تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 شهریور 1393 ساعت 11:28

تاکید بان‌کی‌مون بر نقش مهم ایران در منطقه / در انتظار دیدار با روحانی هستم

  دبیرکل سازمان ملل گفت: همانطوری که در گذشته نیز بارها گفته‌ام وقتی که موضوع به صلح و امنیت و هماهنگی در منطقه مربوط باشد، ایران بازیگر و کشور مهمی در منطقه است.

بان کی مون در نشست خبری خود با خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد در پاسخ به سئوالی تاکید کرد: بسیار مهم است که ایران به موضوع اتمی خود در مذاکرات با گروه 1+5 هر چه زودتر رسیدگی و در بسیاری از موضوعات مربوط به درگیری‌ها در منطقه به طور سازنده همکاری کند.

وی با اشاره به اینکه در انتظار دیدار رئیس جمهور روحانی و وزیر خارجه ظریف در مدت اقامتشان در نیویورک است، افزود: همواره آماده گفت‌وگو و مشاوره با رهبریت ایران هستم و از دمیستورا نماینده ویژه خود در سوریه نیز درخواست کردم با رهبریت ایران مذاکراتی داشته باشد و وی به زودی به ایران سفر خواهد کرد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، بان کی مون همچنین درباره نشست شصت و نهم مجمع عمومی گفت: بیش از صد و چهل رئیس دولت، رهبران جامعه مدنی و روسای دیگر نهادهای تاثیر گذار جهانی در نشست های عالیرتبه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: همه با هم به خشونت های وحشتناک در سوریه، عراق و مناطقی که درگیری ها و شکست حکومت زمینه موثری برای گروه های افراطی فراهم کرده است، رسیدگی خواهیم کرد.

950 نمایش

نظر دادن