تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 مرداد 1393 ساعت 11:53

رئیس جمهور، نشان فرهنگی کشور را به حاج سلیم موذن زاده اردبیلی اهدا کرد

  نشان فرهنگی کشور از سوی رئیس جمهور به پاس نیم قرن فعالیت در عرصه مداحی و دینی به سلیم موذن زاده اردبیلی مداح اهل بیت(ع) اهدا شد.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از مهر، حسن روحانی پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان اردبیل با اهداء این نشان گفت: امروز بالاترین افتخار کشور تبعیت از اسلام، قرآن و سنت پیامبر و فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان اینکه ماندن در مسیر قرآن و اسلام، کشور را در تمام عرصه ها به پیروزی رسانده است، اضافه کرد: اگر در کنار آموزه های خاندان رسالت باشیم در مقابل مشکلات پیروز خواهیم شد.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه افتخار همه مسئولان و ملت عشق به امام حسین (ع) است، ادامه داد: در این میان تمام ادیان و مذاهب سهیم هستند و ما ایرانی نداریم که در روز عاشورا سینه زن امام حسین(ع) نباشد.

وی با اشاره به عشق و ارادت جهانی نسبت به امام حسین (ع) تاکید کرد: نه تنها در ایران بلکه در هندوستان با بیش از 1.5 میلیارد جمعیت روز عاشورا تعطیل رسمی اعلام می شود و پرچم سیاه به اهتزاز درمی آید. چنانچه گاندی نیز در نهضت آزادی هند امام حسین (ع) را الگوی خود قرار داده بود و آن را رهبر آزادی می شناخت.

روحانی با اشاره به مشکلات و معضلات جامعه اسلامی از جمله فعالیت عده ای تروریست در منطقه عنوان کرد: اگر جهان اسلام با مشکلاتی مواجه است شاید به دلیل فاصله گرفتن از خاندان رسالت باشد.

1365 نمایش

نظر دادن