تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 مرداد 1393 ساعت 10:13

شخصی که سر خبرنگار آمریکایی را از تن جدا کرد احتمالا بریتانیایی است!

گروه داعش فیلمی منتشر کرد که در آن یکی از اعضای این گروه، سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را که دو سال پیش در سوریه ربوده شده بود، از تن جدا می کند. پلیس فدرال آمریکا صحت این فیلم ویدیویی را تایید کرده است. این فیلم به عنوان هشداری به آمریکا که اقدام به بمباران مواضع داعش در شمال عراق می کند، منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، روزنامه گاردین گزارش داده است که به احتمال زیاد، عضو داعش که در فیلم ویدیویی منتشر شده اقدام به بریدن سر «جیمز رابرت فولی» خبرنگار آمریکایی می کند، بریتانیایی است.

بنا بر این گزارش، دولت بریتانیا در پی یافتن هویت این فرد است که در فیلم منتشر شده، چهره خود را پوشانده است.

مسئولان بریتانیایی هم سخنان مشابهی در این باره مطرح کرده اند.

شامگاه سه شنبه، گروه داعش فیلمی منتشر کرد که در آن یکی از اعضای این گروه، سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی را که دو سال پیش در سوریه ربوده شده بود، از تن جدا می کند.

پلیس فدرال آمریکا صحت این فیلم ویدیویی را تایید کرده است. این فیلم به عنوان هشداری به آمریکا که اقدام به بمباران مواضع داعش در شمال عراق می کند، منتشر شده است.

پس از انتشار ویدیوی به قتل رساندن خبرنگار آمریکایی، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، تعطیلات خود را نیمه تمام راه کرد و به لندن بازگشت.

دلیل این اقدام این بود که فردی که اقدام به جدا کردن سر خبرنگار بریتانیایی از تنش می کند، به زبان انگلیسی و با لهجه بریتانیایی سخن می گوید.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، بریتانیا اعلام کرد که با ایالات متحده برای شناسایی هویت «فرد چاقو به دست» در فیلم قتل فولی، همکاری خواهد کرد.

فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا نیز در این باره به شبکه اسکای نیوز گفت: «دستگاه های اطلاعاتی ما در دو طرف اقیانوس اطلس این ویدیو را برای تحقیق در صحت آن و شناسایی فرد مورد نظر، به دقت بررسی خواهند کرد.»

او در عین حال افزود: «با شنیدن لهجه بریتانیایی فرد قاتل شگفت زده نشده چرا که شمار زیادی از شهروندان بریتانیا، در عراق و سوریه در حال نبرد هستند.»

او در این باره اظهار داشت: «ما کاملا می دانیم که شمار زیادی از شهروندان بریتانیایی در جنایت های وحشتناک و به احتمال زیاد نقض حقوق بشر به همراه داعش، دست دارند.»

او تصریح کرد چنانچه این افراد بخواهند به بریتانیا باز گردند، امنیت ملی این کشور به خطر خواهد افتاد.

قاتل مذاکره کننده

به گزارش آخرین نیوز، از سویی، روزنامه گاردین در شماره پنجشنبه خود نوشته است که یکی از گروگان های سابق، قاتل چاقو به دست را در فیلم قتل جیمز فولی شناسایی کرده است.

بنا بر این گزارش، این فرد فرمانده سه «جهادی» بریتانیایی است که ماموریت نگهداری از شهروندان خارجی ربوده شده توسط گروه داعش را در شهر الرقه دارند.

این روزنامه ادامه داده است فرد حاضر در فیلم که خود را «جان» نامیده، احتمالا از شهر لندن است. او مذاکره کننده اصلی تندروها در جریان مذاکرات اوایل سال جاری بود که به آزادی 11 گروگان و تحویل آن ها به مقام های ترک پس از دریافت فدیه انجامید.

یکی از گروگان های سابق که به مدت یک سال در الرقه نگهداری می شد، نیز گفت: «این جلادی که فولی را اعدام کرد، باهوش و پایبند به آموزه های تندروها است.»

5710 نمایش

نظر دادن