تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آذر 1393 ساعت 09:44

وزیر امور خارجه آلمان: راه برای توافق هسته‌ای با ایران "کاملاً باز" است

  اشتاینمایر که دیروز (شنبه) برای پیوستن به مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ به وین رفته است، گفت: «از ۱۰ سال پیش تا کنون، به این اندازه به دستیابی به توافق نزدیک نشده بودیم.»

فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید راه برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران «کاملا باز» است.

به گزارش خبرنگار آخرین نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشتاینمایر که دیروز (شنبه) برای پیوستن به مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ به وین رفته است، گفت: «از ۱۰ سال پیش تا کنون، به این اندازه به دستیابی به توافق نزدیک نشده بودیم.»

او که در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، گفت: «چنانچه ایران آمادگی استفاده از این فرصت را دارد، حرکت ممکن است... راه برای به دست آوردن نتیجه کاملا باز است.»

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: «هرچه در توان داریم به کار خواهیم بست.»

گفتنی است همچنان مذاکرات ماراتونی میان ایران و گروه ۱+۵ برای دستیابی به توافقی تاریخی ادامه دارد؛ توافقی که می‌تواند به ۱۲ سال تنش میان ایران و غرب پایان دهد.

قرار است جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، آقای اشتاینمایر را در جریان نتایج مذاکرات با همتای ایرانی‌اش محمد جواد ظریف قرار دهد. از روز پنجشنبه کری و ظریف سه بار با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

983 نمایش

نظر دادن