تاریخ انتشار: شنبه, 10 آبان 1393 ساعت 00:15

خطیب جمعه تهران: اسیدپاشی در اصفهان یک توطئه است

  آیت‌الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله اسید‌پاشی در اصفهان اظهار کرد:‌این اقدام حرکتی خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون بوده است و منکر به معنای واقعی کلمه به حساب می‌آید که نفرت‌بار بود، بنابراین مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، ماموران انتظامی و دستگاه‌های قضایی انتظار دارند عاملان این جنایت شناسایی شوند.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران گفت: عده‌ای می‌خواهند در جامعه چنین القا کنند که امر به معروف و نهی از منکر در جهت برهم زدن امنیت عمومی است.

آیت‌الله صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله اسید‌پاشی در اصفهان اظهار کرد:‌این اقدام حرکتی خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون بوده است و منکر به معنای واقعی کلمه به حساب می‌آید که نفرت‌بار بود، بنابراین مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، ماموران انتظامی و دستگاه‌های قضایی انتظار دارند عاملان این جنایت شناسایی شوند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که مسئله تاسف‌بار اسیدپاشی‌ها این بار جنایت شخصی نبود که یک جوان علاقه‌مند به دختری در حرکتی انتقام‌جویانه انجام داده باشد، افزود: این اتفاق یک توطئه بود تا قانون امر به معروف و نهی از منکر که از ضروریات دین است را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین اسلام و از برجستگی‌های آن و دلایل حیات ماست؛ چرا که همه باید در جامعه اسلامی سرنوشت‌شان را به یکدیگر گره خورده بدانند.

وی با تاکید براین‌که امر به معروف و نهی از منکر حفاظت و نظارت عمومی است خاطرنشان کرد:‌امروز عده‌ای جسور شده‌اند و به مقدسات جسارت می‌کنند و در برابر احکام اسلامی علنا دهن کجی کرده و این جرات امروز از مردم گرفته شده است که جلوی این میکروب را بگیرند.

صدیقی تصریح کرد: این جریان اتفاق اسید‌پاشی را به راه انداخته‌اند تا قانون عزت‌ساز امر به معروف و نهی از منکر را مخدوش کنند و در مقابل عده‌ای هم به دنبال فضاسازی هستند و می‌خواهند چنین القا کنند که امر به معروف و نهی از منکر امنیت عمومی را بر هم زدن است، اما نمی‌دانم این‌ها غافلند یا به جایی وابسته هستند، اما خوشحالیم که در نهایت دست‌شان رو شد و رسوا شدند و امیدواریم عوامل این ماجرا به زودی دستگیر شده و مجازات شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به درپیش بودن 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و همزمانی آن با روز عاشورا اشاره کرد و گفت: آمریکا پرونده بسیار ننگینی برای خود ترتیب داده است که از جمله می‌توان به کودتای 28 مرداد، تشکیل ساواک، شکنجه‌ها و کشتارها، قانون کاپیتالاسیون، کشتار دانش‌آموزان در 15 خرداد، اتفاقات 17 شهریور و کمک همه جانبه به صدام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی با بیان این‌که سفارت آمریکا کانون جاسوسی و توطئه بود و دانشجویان ما این کانون را اشغال کردند، خاطرنشان کرد: 13 آبان نقطه عطفی در انقلاب ما بود.

وی با بیان این‌که انقلاب ما اسلامی، فرهنگی، فقاهتی و بر پایه امامت امت بود اظهار کرد: تصور می‌شد انقلاب ما فقط برای مبارزه با استکبار داخلی است، اما با تسخیر لانه جاسوسی امام فرمودند، انقلاب دومی بزرگتر از انقلاب اول برای مبارزه با سلطه جهانی کلید خورده است و 13 آبان نشان داد مردمی مکتبی و مقاوم داریم که روحیه هوشیاری در برابر دشمن دارند.

صدیقی همچنین به موضوع توجه به واجبات و پرهیز از محرمات اشاره کرد و گفت: یکی از محرمات ظلم به دیگران است که باید از آن پرهیز شود از جمله ظلم به خانواده، همسایگان، ارباب رجوع و مسئول و نباید مسئولان ما برای مردم قیافه بگیرند و حق‌شان را ضایع کنند و با کاغذبازی آن‌ها را دچار افسردگی کنند. همچنین از طرف دیگر مردم نباید از مسئولان توقعات نابجا داشته باشند. پس همه باید تقوا را رعایت کنند که موجب نجات و عزت است.

امام جمعه موقت تهران همچنین به پیروزی بزرگ ارتش و نیروهای مردمی عراق اشاره کرد که بدون دخالت نیروهای ائتلاف که هیچ قصد خیری ندارند، اتفاق افتاد.

وی در ادامه گفت: در این پیروزی عظیم ارتش عراق و نیروهای مردمی روی پای خود بودند و با اجرای دستور مرجعیت، نقطه عطفی را شکل دادند و ان‌شاءالله مناطق دیگر نیز به زودی آزاد شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به رحلت آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان یکی از پشتوانه‌ها، الگوها و علمای شاخص و جامع انقلاب اشاره کرد و گفت: درگذشت این فرد ولایتمدار را به امام زمان، مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه، شاگردان ایشان و مردم شریف تسلیت می‌گویم.

به گزارش ایسنا صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به ایام سوگواری اباعدالله الحسین گفت: همه وجه زندگی امام حسین (ع) و وجود ایشان بندگی خدا بود و حرکت امام حسین (ع) حرکتی انقلابی در برخورد با ظالم و حفظ عزت جامعه اسلامی بوده است.

وی در ادامه با بیان این‌که سیاست، تربیت درست نسل آینده‌ساز، تزریق ایمان به سراسر وجود نسل نو، ایجاد جرات و جسارت در مقابله با مشکلات و سختی‌ها، ساختن انسان‌های سنگرنشین و رزمنده،‌ رفاه‌گریز و پاکیزه و اصیل و مقاوم و صابر است خاطرنشان کرد: اگر یک دستگاه حکومتی جامعه‌ای را با این شاخص‌ها بسازد، رسالت اساسی‌اش بندگی‌ خدا و بنده سازی برای خداست و آمده است تا جامعه را با خدا آشنا کند و آشتی دهد و در سایه حاکمیت خدا جامعه را به سوی بی‌نهایت عزت و کمال سوق دهد. در همین راستا رسالت انبیای ما نیز تجلی عبودیت آن‌ها و جذب دل‌ها برای خدا بوده است.

صدیقی با تاکید بر این‌که در هدایت جامعه به سوی تعالی و نور، قدرت لازمه حرکت اجتماعی است خاطرنشان کرد:‌ جامعه‌ای که اقتدار ندارد در برابر گرگ‌ها و زیاده‌خواه‌ها توان ایستادگی نخواهد داشت پس کسب و حفظ و صرف قدرت برای نجات بشر و نجات خود قدرت از اساسی‌ترین مسائل فرهنگی اسلام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که ذلت‌ناپذیری، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی از پایه‌های اساسی دینداری در عرصه توحید است، گفت: کفار حق ندارند فرهنگ و صنعت و سیاست خود را به ما تحمیل کنند و جامعه اسلامی باید نسبت به کفار برتری داشته باشد و با جهشی سریع، هر گونه وابستگی را قطع کند و به اوج اقتدار نوری و الهی نائل آید.

وی در ادامه به درس‌های قیام سیدالشهدا اشاره کرد و گفت: هیچ مسلمانی نباید دست ذلت و بدبختی و نکبت به ستمگران دهد و در برابر آن‌ها سر خم کند.

وی با بیان این‌که حتی اگر یزید کاری به کار امام حسین (ع) نداشت سیدالشهدا باز هم قیام می‌کردند توضیح داد: رمز فساد در جامعه حکومت است و در هر جامعه‌ای فساد اداری و رشوه، بی‌بندوباری و کم‌کاری و ربا وجود داشته باشد و فرهنگ مجاهده فراموش شده باشد، عملکرد حکومت است که مستقیم و غیر مستقیم فساد را ایجاد کرده است و در واقع حکومت به عنوان چشمه‌ای است که حتی اگر خودش آلوده نباشد، اما مشاورین آلوده و سکولار داشته باشد، آن چشمه هم به گند کشیده خواهد شد و در جامعه قدرت سازندگی نخواهد داشت. پس امام حسین(ع) می‌دید که چشمه حرکت در جامعه آلوده شده است و در مقابل آن ایستاد و در این موقعیت نیز هر مومنی باید برخیزد و قیام کند و حتی اگر قدرت ندارد خونش را در راه خدا بدهد تا در نهایت فساد از بیخ و بن برچیده شود.

صدیقی با بیان این که حرکت امام حسین (ع) دفاعی و تهاجمی بود خاطرنشان کرد: حرکت دفاعی امام حسین در نشان دادن هویت توحیدی خود به عالم با تسلیم نشدن در برابر ظلم بود و آثار حرکت حضرت سید‌الشهدا تا امروز به طور معجزه آسایی حضور دارد و در ادامه آن و نتیجه و آثار حرکت امام حسین شاهد حرکت امام (ره) در ایران بودیم و امروز نیز جوانان ما در 8 سال دفاع مقدس نشان دادند که با خدا معامله می‌کنند همچنین در فتنه 78 و 88 نشان دادند که همچنان مقاوم هستند و امروز نیز در مسائل هسته‌ای روشن کرده‌اند که نه تسلیم‌پذیرند و نه پای گریز دارند.

975 نمایش

نظر دادن