تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 فروردين 1394 ساعت 11:14

زنجانی از اول هم قصد نداشت پول نفت را پس بدهد/ ستاره خلیج فارس امسال می‌آید

  وزیر نفت درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی و مطالبات وزارت نفت از این فرد، تصریح کرد: بابک زنجانی بیش از دو هزار و 700 میلیون دلار از پول نفت را پس نداده و به نظر من از اول هم قصد نداشته که پس بدهد. وی فعلا در بازداشت است و قوه قضاییه و دادستانی در حال پیگیری این موضوع هستند.

وزیر نفت گفت: بابک زنجانی بیش از دو هزار و 700 میلیون دلار از پول نفت را پس نداده و به نظر من از اول هم قصد نداشته که پس بدهد.

بیژن زنگنه صبح امروز سه‌شنبه در نشستی افزود: همه میادین مشترک نفتی و گازی که از اهمیت برخوردارند در برنامه ششم توسعه فعال می‌شوند که این یک خواست ملی است. تا نیمه دوم سال یک واحد از پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار می شود و نیاز به واردات بنزین برطرف خواهد شد.

به گفته وی، ایران در سال جاری صادر کننده گازوییل خواهد بود.

ارزش دارایی‌های زنجانی به اندازه بدهی‌هایش نیست

وزیر نفت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی و مطالبات وزارت نفت از این فرد، تصریح کرد: بابک زنجانی بیش از دو هزار و 700 میلیون دلار از پول نفت را پس نداده و به نظر من از اول هم قصد نداشته که پس بدهد. وی فعلا در بازداشت است و قوه قضاییه و دادستانی در حال پیگیری این موضوع هستند.

زنگنه درباره حکم انتقال دارایی‌های زنجانی به این وزارتخانه نیز گفت: برای انتقال اموال، جعفری دولت آبادی هفته گذشته دستور داده است که اموال به حساب و به نام وزارت نفت منتقل شود.

به گفته زنگنه، به وزارت نفت وکالت داده شده و اقدامات انتقال در حال انجام است و روزی که انتقال آغاز شود روز قیمت گذاری خواهد بود؛ اما ارزش اموال به قدری نیست که کل بدهی وی را پوشش دهد.

وی ادامه داد: بیشتر اموال مربوط به پیش از آن است که پول نفت را بگیرد و هنوز نگفته که پول نفت را چکار کرده است.

زنگنه تصریح کرد: دو زمین در شهرک غرب و الهیه است و سایر اموال وی مانند شرکت هواپیمایی با وام و بدهی است و پس از کسر بدهی چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وزیر نفت با اشاره به این‌که روی هر کدام از اموال دست می‌گذاریم یکی می‌گوید مال من است، اظهار کرد: همه اموال زنجانی به 500 میلیون دلار هم نمی‌رسد، اما به هرحال از دولت ممنونیم و این کار ادامه یابد تا اموال دولت استیفا شود.

فشار پرداخت یارانه له کننده است

وزیر نفت با ابراز گله از پرداخت یارانه گفت: شرکت نفت پول‌دار بوده، اما اکنون جزو فقراست.

وی با اشاره به این‌که اداره کل وزارت نفت یک طرف و تامین یارانه‌ها نیز طرف دیگر است گفت: اگر چه در سال 1393 نسبت به 1392 فشار کمتر شد، اما واقعا فشار له کننده است.

زنگنه با بیان این‌که در سال گذشته روزی 125 میلیارد تومان بابت یارانه پرداخت کردیم و این یارانه تمامی ندارد، اضافه کرد: شرکت نفت اکنون به همه عالم بدهکار است و برای اولین بار در سال گذشته بعد از ظهر 28 اسفند‌ماه حقوق پرداخت کردیم.

895 نمایش

نظر دادن