تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 مرداد 1393 ساعت 13:52

«فرجی دانا» رأی اعتماد نگرفت

  پس از کش و قوسها در صحن مجلس و ایراد سخنان مخالفان و موافقان استیضاح وزیر علوم، فرجی دانا با 135 رأی موافق استیضاح (سفید) و 110 رأی مخالف استیضاح (کبود) و 15 رأی ممتنع از مجموع 270 رأی نتوانست از نمایندگان مردم در مجلس رأی اعتماد بگیرد.

در جریان بررسی استیضاح وزیر علوم، نمایندگان موافق و مخالف استیضاح رضا فرجی‌دانا نظراتشان را به استماع نمایندگان مجلس رساندند و در نهایت، وزیر علوم نیز به دفاع از عملکرد خود پرداخت.

به گزارش آخرین نیوز، پس از اتمام رأی گیری و اعلام نتایج، مشخص شد که فرجی دانا با 135 رأی موافق استیضاح (سفید) و 110 رأی مخالف استیضاح (کبود) و 15 رأی ممتنع از مجموع 270 رأی نتوانست از نمایندگان مردم در مجلس رأی اعتماد بگیرد.

در این جلسه که از ساعت 8 صبح آغاز شد نمایندگان موافق و مخالف استیضاح در مدت زمان مشخص خود سخنان خود را مطرح کرده و سپس وزیر علوم نیز به مدت 3 ساعت از خود دفاع کرد.

در پایان جلسه نیز علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت رای اعتماد فرجی دانا را به رای گذاشت که نمایندگان ملت در بهارستان با رای موافق، رای مخالف، رای ممتنه به فرجی دانا اعتماد کرده و وی را مجددا به عنوان وزیر علوم برگزیدند.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، گودرزی وزیر ورزش و جوانان و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی فرجی دانا را همراهی کردند.

2271 نمایش

نظر دادن