تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 اسفند 1393 ساعت 10:12

تازه ترین بیانیه اتحادیه اروپا درباره مذاکرات/ عزم وزرای خارجه سه کشور اروپایی و موگرینی برای رسیدن به توافق با ایران

  اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کردمسئول سیاست خارجی این اتحادیه و وزرای خارجه سه کشور اروپایی بر عزم خود برای توافق با ایران تاکید کرده‌اند.طبق این بیانیه، خانم موگرینی گفت:نشست مفیدی بود و این نشست می‌تواند به فرایند مورد نظر در روزهای آتی کمک کند

اتحادیه اروپا پس از دیدار «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه با وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه بیانیه‌ای صادر کرد.

این بیانیه یادآور شده خانم موگرینی در جایگاه یکی از طرفین حاضر در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 روز دوشنبه، 16 مارس سال 2015 در شهر بروکسل میزبان وزرای خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و ایران بوده است.

بیانیه اتحادیه اروپا درباره نتایج این نشست می‌نویسد: «پس از این نشست، وزرای خارجه سه کشور اروپایی و موگرینی بر عزم خود برای رسیدن به توافق با ایران بر سر راه حلی جهت رفع تمامی نگرانی‌های جامعه بین‌المللی از ماهیت کاملاً صلح‌امیز برنامه هسته‌ای ایران تأکید کردند.»

طبق این بیانیه، خانم موگرینی گفت: «نشست مفیدی بود و من مطمئن هستم که این نشست می‌تواند به فرایند مورد نظر در روزها و هفته‌های آتی کمک کند.»

در بیانیه اتحادیه اروپا درباره برنامه‌های روزهای آتی تصریح شده که مدیران سیاسی گروه 1+5 در روزهای آتی رایزنی‌ها را ادامه خواهند داد.

دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از روز یکشنبه با دیدار معاونان وزیر خارجه و دیدار «علی اکبر صالحی» رئیس‌ سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در شهر «لوزان سوئیس» آغاز شد.

این رایزنی‌ها برای حل و فصل آنچه «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» خوانده شده است، انجام می‌شوند.

«هلگا اشمیت»، مدیر سیاسی اتحادیه اروپا نیز امروز (سه‌ شنبه ) به محل برگزاری مذاکرات خواهد پیوست. ضمن اینکه مدیران سیاسی 1+5 نیز روز چهارشنبه در شهر «لوزان دیدار خواهند کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا می‌گویند برنامه هسته‌ای ایران دارای جنبه‌های نظامی است و تهران همواره این ادعاها را با قاطعیت رد کرده است.

این اتهامات که دست‌آویزی برای وضع چندین دور تحریم یک جانبه و بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته‌اند در حالی مطرح می‌شوند که برنامه هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

1136 نمایش

نظر دادن