تاریخ انتشار: سه شنبه, 01 اسفند 1391 ساعت 18:54

ابراز شگفتی نماینده سازمان بهداشت جهانی از تکنولوژی و دستاوردهای پلیس راهور

با توجه به بازدیدهایی که از مراکز مشابه در کشورهای منطقه داشته‌ام، باید بگویم هیچ کشوری در منطقه چنین تکنولوژی را در پلیس خود برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی به کارگیری نکرده است از سوی دیگر آموزش مناسب نیروهای انسانی پلیس راهنمایی و رانندگی ایران در کنار بکارگیری نیروهای مردمی موجب کاهش سوانح رانندگی شده است.

به گزارش آخرین نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با ابراز شگفتی از امکانات مرکز مانیتورینگ پلیس راهور ناجا گفت: هیچ کشوری در منطقه چنین تکنولوژی را در پلیس خود برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی به کارگیری نکرده است.

جیهان طاویلا در حاشیه بازدید از مرکز مانیتورینگ پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بازدید از مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ایران بنده را بسیار تحت تاثیر قرار داد، افزود: با توجه به بازدیدهایی که از مراکز مشابه در کشورهای منطقه داشته‌ام، باید بگویم هیچ کشوری در منطقه چنین تکنولوژی را در پلیس خود برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی به کارگیری نکرده است از سوی دیگر آموزش مناسب نیروهای انسانی پلیس راهنمایی و رانندگی ایران در کنار بکارگیری نیروهای مردمی موجب کاهش سوانح رانندگی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته این مرکز ارتباط زنده با رسانه‌هاست، تاکید کرد: قرار است سازمان بهداشت جهانی در خصوص پیشگیری از حوادث رانندگی تعاملات و همکاری‌هایی با پلیس جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و در این خصوص تفاهم‌نامه همکاری با پلیس راهور ایران امضا کند تا همکاری متقابلی در خصوص تبادل تجربیات ایجاد شود.

سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در حاشیه بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کاهش کشته‌های تصادفات گفت: تغییر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی پس از 40 سال، استفاده از تجربیات بین المللی و به کارگیری نسل جدید سیستم‌های کنترل هوشمند ثبت تخلفات، موجب شد تا در کنار سایر اقدامات شمار کشته‌های تصادفات رانندگی از 28 هزار کشته در سال 85 به 20 هزار کشته در سال 90 برسد.

وی با اشاره به اینکه در دنیا به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه شمار کشته‌های تصادفات رانندگی 7.5 نفر است، گفت: این رقم در سال 85 در ایران 23 نفر بوده که در پایان سال 90 به 8.1 نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال شمار کشته‌های تصادفات رانندگی هفت درصد کاهش داشته است، گفت: پیش بینی می‌کنیم شمار کشته‌های تصادفات رانندگی تا پایان سال جاری به 19 هزار نفر کاهش یابد که بدین ترتیب میانگین کشته‌های تصادفات به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه به هفت نفر می‌رسد که این رقم از میانگین 7.5 نفری دنیا نیز کمتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تلاش کرده‌ایم تا هم از تجارب خود در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دهیم و هم آنکه از تجربیات سازمان بهداشت جهانی برای کاهش کشته‌های تصادفات بهره گیریم که در این خصوص به زودی تفاهم نامه‌ای بین پلیس ایران و سازمان بهداشت جهانی به امضا می‌رسد.

1301 نمایش

نظر دادن