تاریخ انتشار: جمعه, 11 ارديبهشت 1394 ساعت 16:44

هشدار خطیب نماز جمعه تهران به کسانی‌که از طرق نامشروع کسب در آمد می‌کنند

  خطیب این هفته نماز جمعه تهران ، کار، تولید وسرمایه گذاری را عبادت دانست و به کسانی که فساد می کنند ، رشوه داده و مال قاچاق می خورند خواست تا دست از این کار بردارند.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به روز کارگر، اظهار کرد: کار، تولید و سرمایه گذاری عبادت است و دارای اجربزرگی است . بر این اساس همه کسانی که دست در کار دارند به عبادت بودن آن توجه کنند آن هم در نظام جمهوری اسلامی .

وی ادامه داد: پیامبر (ص) پس از بازگشت از جنگ تبوک دست های پینه بسته کارگری که بار کار سخت نان خانواده اش را در می آورد بوسید. این حرکت ایشان ارزش کار را نشان می‌دهد، کار واقعی کاری است که خداوند بپسندد.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیه های قرآن ظاهر و باطن ما باید با ایمان گره خورده باشد، افزود: وقتی کار را عبادت بدانیم ساعت، نوع جنس کار و ظرفیت فکری ، تعقل و تدبیر در کار نیز عبادت می‌شود. سرمایه گذاران به این امر توجه کنند و سرمایه شان را به جای اینکه به خارج از کشور ببرند در داخل خرج کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر ضرورت جلوگیری از گسترش رشوه ،‌فساد و قاچاق در اقتصاد کشور، تصریح کرد: ببینید کار کردن چه ارزش والایی دارد. خانواده هایتان را از پول حلال تامین کنید نه از فساد و قاچاق. زنان وفرزندان اگر می بینند همسر یا پدرشان سرمایه اش را از راه رشوه وقاچاق افزایش می‌دهد، او را نهی کنند. اگر به شما گفت که به شما ربطی ندارد با او بحث نکنید اما بدانید گفتن اثر دارد. ای پدران که سرمایه تان با رشوه ،‌ قاچاق و از راه غلط و باطل به دست آمده است، ماه رجب است ، تاقبل از آنکه دیر شود توبه کنید.

وی در ادامه بهبود اقتصاد داخلی کشور را پشتوانه مذاکرات سیاسی ایران در صحنه های بین‌المللی خواند و تصریح کرد:‌ کیفیت و مقدار کار در داخل کشور بسیار مهم است و این نکات وابسته به لوزان و مذاکرات نیست. گرچه مذاکرات نقش بسیار مهمی دارد، ولی باید توجه کرد که اقتصاد داخلی، تولید و کار داخلی پشتیبان تیم مذاکره کننده می‌شود تا طرف مقابل حرف یاوه نگوید. وقتی اقتصاد ما قوی باشد تیم مذاکره کننده ما بهتر می تواند کار کند. ملت باید با توجه به ارزش کار توطئه های دشمنان را از بین ببرند و روی پای خود بایستند.ملت ما با درکی که دارد و با نور عنایتی که بر سرشان است نخواهند گذاشت دشمن بر او چیره شود.

امامی کاشانی همچنین ادامه داد: کشور باید روی پای خود بایستد و می تواند با عزت فقر را از بین ببرد . با استفاده از تولیدات داخلی این کار ر ا انجام می‌دهد . باید به تولیدات داخلی توجه کنیم و تولیدات خارجی را بر خود حرام کنیم. مگر در زمان ضرورت که آن هم باید نظارت دولت وجود داشته باشد. باید باور کنیم که تولید داخلی چقدر می ارزد و مصرف خارجی چقدر غلط است . این باور نیاز به تصدیق دارد.

وی با گرامیداشت یاد شهید مطهری و روز معلم خاطر نشان کرد: شهید مطهری انسانی بی نظیر بود و ویژگی های بسیار مهمی داشت، اما یکی از بارزترین ویژگی های او باور علم بود. در خاطره ایشان می گفتند که به من پیشنهاد دادند که به جای طلبگی پزشکی بخوانم چرا که منفعت های مالی زیادی دارد اما من از زمانی که پای درس امام (ره) متوجه بحث معلول و علت شدم فهمیدم که دنیا در برابر این فهم من کمتر خواهد بود. بر همین اساس ایشان کتاب های زیادی نوشتند تا جوانان را متوجه کنند. معلمین و اساتید نیز باید به کلاس ، شاگرد، کتاب و درس ایمان داشته باشند و برای خدا و رشد بچه ها فعالیت کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطاب به مردم مسلمان کشورهای عربی گفت:‌ شما مگر مسلمان نیستید؟ چرا سکوت کرده اید؟ سکوت شما در برابر جنایات دولت هایتان به معنای شریک بودن شما در گناه است. هواپیماهایی برای کمک با مواد دارویی و غذایی به سمت یمن می روند اما اجازه فرود ندارند و فرودگاه ها بمباران می شوند آخر این چه مسلمانی است؟

امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه تهران این هفته تهران با تبریک ولادت امیر المومنین (ع) اظهار کرد: حضرت امیر المومنین (ع) تابلوی پیامبر (ص) بود. آنچه که پیامبر (ص) داشت به طور کامل در او منعکس شده بود. علی (ع) در داخل کعبه به دنیا آمد که این اعلامی به جامعه بشریت بود که سجده برای کعبه است و دوران بت پرستی پایان یافته است .زمان شهادتش هم در مسجد بود. از میان تولد تا شهادت یعنی از کعبه تا مسجد زندگی او پر از عبادت و توحید بود.

وی ادامه داد: وفای به عهده در نظر امیر المومنین بسیار مهم بود و بر آن تاکید داشتند. در نامه پنجاه و سوم که به مالک اشتر نوشتند از وفای به عهد صحبت کردند. ایشان گفتند عهد را بر هم نزنید و به آن عمل کنید که نتیجه آن خیر است، زیرا اجتماع را با عهد تربیت می کنید. جهان بشریت به سمت عهدمداری پیش می رود و از عهد شکنی و جنگ جلوگیری می‌شود. ایشان تاکید کردند که حتی اگر در ظاهر عهدتان بر ضررتان بود باز به آن وفا کنید.

وی خطاب به کارمندان و کارگران گفت: شما که حقوق می گیرید عهد بسته اید که با یک حقوقی کاری انجام دهید نگویید چون حقوقم کم است کم کار می کنم. این چه معنی می‌دهد که دیر بر سر میزتان بروید؟ کار ارباب رجوع را راه نیندازید و به بحث های شخصی بپردازید و ...؟ همه این کار ها عهد شکنی است. شما عهد بسته اید پس چرا رشوه ، روابط غیر کاری ، فساد در دستگاه های اجرایی و قضایی زیاد می‌شود؟ به یک لقمه نان خود قناعت کنید و به عهد خود وفادار باشید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: در نامه امیر المومنین (ع) به مالک اشتر آمده است که ای مالک اگر بین خودت و دشمن ات پیمانی بستی بر آن عهد عمل کن. آنقدر وفای به عهد مهم است که می گویند با وفای به عهد سپری برای جانت ایجاد کن.

امامی کاشانی همچنین گفت:‌ حقوقدانان جهان بشریت به این گفته حضرت امیر المومنین (ع) توجه کنند تا بفهمند که حق و حقوق چیست تا بدانند اسلام واقعی چیست. ایشان در نکته سوم تاکید کردند که اگر با دشمن ات قرارداد بستی و فهمیدی که آن قرار داد بر ضرر تو است باز هم وفای به عهد کن.صبر داشته باش و عهدت را نشکن. ایشان گفته اند قبل از آنکه عهد ببندی مواظب باش تا در دام دشمن نیفتی ، با احتیاط صحبت کن و با احتیاط قدم بردار. با آرامش و اطمینان قرارداد بنویس . تیم مذاکره کننده ما چنین است و امیدواریم خداوند مددهایش را برساند.

وی ادامه داد: ایشان به مالک گفتند که در زمان نوشتن قرارداد دغلی نکن و در پیمان ات تدلیس نداشته باش. الفاظی که با کار می بری چند پهلو نباشد و الفاظ روشن انتخاب کن. ای کسانی که با تیم مذاکره کننده ما مذاکره می کنید و می گویید به ما اطمینان ندارید. این دین اسلام و سیاست علنی است. منادی آن جمهوری اسلامی و رهبری ولایت فقیه است. دولت ما هم بر همین اساس است و تیم مذاکره کننده ما هم نماینده همین دولت است پس شما در واقع به خودتان اطمینان ندارید، چرا روش و منش عهدشکنی شما در دنیا مشخص است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران همچنین گفت:‌ اگر جمهوری اسلامی ایران گفته است که بر اساس قرارداد ان پی تی عمل می کنیم و سلاح هسته‌ای نداریم بر اساس منطق و دین اش حرف زده است. شما نه تنها سیاستتان دینی – مسیحی نیست، بلکه انسانی هم نیست. همین دیشب کنگره آمریکا تصویب کرده که عراق را به سه دسته کرد،‌ شیعه و سنی تجزیه کند. البته ملت عراق هوشیار است و بیدار و منسجم خواهند ماند؛ چراکه همه آن‌ها مسلمان هستند و با انسجام‌شان بر دهن کنگره آمریکا می کوبند.

482 نمایش

نظر دادن