تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 شهریور 1393 ساعت 12:54

پاک بودن هوا به خاطر عدم توزیع بنزین پتروشیمی است/ فعلا برنامه‌ای برای گرانی مجدد بنزین نداریم

  وزیر نفت با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نداریم، اعلام کرد: در شرایط فعلی، تشریح نتایج آنالیز بنزین وارداتی ضرورت ندارد.

به گزارش آخرین نیوز، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که فعلا قیمت بنزین و گازوئیل افزایش پیدا نمی کند در مورد بسته شدن بودجه براساس نفت صد دلار گفت:‌ قیمت نفت خوب است.

وی در مورد کاهش قیمت نفت از صد دلار در حالی که بودجه 1393 بر اساس نفت صد دلار بسته شده است گفت:‌قیمت خوب است و هنوز در وضع هشداردهنده نیست.

پاک بودن هوا به خاطر عدم توزیع بنزین پتروشیمی است

وزیر نفت در پاسخ به ایسنا در مورد تاثیر عدم استفاده از بنزین پتروشیمی در کشور گفت: پاک بودن هوا به خاطر همین امر است و این موضوع تاثیر بسیاری در کیفیت هوا داشته است.

زنگنه با تاکید بر این‌که بیشترین تاثیر را بر پاک بودن هوا عرضه بنزین یورو 4 گذاشته است، در پاسخ به کسانی که منتظر آلوده شدن هوای کشور به ویژه تهران در پاییز و زمستان هستند گفت:‌ پدید‌ه‌های طبیعی همواره وجود دارند اما درصد آلایندگی هوای تهران کاسته شده است.

وی در مورد چرایی عدم پرداخت بیشتر به مساله و ارائه مستندات گفت: من نمی خواهم وارد دعوا شوم؛ ما می خواهیم خدمتی به مردم کنیم و بحث سیاسی نداشتیم. اکنون مردم در هوای بهتری زندگی می کنند.

مسائل عراق تاثیری بر نفت نداشت

وزیر نفت در مورد تاثیرگذاری اتفاقات عراق بر روی نفت گفت: تاکنون این مساله روی بازار نفت تاثیر نگذاشته است.

35 درصد بیشتر به نیروگاه‌ها گاز دادیم

زنگنه در مورد مشکل نیروگاه‌ها در حوزه سوخت و کم بودن گاز گفت: تا حد ممکن وزارت نفت و نیرو با یکدیگر تعامل داشته و نیروگاه‌ها از سوخت گاز استفاده می کنند. دراین چند ماه 35 درصد بیشتر به نیروگاه‌ها گاز دادیم گرچه 12 درصد تولید برق در نیروگاه‌ها افزایش داشته است.

وی با اشاره به نگرانی نیروگاه‌ها در مورد سوخت زمستان گفت: تمهیدات خوبی دراین زمینه صورت گرفته و اگر امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم سال آینده حجم سوخت مایع در نیروگاه‌ها بسیار کم شده و وارد دوران جدیدی می‌شویم که در آن از سوخت مایع و آلاینده در نیروگاه‌ها دیگر استفاده نمی‌شود.

افزایش تولید نفت نداریم

وزیر نفت با تاکید بر این‌که تولید گاز در حال حاضر رو به افزایش است گفت: در بخش نفت مشکل فروش و صادرات داریم و مشکلی در زمینه تولید نیست اما ظرفیت تولید هنوز اضافه نشده است.

زنگنه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد وضعیت گازسوز کردن خودروها و جایگزین تاکسی‌ها، اتوبوس ها و موتورها گفت:‌در آینده نزدیک د ربخشی از تهران موتورهای غیرگازسوز اجازه عبور نخواهند داشت.(ایسنا)

1166 نمایش

نظر دادن