تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آبان 1393 ساعت 15:38

اظهارنظر کري و ظريف درباره مذاکرات/ آمريکا: وقت آن رسيده که کار را تمام کنيم

  وزير خارجه کشورمان گفت: همانطور که از ابتدا هم گفتيم در صورتي که طرف مقابل اراده سياسي براي رسيدن به راه حل داشته باشد پيشنهادات متعددي براي اطمينان حاصل کردن از صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران وجود دارد و آنها نيز مطرح شده اند.

دهمين دور مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5 از امروز سه شنبه در وين پايتخت اتريش آغاز مي شود.
محمدجواد ظريف وزير امور خارجه  ايران براي شرکت در دهمين دور از مذاکرات بر سر توافق  جامع هسته اي در راس هياتي، وارد وين پايتخت اتريش شد.
اين دور از مذاکرات، حساس ترين و مهمترين مرحله مذاکرات جامع است ، زيرا سرنوشت 10 دور مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه پنج به علاوه يک رقم مي خورد.
ميزان غني سازي اورانيوم ، چگونگي لغو تحريم‌ها ضد ايران اعم از تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد، اتحاديه اروپا و آمريکا به ويژه کنگره و نيز مدت زمان توافق ، مهمترين موارد اختلافي است.

اظهارنظر ظريف درباره مذاکرات؛ وارد مرحله آخر مذاکرات شده ايم
محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در بدو ورود به فرودگاه وين گفت: ما وارد مرحله آخر مذاکرات شده ايم.
وزير خارجه کشورمان افزود : همانطور که از ابتدا هم گفتيم در صورتي که طرف مقابل اراده سياسي براي رسيدن به راه حل داشته باشد پيشنهادات متعددي براي اطمينان حاصل کردن از صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران وجود دارد و آنها نيز مطرح شده اند.
ظريف افزود: اين پيشنهادات مي تواند راه حل يا راه حل هاي متعدد و مناسبي ارائه دهد.
اين دور از مذاکرات  ظهر امروز سه شنبه ساعت 1بعدازظهر بوقت محلي با ناهار کاري ظريف و کاترين اشتون هماهنگ کننده 5+1 در محل نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران آغاز مي شود.

ورود جان کري به لندن
وزير امورخارجه آمريکا وارد لندن ، پايتخت انگليس شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه،جان کري ، وزير امورخارجه آمريکا بامداد امروز (سه شنبه) وارد لندن شد تا با مقامات انگليس درباره مسائل خاورميانه بحث و گفت و گو کند.
بر اساس اين گزارش ، گفته مي شود که وزير امورخارجه آمريکا قرار است با "فيليپ هاموند" ، وزير امور خارجه انگليس درباره مذاکرات هسته اي با ايران و همچنين شيوع ابولا و تنش‎هاي اوکراين گفت و گو کند.
ديدار با سامح شکري ، وزير امور خاجه مصر براي مذاکره درباره افزايش اعتراضات عمومي در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين و گفت وگو با وزيران امورخارجه عمان و امارات عربي متحده از ديگر برنامه هاي جان کري در مدت اقامتش در لندن اعلام شده است.
وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد جان کري ، وزيرخارجه اين کشور اواخر هفته به مذاکرات ايران با گروه 1+5 در وين مي‌پيوندد.

ورود تيم مذاکره کننده آمريکا به وين
تيم مذاکره کننده آمريکا در مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5، ساعتي پيش به رياست «وندي شرمن» وارد وين شدند.

اظهارنظر کري درباره مذاکرات؛ ورود به مرحله حساس مذاکرات
وزير امور خارجه آمريکا گفت جمهوري اسلامي ايران و گروه 1+5 وارد مرحله اساسي مذاکرات هسته‌اي مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه ، جان کري ، وزير امور خارجه آمريکا روز دوشنبه در واشنگتن پيش از عزيمت به اروپا ، تصريح کرد به مذاکرات هسته اي در وين ، پايتخت اتريش ، محلق مي شود.

ديدار مجدد کري با بن علوي
وزير خارجه آمريکا در سفر به انگليس با مقامات چندين کشور، از جمله وزير خارجه عمان که به تازگي به ايران سفر کرده بود، ديدار مي کند.
بنا بر اعلام وزارت خارجه آمريکا، «يوسف بن علوي» وزير خارجه عمان از جمله مقامات خارجي است که آقاي کري در اين سفر با وي ديدار خواهد کرد. هرچند واشنگتن موضوع اين ديدار را اعلام نکرده، اما سفر اخير آقاي بن علوي به تهران، گمانه زني هايي را در رابطه با احتمال ارتباط اين نشست با مذاکرات هسته اي، مطرح کرده است.
وزيران خارجه آمريکا و عمان هفته گذشته نيز زماني که هواپيماي آقاي کري به بهانه سوخت گيري در فرودگاه مسقط به زمين نشست، ديداري يک ساعته داشتند.
مسقط هفته گذشته ميزبان نهمين دور از مذاکرات هسته اي ايران و گروه موسوم به 1+5 بود. عمان از سوي رسانه ها به عنوان ميانجي مذاکرات تهران و واشنگتن معرفي شده است.
اين  گزارش در حالي است که محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در آستانه دهمين دور مذاکرات هسته اي در وين اعلام کرد که آقاي يوسف بن علوي وزير مشاور در امور خارجي عمان در سفر خود به تهران پيامي از کسي نداشت اما درباره برخي موضوعات هسته اي بحث کرديم.
وزير امور خارجه با قدرداني از ميزباني دولت عمان در مذاکرات مسقط تصريح کرد: آقاي بن علوي در چارچوب روابط دو جانبه و گفت و گوهاي منطقه اي به ايران آمده بود و پيامي از کسي نداشت و از نقشي که عمان داشته، استقبال مي کنيم.

انگليس: ايران گام‌هاي چشمگيرتري بردارد
وزير امور خارجه انگليس در آستانه برگزاري دور جديد مذاکرات ايران و گروه 1+5 گفت: مذاکره کنندگان در هفته هاي گذشته مقدار کمي انعطاف از خود نشان داده اند.
به گزارش روزنامه ي وال استريت ژورنال، فيليپ هاموند، وزير امور خارجه انگليس روز دوشنبه در بروکسل با اشاره به مذاکرات هسته اي ايران گفت: ما بسيار مايليم تا براي دستيابي به توافق تلاش کنيم اما نه به هر قيمتي.
وزير امور خارجه انگليس افزود: اگر ايراني ها مي خواهند قادر باشيم به يک توافق برسيم بايد گام هاي چشم گير بيش تري بردارند.
هاموند هم چنين گفت که طرف هاي مذاکره کننده در هفته هاي گذشته يک مقدار بيش تري که البته جزيي نيز بود از خود انعطاف نشان داده اند که ثابت مي کند علاوه براين مذاکره کنندگان نبايد دور نماي دستيابي به توافق را ضايع کنند.
او تاکيد کرد که ما در مسير دستيابي به يک توافق تلاش مي کنيم، اگر اصلا چنين چيزي ممکن باشد.

آمريکا:وقت آن رسيده که کار را تمام کنيم
«وندي شرمن» رئيس تيم مذاکره کننده آمريکا در مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 تصريح کرد: «هم اکنون وقت آن رسيده است که کار را تمام کنيم.» (خبرگزاري آريا)

1147 نمایش

نظر دادن