تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 بهمن 1393 ساعت 09:51

گزارش آسوشیتدپرس؛ سانتریفیوژهای ایران افزایش می‌یابد/ نزدیک شدن به توافق هسته‌ای

یک خبرگزاری آمریکایی طی گزارشی با اشاره به عصبانیت رژیم صهیونیستی از هرگونه توافق آمریکا با ایران، از آمادگی احتمالی واشنگتن در پذیرش تعداد بیشتر سانتریفیوژهای ایران خبر داد.

آمریکا و ایران ذره ذره در حال نزدیک شدن به توافق هسته‌ای هستند در حالی‌که این مورد خلاف خواسته «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

عصبانیت رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای

به گزارش خبرگزاری آمریکایی«آسوشیتد‌پرس» رژیم صهیونیستی بر این باور است که هرگونه توافقی که در آن توان بالقوه هسته‌ای ایران را نابود نکند نگران کننده است.

«یوال اشتاینتز» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی در این باره به آسوشیتدپرس گفت:«تلاش برای تایید و این که ایرانی ها شما را دور نمی‌زنند یک طرف قضیه است و اینکه موردی برای تصدیق و تایید وجود ندارد مورد دیگری است.»

این خبرگزاری آمریکایی در بخشی دیگر از گزارش خود نوشت: با مقاومت ایران در برابر خواسته‌های طرف آمریکایی، واشنگتن احتمالا با پذیرش تعداد بیشتر سانتریفیوژهای ایران موافقت می‌کند.

این گزارش حاکیست، دیپلمات‌های نزدیک به جریان گفت‌وگوهای ایران و آمریکا می‌گویند احتمالا آمریکا با وجود سانتریفوژهای بیشتر ایران موافقت می‌کند البته مشروط بر این‌ که میزان غنی‌سازی اورانیوم ایران کاهش یابد.

«اولی هینونن» معاون اسبق آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز در این باره معتقد است که تعداد سانتریفیوژهای ایران موضوعی «کشنده» است.

|فارس|

950 نمایش

نظر دادن