تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 مرداد 1393 ساعت 13:04

جلسه استیضاح، دوباره به چهارشنبه موکول شد/ درخواست فرجی دانا از لاریجانی برای مشخص کردن مصادیق استیضاح

معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری اعلام کرد که جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه (29 مرداد ماه جاری ) در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و این زمان قطعی است.

به گزارش آخرین «مجید نصیر پورسردهایی» افزود: هنوز همراهان وزیر علوم در جلسه استیضاح مشخص نشده اند.

وی همچنین نامه رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به «علی لاریجانی» رییس مجلس را در مورد جلسه استیضاح تایید کرد و گفت: در این نامه آقای فرجی دانا از رییس مجلس خواسته است که مصادیق موارد استیضاح مشخص بوده تا امکان پاسخگویی راحت تر باشد.

پروژه استیضاح رضا فرجی دانا از دی ماه سال گذشته از سوی مخالفان دولت تدبیر و امید کلید خورد و سرانجام این تقاضای استیضاح با 51 امضا و در چهار محور روز چهارشنبه 22 مرداد ماه در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

طراحان استیضاح فرجی دانا معتقدند شیوه مدیریت فرجی دانا خلاف مصالح کشور است و این شیوه مانع رشد تولید علم در کشور و موجب قرار گرفتن دانشگاه ها در مسیر تندروی و افراط که با شعارهای دولت یازدهم هم تعارض دارد، می شود.

این درحالی است که بسیاری از نمایندگان مجلس و صاحبنظران سیاسی و استادان دانشگاهها، این اقدام را حرکتی شتابزده و سیاسی می دانند و معتقدند که فرجی دانا در طول یکسال گذشته عملکرد خوبی در وزارت علوم داشته و آرامش و نشاط در دانشگاهای کشور حاکم شده است.

رضا فرجی دانا دومین وزیر پیشنهادی دولت تدبیرو امید پس از جعفر میلی منفرد است که مهرماه 93 سکان وزارت علوم را با کسب 159 رأی موافق، 70 رأی مخالف و 32 رأی ممتنع، از مجموع 221 رأی اخذ شده، بر عهده گرفت.

1337 نمایش

نظر دادن