تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 دی 1393 ساعت 09:50

برف و کولاک در برخی مناطق کشور / هشدار پلیس

  بارش برف و باران در برخی مناطق کشور موجب خوشحالی مردم و کشاورزان شد. بارش نخستین برف زمستانی، مدارس شهر کرمان و برخی دیگر از شهرهای این استان را تعطیل کرد. پلیس راه به همه مسافران توصیه کرد برای سفر در مسیرهای کوهستانی، خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

سامانه بارشی که در شمال و شمال شرق کشور فعال است روز گذشته سبب بارش باران و برف در سواحل شمالی و شمال شرق کشور شد.

همچنین سامانه بارشی دیگری که از جنوب وارد کشور شده سبب بارش باران و برف در برخی نقاط جنوب غرب و دامنه های زاگرس و رگبار و رعد وبرق در جنوب و خلیج فارس و به تدریج تنگه هرمز و جنوب شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: مناطق مرکزی نیز تحت تأثیر این سامانه بارش های پراکنده خواهند داشت.

با حرکت این سامانه به سمت شرق در روز دوشنبه مناطق شرق بارش برف و باران در جنوب شرق و دریای عمان نیز بارش باران خواهند داشت. در ضمن بیشترین فعالیت این سامانه در روز دوشنبه در جنوب شرق کشور است و روزهای یکشنبه تا سه شنبه خلیج فارس مواج است.

در استان سمنان برای نخستین بار در زمستان برف بارید و باعث خوشحالی مردم شد. کارشناسان هواشناسی اعلام کردند بارندگی ها روز آینده هم در این استان ادامه دارد و وزش باد شدید و آب گرفتگی معابر و مسیل ها دور از انتظار نیست.

محورهای استان همدان هم بویژه در مناطق کوهستانی به علت بارش پراکنده برف و باران لغزنده اعلام شد.

بارش برف در استان های اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، مازندران و خراسان رضوی و خراسان شمالی هم موجب کندی تردد در برخی از محورهای این استان ها شد.

جمعیت هلال احمر استان مازندران از امداد رسانی به سرنشینان دستکم 180 خودرو خبر داد که در برف و کولاک جاده هراز در استان مازندران گرفتار شده بودند.

پلیس راه به همه مسافران توصیه کرد برای سفر در مسیرهای کوهستانی، خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

در برخی استانها از جمله فارس هم بارش باران موجب لطافت و کاهش آلودگی هوا شد.

براین اساس آسمان تهران امروزکمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای پایتخت با 2 درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب 8 و -1 درجه سانتیگراد خواهند رسید.

1424 نمایش

نظر دادن