تاریخ انتشار: جمعه, 11 اسفند 1391 ساعت 17:58

واکنش سپاه به اظهارات احمدی‌نژاد درخصوص دخالت در انتخابات نظام پزشکی

اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی "قانونی" بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است. قرائن و مستندات موجود نشان می‌دهد مرجع قانونی، قبل از سپاه از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز استعلام کرده است و در خصوص ردّ صلاحیت شدگان پاسخ همه آنها "منفی" بوده است.

به گزارش آخرین ،محمود احمدی‌نژاد با یادآوری این‌که نظام پزشکی یک نهاد صنفی است، نسبت به دخالت نهادهایی غیرمسوول، به خصوص نهادهای امنیتی در انتخابات این تشکل صنفی هشدار داد.

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد انتخابات نظام پزشکی و اینکه آیا شما با توجه به اعتراضات قبلی‌تان این انتخابات را ابطال خواهید کرد یا نه؟ اظهارداشت: من فکر می‌کنم که همه چیز در کشور باید براساس قانون باشد و اگر افرادی بخواهند از قانون عبور کنند، کارشان اعتباری ندارد و اگر دستگاه‌ها و یا نهادهایی هم بخواهند در مسائل قانونی فراقانونی عمل کنند، درست نیست و این اعتباری ندارد.

وی با بیان اینکه نظام پزشکی دارای قانون است و قانون کاملا مشخص کرده که باید از چه نهادهایی در مورد کاندیداهای آن استعلام شود، افزود: نظام پزشکی یک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه پزشکی و درمانی است و نباید نهادهایی که مسوول نیستند، به خصوص نهادهای امنیتی، اطلاعاتی سپاه و غیر اطلاعاتی سپاه در آن دخالت کنند. این یک تشکلی است مربوط به جامعه پزشکی و باید نمایندگان واقعی خودشان در آن قرار بگیرند. باید گزارش انتخابات آن بیاید و بعد درمورد آن تصمیم گیری کرد.

بعد از این اظهارات احمدی‌نژاد، سخنگوی سپاه گفت: اقدام اطلاعات سپاه در خصوص انتخابات نظام پزشکی کاملا قانونی بوده است.

سردار رمضان شریف در واکنش به برخی اظهار نظرها پیرامون دخالت سپاه در انتخابات نظام پزشکی تأکید کرد: اقدام اطلاعات سپاه کاملا قانونی بوده و در پاسخ به استعلام مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به برخی اظهار نظرها در زمینه دخالت نهادهای امنیتی و اطلاعاتی سپاه در امر انتخابات نظام پزشکی گفت: اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی "قانونی" بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

وی افزود: قرائن و مستندات موجود نشان می‌دهد مرجع قانونی، قبل از سپاه از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز استعلام کرده است و در خصوص ردّ صلاحیت شدگان پاسخ همه آنها "منفی" بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که "بهتر بود عزیزان قبل از رسانه‌ای کردن این قضیه، به امکان بررسی و پیگیری دقیق موضوع از مجاری قانونی و دلائل متقن و محکم ردّ صلاحیت ها می اندیشیدند"، اظهار داشت: حفظ آرامش، وحدت و یکپارچگی در کشور نیازمند عزم ملی و تمکین قانون است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره سعی کرده است از ورود به مسائلی که ممکن است به تشویش و انحراف اذهان و افکار عمومی منجر شود، پرهیز نماید و به وظایف قانونی خود بپردازد.

شریف در پایان تأکید کرد: بدیهی است عدم اقدام سپاه در پاسخ به استعلام مراجع قانونی در زمینه انتخابات نظام پزشکی، یک کار خلاف قانون محسوب می شد.

همچنین رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی گفت: نتایج انتخابات نظام پزشکی در ۱۸۶ شهر از جمله تهران تأیید شد؛ سخنان رئیس‌جمهور درباره این انتخابات نیز جایگاه قانونی ندارد و پاسخ به وی وقت تلف کردن است.

مراد هاشم‌زهی در گفت و گو با فارس افزود: درست است که آقای احمدی نژاد دوباره درباره انتخابات نظام پزشکی اظهاراتی داشته است اما قرار نیست وی مرتباً در این مورد حرف بزند و ما هم به او جواب بدهیم و با این کار وقت خودمان و وقت مردم را تلف کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات نظام پزشکی بر اساس ضوابط قانونی و در کمال صحت برگزار شد و اکنون پس از بازشماری آرای صندوقها در جاهایی که شکایتهایی بوده، نتایج این انتخابات در ۱۸۶ شهر از جمله تهران تأیید شد و بازشماری آرا نتایج را در هیچ شهری نسبت به نتایج اولیه تغییر نداد.

وی ادامه داد: انتخابات نظام پزشکی در ۱۸۷شهر برگزار شد و فقط در شهر میاندوآب به علت اینکه تعداد نامزدهای انتخابات از حد نصاب لازم کمتر شد، انتخابات به مرحله میاندوره ای رسید و غیر از آن نتیجه انتخابات در تمام شهرهای کشور تأیید نهایی شد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی اضافه کرد: مرحله بعدی این انتخابات تشکیل هیئت مدیره های جدید نظام پزشکی در ۱۸۶ شهر است که ۲۷ اسفند انجام می شود و بعد از آن با تشکیل مجمع عمومی سازمان

نظام پزشکی تا دو هفته بعد از تشکیل هیئت مدیره ها ، مجمع عمومی این سازمان ۲۵ نفر اعضای شورای عالی و رئیس کل سازمان نظام پزشکی را انتخاب می کنند.

هاشم زهی گفت: بر خلاف اینکه عده ای می گفتند به علت لغو حق تعرفه گذاری نظام پزشکی تعداد شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات نظام پزشکی نسبت به دوره قبل کمتر می شود. این اتفاق نیفتاد و تعداد شرکت کنندگان این دوره بیش از ۶ هزار نفر از دور قبل بیشتر بودند و با حدود ۱۸ درصد رشد نسبت به دور قبل ۴۷ هزار و ۹۱۰ نفر در این انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: در برخی صندوقها از جمله صندوق داروسازی تهران میزان مشارکت حدود ۲ برابر دور قبل بود و شکایتی که یکی از نامزدها در این صندوق داشت نیز بعد از بررسی هیچ تغییری در نتیجه به وجود نیامد و در این صندوق نیز انتخاب خیرالله غلامی و حمید خویی تأیید شد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات نظم پزشکی گفت: این هیئت بالاترین نهاد بررسی و نظارت بر انتخابات نظام پزشکی است و اکنون نتیجه این انتخابات را تأیید کرده است بنابراین صحبتهای آقای رئیس جمهور در این زمینه غیر قانونی است و وی هیچ جایگاه قانونی برای اظهار نظر در این مورد ندارد.

هاشم زهی ادامه داد: استعلام از اطلاعات سپاه نیز در مورد نامزدهای این انتخابات طبق قانون انجام شده و سخنگوی سپاه پاسداران نیز پاسخ لازم را به رئیس جمهور داده است و دیگر لازم نیست ما وارد عرصه جواب دادن به رئیس جمهوری شویم.

وی گفت: آقای احمدی نژاد چون رئیس جمهور است و قدرت دارد فکر می کند می تواند در هر زمینه ای صحبت کند اما نیازی نیست که ما به او پاسخ دهیم.

وی افزود: اگر آقای احمدی نژاد بخواهد حکم رئیس کل سازمان نظام پزشکی را امضا نکند نیز مشکل مهمی نیست و در آن صورت برای حل این مسئله نیز یک فکر بکر خواهیم کرد.

2373 نمایش

نظر دادن