تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آذر 1393 ساعت 10:15

رایزنی فرستادگان آنکارا، بغداد و دمشق در تهران

  تهران در هفته اخیر محور رایزنی های منطقه ای بود. نخست وزیر سوریه، وزیر خارجه ترکیه و رئیس مجلس عراق این هفته به تهران آمدند تا درباره مسائل منطقه ای و بین المللی با تهران رایزنی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیرامورخارجه ترکیه چهارشنبه با رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی ، معاون اول رئیس جمهور و وزیر امور خارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه ، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد .

برگزاری کمیسیون عالی مشترک ایران و ترکیه ، تحقق افزایش حجم مناسبات تجاری و اقتصادی دو جانبه تا 30 میلیارد دلار و گسترش همکاری ها برای کمک به امنیت و ثبات منطقه ای و مبارزه با تروریسم از جمله مسائل مطرح در این دیدارها بود .
***
همزمان با رایزنی های وزیرامورخارجه ترکیه در تهران سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق هم مشغول دیدار با مقامات ایرانی است.

رایزنی های رئیس مجلس عراق در تهران

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس عراق بر روابط نزدیک ، صمیمی و برادرانه دوکشور در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت : ایران حامی اتحاد ، یکپارچگی و امنیت و ثبات در سراسر عراق است . سلیم الجبوری نیز در این دیدار تروریسم را خطری برای کل منطقه دانست و با تاکید برضرورت مقابله همگانی با این پدیده ، گفت: عراق اجازه نخواهد داد که تروریست ها نفوذ خود را گسترش دهند. رئیس مجلس عراق بارئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ودبیر شورای عالی امنیت ملی هم دیدار و درباره مسائل مهم دوجانبه و منطقه ای گفتگو کرد.

تهران اواسط این هفته هم میزبان نخست وزیر سوریه بود.

1013 نمایش

نظر دادن