تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 آبان 1393 ساعت 20:15

اگر مذاکرات هسته‌ای انشاءالله به نتیجه برسد همه خواهند دید که ما از حقوق‌مان کوتاه نیامده‌ایم

سرلشکر محمدعلی جعفری تلاش برای برداشتن همه تحریم‌ها را از جمله اهداف ایران از مذاکرات خواند و گفت: انشاءالله که این هدف هم به نتیجه می‌رسد، اما هدف آنان چیز دیگری است. لذا کش دادن مذاکرات به خاطر همین هدف‌شان است.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر مذاکرات هسته‌ای انشاءالله به نتیجه برسد همه خواهند دید که ما از حقوق‌مان کوتاه نیامده‌ایم.

به گزارش آخرین نیوز به نقل سپاه نیوز، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز گذشته در بیست و یکمین یادوراه سردار شهید مهدی زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: این آمریکاست که با ذلت دنبال توافق با ایران است تا مشکلاتش را حل کند. آنها می‌دانند که اگر با ایران دشمنی کنند به هیچ کدام از اهداف‌شان نمی‌توانند برسند و می‌دانند که انقلاب اسلامی امروز مزاحم و سر راه آنهاست و نمی‌گذارد آنها به اهداف‌شان برسند.

وی تلاش برای برداشتن همه تحریم‌ها را از جمله اهداف ایران از مذاکرات خواند و گفت: انشاءالله که این هدف هم به نتیجه می‌رسد، اما هدف آنان چیز دیگری است. لذا کش دادن مذاکرات به خاطر همین هدف‌شان است، اما اگر به یاری خدای متعال به نتیجه(مذاکرات)‌ برسد همه خواهند دید که ما از موضع خود کوتاه نیامدیم.

این سخنان فرمانده کل سپاه همزمان با برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین مطرح می شود.

ایران و گروه 1+5 هم اکنون در وین در حال انجام آخرین مرحله از گفتگوها قبل از پایان مهلت تعیین شده تا 3 آذر ماه است. دو طرف تلاش می کنند بر سر برنامه هسته ای تهران به توافق جامع و نهایی دست یابند.

حزب الله لبنان و سوریه


سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: اگر حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه بر قوی‌ترین ارتش خاورمیانه پیروز می‌شود و اگر اسرائیل در چند جنگ از فلسطین شکست می‌خورد و مردم غزه مانع ورود تانک‌های رژیم‌صهیونیستی به شهرشان می‌شوند و اگر در سوریه همه دنیا برای سرنگونی حاکمیت مستقر ورود می‌کنند، اما نمی‌توانند، این به برکت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

گروه های تکفیری


وی با اشاره به فعالیت‌ گروه‌های تکفیری در برخی کشورهای منطقه، تصریح کرد: این گروهک‌های تکفیری وابسته را درست می‌کنند تا به جان مسلمانان شیعه و سنی بیاندازند و پیشرفت انقلاب اسلامی را متوقف کنند، اما اینها موفق نمی‌شوند، چون ما دوران دفاع مقدس را داشته‌ایم.

فلسطین


فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه فتح قدس شریف نزدیک است و فتح فلسطین انشاءالله رقم خواهد خورد، گفت: انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی که همان اسلام ناب محمدی است امروز با سرعت و شتاب مناسبی در جهان در حال گسترش است و دستاوردهای خون پاک شهدا در بعد داخلی و خارجی نمایان شده، اما ما باید ببینیم شهیدان چه کردند و ما باید چه کنیم.

یمن


وی به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: این اتفاقی که در یمن رخ داد شبیه انقلاب اسلامی ما بود که متاسفانه به آن توجه لازم نشد. حوادث یمن انقلاب بزرگ بود که امیدواریم این حرکت ادامه داشته باشد؛ علت پیروزی ما همین است که وقتی ملتی دستورات دینی را عمل می‌کند و حرف خدا را گوش می‌کند، پیروز می‌شود.

عراق


سرلشکر جعفری به تحولات عراق اشاره و با بیان اینکه نظام سلطه می‌خواست حکومت طرفدار آمریکا در عراق سر کار بیاید، گفت: بیش از 50 درصد از مردم عراق شیعه هستند، اما هیچ‌گاه شیعیان در قدرت نبوده‌اند ولیکن امروز در عراق یک حکومت دینی، شرعی، شیعی، مردمی و طرفدار جمهوری اسلامی ایران سر کار است و البته با سایر مذاهب، فرق و ادیان نیز هماهنگی‌های لازم را دارد. این همان وعده خداست که اگر دین خدا را یاری کنید خدا شما را یاری می‌کند. جامعه‌ای که حرف خدا را گوش می‌کند و در مقابل دشمن مقاومت، ایستادگی و پایداری می‌کند، خدا کمک‌شان خواهد کرد.
1409 نمایش

نظر دادن