دادند. نکته عجیب اما این بود که به بازیکنان و کادرفنی گفته شده بود که بازی سپاهان و سایپا با تساوی 2 ـ 2 به پایان رسیده و آنها به طرز عجیبی در دقایق آخر به اداره کردن بازی پرداختند و بعد از سوت پایان هم جشن گرفتند.

این در حالی بود که تراکتور قهرمانی را به سپاهان واگذار کرده بود اما کسی از این موضوع خبر نداشت. این جشن حدود 5 دقیقه طول کشید تا دوباره به تراکتوری ها اعلام شود، سپاهان قهرمان لیگ‌برتر شده است. آنها در اوج شادی جشن شان را قطع کردند و در این لحظه جو ورزشگاه هم تغییر کرد و بارانی از صندلی به سمت زمین پرتاب شد. این عصبانیت البته طبیعی بود چون تراکتورسازی این بار تیم شایسته ای داشت و واقعا فاصله بسیار کمی تا قهرمانی داشت.

در نهایت مرور صحنه اخراج تیموریان نشان خواهد داد که آیا علیرضا فغانی شایسته انتقادهای پس از بازی بوده یا نه. او در پایان غائله یکسره از سوی هواداران تراکتور مورد توهین قرار گرفت.

این ماجرا در نهایت منجر به مصدوم شدن چند تماشاگر شده که امیدواریم با بزرگواری هواداران تراکتور همه چیز به خوبی و خوشی به پایان برسد.

 

همچنین خبرگزاری برنا نوشت: تراکتورسازان تبریزی در حالی به نایب قهرمانی راضی شدند که در 10 دقیقه پایانی فکر می کردند سپاهان نتوانسته سایپا را شکست دهد.

در انتهای بازی تراکتورسازی تبریز و نفت تهران، بازیکنان و تماشاگران تبریزی به شکل عجیبی به شادی و پایکوبی پرداختند.پخش این تصاویر از تلویزیون تعجب همه را برانگیخت و بینندگان تلویزیونی را که از قهرمانی سپاهان خبر داشتند شگفت زده کرد.

ماجرای ورزشگاه یادگار امام تبریز از این قرار بود که به تماشاگران و بازیکنان تراکتورسازی از دقیقه 80 اعلام کردند نتیجه سپاهان و سایپا به نفع تراکتور سازی تمام شده و با نتیجه تساوی این تیم قهرمان لیگ برتر خواهد شد.

دلیل بازی نرم تراکتورسازی و وقت کشی های گاه و بیگاه بازیکنان این تیم در دقیقه پایانی هم همین ماجرا بود.

بازیکنان و تماشاگران تبریزی که فکر می کردند به قهرمانی رسیده اند پس از پایان بازی به شادی و پایکوبی پرداختند و تنها چند دقیقه بعد بود که متوجه شدند چه کلاه گشادی سرشان رفته است.

 

خبرگزاری مهر: برای جلوگیری از درگیری های احتمالی به تماشاگران و بازیکنان دروغ گفته شد!

خبرگزاری مهر در این باره نوشت: بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز بعد از تساوی خانگی مقابل نفت تهران و از دست دادن عنوان قهرمانی به شکل عجیبی شادی کردند. این شادی نشان می‌داد که به بازیکنان و تماشاگران گفته‌اند قهرمان شدید!

در پایان دیدار تیم‌های فوتبال تراکتورسازی تبریز و نفت تهران که در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد و با تساوی ۳ بر ۳ خاتمه یافت بازیکنان تیم تراکتورسازی به شکل غیر منتظره‌ای دست به شادی زدند.

درحالی که با پایان این بازی تراکتورسازی عنوان قهرمانی را از دست داد و به سپاهان هدیه داد بازیکنان این تیم پیراهن خود را در آوردند و با دویدن در نقاط مختلف زمین به شادمانی پرداختند که کاملا جای تعجب داشت چرا که آنها در آخرین روز جام قهرمانی را از دست دادند.

بعد از این اتفاق، هواداران تیم تراکتورسازی هم به داخل زمین هجوم بردند و بازیکنان با پرچم بزرگ باشگاه دور افتخار زدند. در ادامه زمین ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز ناگهان خلوت شد و هواداران به بیرون هدایت شدند.

در این مورد گفته می‌شود بعد از اینکه آندرانیک تیموریان از زمین اخراج شد و قهرمانی تراکتورسازی به خطر افتاد، برای جلوگیری از درگیری های احتمالی به تماشاگران و بازیکنان اعلام شده که سپاهان برابر سایپا به تساوی رسیده و تراکتورسازی هم با این تساوی قهرمان شده است!

 

اولیویرا: فغانی باید امروز برای حضور در جشن به اصفهان می‌رفت/ آنها به ما کلک زدند

خبرگزاری فارس: اولیویرا: فغانی باید امروز برای حضور در جشن به اصفهان می‌رفت/ آنها به ما کلک زدندسرمربی تیم تراکتورسازی گفت: فغانی امروز نباید به تبریز می‌آمد بلکه باید به اصفهان می‌رفت و در جشن قهرمانی سپاهان شرکت می‌کرد.

تونی اولیویرا در صحبت‌های خود اظهار داشت: هواداران امروز تیم تراکتور را خوب هدایت کردند اما بازی جنجال شد. ما یک گل زودهنگام خوردیم اما توانستیم نتیجه را جبران کنیم و بازی را به تساوی بکشانیم. نیمه دوم اتفاقی افتاد که خودتان شاهد بودید. وقتی گل سوم را زدیم توانستیم جایگاه خودمان را پیدا کنیم و از ضدحملات استفاده کنیم. در آن لحظه اتفاقات کلیدی باز هم رقم خورد و راه‌های خروجی کوتاه شد و نفت از آن بحران خارج شد و بازی با نتیجه تساوی تمام شد.

وی در مورد داوری امروز اظهار داشت: اگر یادتان باشد این داور بازی با سپاهان با ما چه کرد همه می‌دانند در آن دیدار چه اتفاقی رخ داد بازی سپاهان با تراکتورسازی آن کسی که تیم سپاهان را از پایین به بالا آورد فغانی بود او آنها را از پایین به بالا آورد و نتیجه لیگ را عوض کرد و فقط این اتفاق امروز تکرار نشد.

سرمربی تیم تراکتورسازی در ادامه خاطرنشان کرد: شما می‌دانید چه اتفاقی افتاده است همچنین شبی بازی سپاهان و تراکتورسازی را اشتباه به سود سپاهان گرفت مردم ناراحت هستند نه به خاطر امروز به خاطر اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: آنها به ما کلک زدند و نباید او به تبریز می‌آمد بلکه باید به اصفهان می‌رفت و در جشن قهرمانی سپاهان شرکت می‌کرد.

 

منصوریان: کار کثیف و غیرحرفه‌ای انجام دادند/ یک نفر دستش را بالا برد و گفت بازی سپاهان ۲ بر ۲ شده است

خبرگزاری فارس: منصوریان: کار کثیف و غیرحرفه‌ای انجام دادند/ یک نفر دستش را بالا برد و گفت بازی سپاهان ۲ بر ۲ شده استسرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: کار کثیف و غیرحرفه‌ای در انتقال خبر به تبریز انجام شد.

علیرضا منصوریان پس از تساوی 3 بر 3 مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران گفت: به همه خسته نباشید می‌گویم از نظر کادر فنی و مدیریت باشگاه بازیکنان ما قهرمان لیگ هستند آنها با تمام وجود بازی کردند قبل از بازی به تونی اولیویرا گفتم یا شما ما را می‌برید یا ما شما را و یکی از ما قهرمان می‌شود اما 6، 7 دقیقه آخر بازی یک کار غیرحرفه‌ای و کثیف انجام شد گفتند سپاهان بازی را مساوی کرده و برنامه حمله و دفاع ما و تراکتورسازی را به هم زده‌اند.

وی ادامه داد: نتوانستیم از 6 دقیقه وقت اضافه خودمان سود ببریم ای کاش اول بازی یا تراکتورسازی گل چهارم را به ما می‌زد و یا ما می‌توانستیم گل چهارم را بزنیم کار غیرحرفه‌ای را عملیاتی کردند. یک نفر دستش را بالا برد و گفت بازی 2، 2 شده است.

وی در مورد اینکه آن شخص چه کسی بود گفت: نمی‌دانم همه جا را من تراکتوری می‌دیدم. فقط دیدم دست یک نفر بالاست و به علامت 2 بر 2 کار کثیفی بود البته من به سپاهان تبریک می‌گویم و به اصفهان که قهرمان لیگ شدند 2 سال است که سرنوشت حسین فرکی را تیم نفت رقم می‌زند.

منصوریان با اشاره به شرایط مسابقه گفت: بازی 3 بر یک باخته را به تساوی کشاندیم ای کاش این کار زشت انجام نمی‌شد که یا تراکتورسازی بازی می‌کرد و دو گل می‌زد و یا ما به پیروزی می‌رسیدیم آنها فکر می‌کردند قهرمان هستند و دروازه‌بان آنها وقت تلف کرد من هم به تونی اولیویرا در پایان بازی بابت قهرمانی تبریک گفتم این اتفاقات غیرفوتبالی رخ داد مردم تبریز حلالمان کنند.

وی در مورد اینکه چه صحبتی برای آرامش مردم آذربایجان دارید گفت: می‌خواهم به آنها تبریک بگویم وقتی وارد ورزشگاه شدم با خودم گفتم این تماشاگران دو ساعت قبل از بازی خسته می‌شوند اما آنها 5 ساعت قبل از بازی هم انرژی داشتند اکنون می‌فهمم که چرا می‌گویند بازی در ورزشگاه تبریز لذت دارد سالها این حرف را شنیده بودم. از نظر من هر سه تیم قهرمان هستند هم تراکتورسازی، هم سپاهان و هم نفت زیرا اختلاف ما فقط یک امتیاز است به مردم اصفهان هم تبریک می‌گویم هر چند نمی‌دانم چه کسی این اتفاق زشت را رقم زد و اجازه نداد 8 دقیقه ‌آخر بازی تراکتورسازی به ما حمله کند و ما به ‌آنها حمله کنیم.

سرمربی نفت در مورد داوری مسابقه گفت: در مورد داوری اصول اخلاقی را همیشه رعایت کرده‌ایم و اینکه داوری را به نقد نکشیم فغانی بهترین داور آسیاست.هر چند به نظر من با توجه به وقت‌های تلف شده بازی داور می‌توانست سه دقیقه و نیم هم اضافه بگیرد تراکتورسازی فکر می‌کرد قهرمان شده و بازی را مدیریت می‌کرد ما هم تلاش می‌کردیم گل چهارم را بزنیم به عقیده من 6، 7 دقیقه آخر این بازی 6، 7 دقیقه تلخ فوتبال ایران بود که انتقال خبر به شکل تمیزی صورت نگرفت.

 

کیانی: نمی‌دانم چه کسی گفت که سپاهان مساوی کرده است

خبرگزاری فارس: کیانی: شرمنده هواداران شدیم/ نمی‌دانم چه کسی گفت که سپاهان مساوی کرده استکاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: شرمنده هواداران شدیم و از این موضوع بسیار ناراحت هستیم.

مهدی کیانی پس از تساوی 3 بر 3 تیمش برابر نفت تهران و کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر اظهار داشت: قهرمان واقعی هواداران تراکتورسازی تبریز هستند متأسفانه داوری در بازی امروز به ما ضربه زد نمی‌دانم چرا آندرانیک اخراج شد و احساس می‌کنم داور دنبال بهانه بود تا وی را اخراج کند.

وی با بیان اینکه شرمنده هواداران شدیم که نتوانستیم قهرمان شویم خاطرنشان کرد: متأسفانه اواخر بازی به ما گفتند که بازی سپاهان و سایپا با نتیجه 2 بر 2 به اتمام رسیده است نمی‌دانیم چه کسی این حرف را زد اما ما بر اساس صحبت وی به بازی ادامه دادیم.

کاپیتان تیم تراکتورسازی تبریز ادامه داد: هواداران بدانند که ما یک سال سخت را سپری کردیم و هر لحظه برای موفقیت تراکتورسازی جنگیدیم حالا هم ناراحت هستیم که نتوانستیم به قهرمانی برسیم من فکر می‌کنم حقمان است که سالی یک جام بگیریم.

کیانی در مورد عملکرد داوری اظهار داشت: در یک صحنه بازیکن نفت خودش می‌گفت که پنالتی شده اما داور نظر وی را هم قبول نداشت فکر می‌کنم اعتماد به نفس بالای داور در این مسابقه کار دستمان داد.

 

بیرانوند: برای هواداران تبریز ناراحت شدم/ با شایعه عجیب بازی را خواباندند

خبرگزاری فارس: بیرانوند: برای هواداران تبریز ناراحت شدم/ با شایعه عجیب بازی را خواباندنددروازه‌بان تیم فوتبال نفت تهران گفت: با شایعه‌ عجیب تساوی سپاهان و سایپا بازی را خواباندند.

علیرضا بیرانوند پس از تساوی 3 بر 3 مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران گفت: حیف شد که به اشتباه اعلام کردند بازی سپاهان و سایپا با تساوی 2 بر 2 به پایان رسیده و بازیکنان و هواداران تراکتورسازی تصور کردند قهرمان شده‌اند.

وی ادامه داد: حیف شد برای تماشاگران تراکتورسازی ناراحت شدم و آنها سوژه شدند و با یک شایعه عجیب بازی را خواباندند نه ما حمله کردیم و نه تراکتورسازی.

 

تصاویری از شادی و خوشحالی اشتباهی در تبریز را در ادامه ببینید:

 

ناراحتی و عصبانیت هواداران تراکتور

هواداران عصبانی تراکتورسازی پس از نایب قهرمانی تیم‌شان صندلی‌های ورزشگاه و شیشه‌ اتومبیل‌ها را شکستند.

 

در ادامه فیلم خوشحالی اشتباهی بازیکنان تراکتور را ببینید:

9983 نمایش

نظر دادن