تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 اسفند 1393 ساعت 19:05

رئیس‌جمهور: با قامتی استوار و با منطق در برابر کشورهای قدرتمند ایستاده‌ایم

  رئیس‌جمهور گفت: با قامتی استوار در برابر کشورهای قدرتمند با منطق ایستاده‌ایم و به حول و قوه‌ی الهی در مسیر مذاکرات هم با مدد حق و لطف الهی دیر یازود به نتیجه می‌رسیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی درمراسم افتتاح رسمی فاز 12 پارس جنوبی اظهار کرد: همه موفقیت‌های انجام شده در زمان تحریم مورد توجه قرار گرفته و این حرف درست است که نباید به دیگران امید ببندیم چرا که ما امیدمان به خدا و مردم عزیزمان است و به غیر از خداوند و مردم به کسی امید نبسته‌ایم و رشد اقتصادی و کاهش تورم ما در زمان تحریم انجام گرفته است و در عین حال با قامتی استوار در برابر کشورهای قدرتمند با منطق ایستاده‌ایم و به حول و قوه‌ی الهی در مسیر مذاکرات هم با مدد حق و لطف الهی دیر یازود به نتیجه می‌رسیم.

وی افزود: افتتاح فاز 12 پارس جنوبی نشان می‌دهد که تحریم‌ها و فشارها و اقدامات غیر قانونی و ظالمانه نمی‌تواند این ملت را به عقب برگرداند.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهوردر ادامه گفت: خوشحالم که در محضر شما تلاشگران صنعت بسیار مهم و استراتژیک نفت و گاز به عرض برسانم که به مدد و توفیق الهی با عنایات حضرت ولیعصر (عج) و توجهات ارواح طیبه پیامبر و ائمه هدی، حمایت مردم و مقام معظم رهبری، دولت در راستایی وعده‌هایی به مردم اعلام کرده در پیشگام مردم شرمنده نیست و می‌تواند بگوید که آن وعده‌ها عملی شده است.

وی افزود: وقتی سال گذشته اعلام شد تورم را از 34/7 درصد به 25 درصد می‌رسانیم خیلی‌ها از مجلس و دانشگاه‌ها به من نامه نوشتند و گفتند چرا عدد اعلام کردید؟ این کار امکان‌پذیر نیست و یک دولت در شرایط تحریم نمی‌تواند 10 واحد تورم را کاهش دهد اما خدا را شکرگذاریم که در اسفند 93 هستیم و نه تنها 10 واحد، بلکه 20 درصد تورم را کاهش داده‌ایم.

رییس‌جمهور افزود: همچنین بسیاری به من نامه نوشتند و گفتند شما همه همت‌تان را روی تورم گذاشتید و این باعث می‌شود که رکود روز به روز عمیق‌تر شود. وعده ما این بود که در سال 93 از رکود خارج می‌شویم و الحمدالله طبق آمار رشد اقتصادی در 9 ماهه سال 93 نسبت به 9 ماهه سال 92 افزایش داشته و تا پایان سال پیش‌بینی این است که رشد 12 ماهه ما حدود سه درصد باشد.

روحانی در ادامه گفت: البته این آغاز کار است و ما باید به رونق شتابنده قابل قبول برای مردم برسیم و البته این موضوع را باید مورد توجه قرار داد که همه این کارها در زمان تحریم انجام شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته وقتی من اعلام کردم که سال آینده تولید گاز ما 100 متر مکعب در روز باید باشد عده‌ای گفتند چرا این موضوع را مطرح کردی و چرا آن را باور کردی؟ در حالیکه من گفتم به این موضوع اطمینان دارم و امروز می‌بینیم در پایان سال 93 نسبت به سال 92 تولید ما از 100 میلیون متر مکعب در روز هم بیشتر است و این نشان می‌دهد که کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام گرفته و همه این کارها در شرایط تحریم دنبال شده است.

رییس‌جمهور افزود: همه اینها در شرایطی است که تحریم ظالمانه علیه ما تحمیل شده و تا امروز هم این تحریم ادامه دارد اما ما در برابر قدرت‌های ظالم جهان سر فرود نیاورده‌ایم و به بدخواهان گفته‌ایم که ما می‌ایستیم و به مدد حق پیروز می‌شویم و من این جمله را در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد به سران پنج کشور گفتم که تحریم شما خلاف قانون و حقوق بشر است و کار شما از لحاظ تاریخی برایتان شرمندگی به بار خواهد آورد.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور در ادامه گفت: وقتی برگردیم دیروز را نگاه کنیم می‌بینیم که کارگزاران این ملت و دولت خدمتگزار با تلاش مردم حرکت بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

روحانی افزود: افتتاح فاز دوازده به این معناست که تحریم نمی‌تواند مانعی برای رشد و توسعه و حرکت ما باشد. افتتاح این فاز نشان می‌دهد که این تحریم‌ها، فشارها و اقدامات غیرقانونی نمی‌تواند این ملت را به عقب براند.

وی در ادامه گفت: به هر ترتیب اگرچه ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم، اما در عین حال کسی نمی‌تواند امید ما را تحریم کند و همچنین هیچ کس نمی‌تواند تدبیر ما را تحریم کند.

رییس‌جمهور خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: عملا شمایید که قفل‌ها را گشودید و می‌گشایید و اراده، ایمان، ایثار و فداکاری ملت ما تحریم‌بردار نیست. برای ما سختی‌ها و مشکلات را درست می‌کنند، ولی ما راه را ادامه می‌دهیم و من خوشحالم همزمان با اینکه تیم هسته‌ای در سوئیس مشغول مذاکرات است فاز دوازده پارس جنوبی که بزرگ‌ترین پروژه صنعتی در نفت و گاز کشور است را در اسفند ماه به افتتاح می‌رسانیم و با این وجود می‌توانیم بگوییم که امروز در واقع صنعت نفت ما به معنای واقعی کلمه ملی شده است و ان‌شاءالله به مسیرمان ادامه می‌دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تا سه سال آینده کاری کنیم تا تمام فازهای پارس جنوبی تکمیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع محیط زیست، اظهار کرد: این موضوع بسیار اهمیت دارد و البته می‌دانم که کار سختی است و باید تلاش زیادی در این باره شود اگرچه تاکنون قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است. اینکه ما در زمستان به خاطر افزایش تولید گاز توانستیم سوخت بسیاری از واحدهای صنعتی را تامین کنیم همان محیط زیست است. همچنین اینکه برای ارتقای کیفیت بنزین و گازوئیل تلاش کنیم این خود توجه به محیط زیست به شمار می‌رود.

رییس‌جمهور همچنین گفت که توسعه پایدار هم محیط زیست و هم فرهنگ می‌خواهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که هر کجا که توسعه را مدنظر قرار می‌دهیم نیروی محلی را در شرایط مساوی ترجیح داد. حواس‌مان باشد اینجا استان بوشهر است و اگرچه توسعه‌ای که به وجود می‌آید برای کل کشور است اما به هر حال آنهایی که نزدیک‌تر هستند حق بیشتری دارند و هر استان باید توسعه را در استان خود لمس کند و در زندگی خود احساس کند که توسعه‌ای به وجود آمده است.

606 نمایش

نظر دادن