تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 اسفند 1393 ساعت 11:27

واکنش دموکرات‌ها: اظهارات نتانیاهو توهین به آمریکا، منزجرکننده، تنفرآمیز و ترحم برانگیز بود

  رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پی سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفت صحبت های نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا توهین به اطلاعات ایالات متحده بوده است.

به گزارش بلومبرگ، یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه شنبه گفت: بنیامین نتانیاهو در سخنرانی روز سه شنبه خود در کنگره آمریکا در خصوص مذاکرات هسته ای ایران موفق به ارائه یک راه حل جایگزین نبوده است.

نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت سخنرانی نتانیاهو، توهینی به اطلاعات آمریکا بود. پلوسی در بیانیه خود گفت: در جریان سخنرانی نتانیاهو در کنگره، به خاطر غمی که در توهین به اطلاعات آمریکا وارد شد، نزدیک بود که اشک بریزد.

"یان شاکوفسکی" یک عضو دیگر مجلس نمایندگان آمریکا گفت: همه می‌خواهند ایران را متوقف کنند، اما به روش نتانیاهو نمی‌ توان این کار را انجام داد. آنچه من امروز شنیدم تلاشی بود برای کشاندن آمریکا به جنگی دیگر.

جان یارموث ، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان نیز اظهارات نتانیاهو را تنفرآمیز، کودکانه و با هدف جلب رأی در انتخابات خواند.

این نماینده دمکرات مجلس افزود: از لحن ترحم‌آمیزی که نتانیاهو استفاده کرد منزجر شدم.

وی گفت : صحبت های وی نشان داد که او فکر می کند هیچ‌کس در کنگره تهدیدی را که یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای می‌تواند برای کشور، برای منطقه و جهان داشته باشد، درک نمی‌کند.

رویترز نیز گزارش داد باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو در نشست کنگره آمریکا در شهر واشنگتن، گفت در سخنان نخست وزیر اسرائیل هیچ مطلب جدیدی وجود نداشت و او گزینه جایگزین عملی برای گفتگوها بر سر برنامه هسته‌ای ایران ارائه نکرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار به کسانی که درباره توافق هسته ای با ایران ایجاد نگرانی می کنند گفت :ما به نتیجه نزدیک می شویم.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه با وجود مخالفت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و شماری از قانونگذاران این کشور در کنگره آمریکا سخنرانی کرد.

در هنگام سخنرانی نخست وزیر اسرائیل در کنگره گروهی از مخالفان و هواداران سیاست های او تجمعاتی جداگانه برگزار کردند همچنین پیش از این 56 عضو دموکرات کنگره آمریکا سخنرانی نتانیاهو را تحریم و از حضور در سخنرانی نتانیاهو خودداری کردند.

920 نمایش

نظر دادن