تاریخ انتشار: سه شنبه, 08 مهر 1393 ساعت 16:47

بازی های آسیایی 2014 اینچئون؛ با علیاری، اخلاقی، حدادی و حجی زواره، ایران طلا باران شد

  در یازدهمین روز بازی های آسیایی اینچئون، امروز سه شنبه، احسان حدادی در پرتاب دیسک، مسعود حجی زواره در تکواندو و حبیب الله اخلاقی و مهدی علیاری طلا گرفتند و سوسن حاجی پور در تکواندو و سعید عبدولی نیز در کشتی فرنگی به برنز رسیدند.

در یازدهمین روز از هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 در اینچئون کره جنوبی، ملی پوشان ایران رقابت خود را در هشت رشته با حریفان ادامه دادند.

تکواندو:

مسعود حجی زواره

در وزن منهای 74 کیلوگرم تکواندو، مسعود حجی زواره قهرمان شد و نشان طلا را بر گردن آویخت.

حجی زواره ابتدا حریفانی از ویتنام، هند و فیلیپین را برد و در فینال نیکیتا رافالوویچ حریف ازبکستانی را مغلوب کرد.

 

در وزن 53- کیلوگرم رقابت‌های تکواندو بانوان نیز، ، سوسن حاجی پور دور نخست "فریزا الدانگوروا" از قزاقستان را شکست داد و سپس ساریتا از تایلند را مغلوب کرد. حاجی‌پور در نیمه نهایی به مصاف نماینده چین تایپه رفت و با شکست برابر او به نشان برنز رسید.

سوسن حاجی پور برنر گرفت

 

* در بخش مردان، یوسف کرمی در 87 کیلو 5 - 4 به تکواندوکار ازبکستانی باخت و حذف شد. کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران پس از این نتیجه اعلام خداحافظی کرد.

 

کشتی فرنگی:

در وزن 80 کیلوگرم کشتی فرنگی، حبیب الله اخلاقی در دیدار فینال مقابل تسو روماکی از ژاپن قرار گرفت و ۵ بر 1 او را شکست داد و قهرمان شد.

قهرمانی اخلاقی در بازی های آسیایی

 

در 98 کیلوگرم، مهدی علیاری در فینال، نماینده چین را برد و طلا گرفت.

مهدی علیاری در بازی های آسیایی

 

اما در وزن 71 کیلوگرم کشتی فرنگی، سعید عبدولی که با ناداوری در مقابل جیهون جونگ کره ای بازنده اعلام شده بود، در دیدار رده بندی، مقابل کریشانکات راداو از هند پیروز شد و به نشان برنز رسید.

عبدولی که در دیدار نخست خود با اقتدار حریف قزاقستانی را برده بود، در مصاف با نماینده کره جنوبی نیز با قدرت عمل کرد و در مدت یک دقیقه و ۳۲ ثانیه او را ضربه فنی کرد اما پس از اعتراض مربیان تیم کره، بار دیگر کشتی ادامه یافت و عبدولی که حیرت زده شده بود، در نهایت 9-6 بازنده اعلام شد.

ضربه فنی حریف کره ای

کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک که در کره حضور دارد اعلام کرد ما عبدولی را برنده میدانیم وبه او پاداش نشان طلا را پرداخت خواهیم کرد.

 

دوومیدانی:

در پرتاب دیسک احسان حدادی، قهرمان شد و طلا گرفت.

حدادی در پرتاب نخست دیسک را 56 متر و 37 سانتی پرتاب کرد و در پرتاب دوم هم رکورد 65 متر و 11 سانتی متر را  ثبت کرد. پرتاب سوم وی 64 متر و 89 سانتی متر بود و در پرتاب چهارم نیز رکورد 63 متر و 77 سانتی متر را ثبت کرد و پیش از پایان رقابت‌ها طلای خود را قطعی کرد.

قهرمانی احسان حدادی در بازی های آسیایی

* در 100 متر ماده دهگانه، هادی سپهرزاد در مکان دوم قرار گرفت ، در پرش طول در مکان نهم ایستاد،  در پرتاب وزنه  عنوان نخست را کسب کرد  و در پرش ارتفاع هشتم شد. سپهرزاد در رده بندی کلی چهارم است. 

هادی سپهرزاد در بازی های آسیایی
 

کبدی:

در کبدی، تیم بانوان ایران با پیروزی 43 به 19 مقابل چین تایپه و صعود به نیمه نهایی ، مدال برنز خود را قطعی کرد و فردا برای سرگروهی به مصاف تایلند می رود. تیم مردان هم 41-22  کره جنوبی را برد و به نیمه نهایی رسید.

 

دوچرخه سواری:
در دوچرخه سواری کوهستان ، فراز شکری و پرویز مردانی در رده های نهم و  دهم قرار گرفتند .

 

پینگ پنگ:
در پینگ پنگ هم تیم ایران 3 به صفر قطر را شکست داد.

 

بوکس:

در بوکس، جاسم دلاوری در به اشافه 91 کیلوگرم، حریف کره ای خود را شکست داد.

امروز همچنین، سجاد محرابی در 75  کیلو با قزاقستان و علی مظاهری در منهای 91 با مغولستان وبرو می شوند.

 

قایقرانی بادبانی:

در قایقرانی بادبادنی هم  احمد احمدی پس از 12 مرحله رقابت در ماده لیزر در جایگاه نهم ایستاد.

 

تا ظهر امروز، ایران با 14 طلا، 11 نقره و 10 برنز در رده پنجم رده بندی مدالی بازی ها قرار دارد. چین، کره، ژاپن و قزاقستان اول تا چهارم هستند.

1925 نمایش

نظر دادن