تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 فروردين 1394 ساعت 13:03

مشارکت عربستان با 100 جنگنده و 150 هزار نیرو در تجاوز به یمن

  شبکه العربیه از مشارکت عربستان با 100 جنگنده و 150 هزار نیرو در عملیات "طوفان کوبنده" که با رهبری ریاض علیه یمن صورت می‌گیرد، خبر داد.

شبکه العربیه اعلام کرد که عربستان علاوه بر 100 جنگنده، با 150 هزار سرباز در این عملیات مشارکت می‌کند. شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد که این سربازان عربستانی همچنان در مرزها مستقر هستند.

شبکه العربیه همچنین گزارش داد که در این حملات 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده از کویت، 10 جنگنده قطری، 6 جنگنده از اردن، 6 جنگنده از مراکش و 3 جنگنده از سودان مشارکت دارند.

همزمان شبکه العربیه گزارش داد که ائتلاف با راهبری عربستان منطقه پرواز ممنوع را در حریم هوایی یمن اعلام کرده است.

در همین حال، منابع عربستانی در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کردند که محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان سعودی به پسر علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن در صورت ادامه پیشروی‌های نیروهایش به سمت عدن هشدار داده و اعلام کرده است که در صورت ادامه پیشروی آنها، نیروهایش را از بین می‌برد.

در همین راستا، منابع دیپلمات عرب در مصاحبه با شبکه اماراتی ارم اعلام کردند که کشورهای عربی شرکت‌کننده در عملیات نظامی علیه یمن تنها در صورت بازگشت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن به کاخ ریاست‌جمهوری در صنعاء عملیات خود را متوقف خواهند کرد.

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی در مصاحبه با رویترز گفت که آمریکا از عملیات نظامی عربستان در یمن حمایت می‌کند، اما این منبع ماهیت این حمایت‌ها را فاش نکرد.

این مسوول که خواست نامش فاش نشود گفت که عربستان پیش از این عملیات با آمریکا هماهنگ کرده بود.

این در حالی است که سفیر عربستان در واشنگتن در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که آمریکا در این عملیات که شامل حملات هوایی در یمن می‌شود، مشارکت نمی‌کند.

1749 نمایش

نظر دادن