تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 مرداد 1393 ساعت 11:20

افزایش شهدای غزه به ۱۲۶۲تن/ رایزنی نتانیاهو و کری/جشن صهیونیست ها به مناسبت کشتار غزه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی از تلاش برای تحمیل آتش بس به مقاومت فلسطینیان گفت که تایمز اسرائیل از جشن شهرک‌نشین‌های اسرائیل به مناسبت کشتار کودکان در غزه گزارش داده است.

صهیونیست ها بامداد امروز هم مناطق مختلف نوار غزه را از زمین و هوا بمباران کردند.
بر اثر حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به مدرسه ای وابسته به سازمان آنروا در اردوگاهی در جبالیا 13  شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند و 90 تن دیگر نیز زخمی شدند. شبکه الاقصی همچنین از مجروح شدن 10 فلسطینی در حملات توپخانه ای نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدی در اردوگاه الشاطی در غرب غزه ، خبر داد. چند فلسطینی نیز در گلوله باران شهرک تل السلطان در رفح زخمی شده اند. بنا برگزارش های رسیده، فقط در سه شنبه، علاوه بر صدها زخمی، دست کم 191 فلسطینی از جمله 49 کودک در حملات صهیونیست ها شهید شدند.

رزمندگان فلسطینی  در پاسخ به ادامه کشتار هم میهنان خود، شهرهای اسدود، عسقلان، العین الثالثه، غوش دان و بئرالسبع در فلسطین اشغالی را زیر آماج کوبنده ترین حملات موشکی قرار دادند.علاوه بر اینها، چهار موشک گراد به تل آویو شلیک کردند.همزمان شبکه تلویزیونی الاقصی تصاویری را پخش کرد و در آن گوشه هایی از عملیات حضور مبارزان فلسطینی پشت خطوط دشمن در شرق الشجاعیه را نشان داد.مبارزان فلسطینی در این عملیات 10 نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند.

رژیم صهیونیستی تاکنون به کشته شدن 63 نظامی خود در جریان حملات  23 روزه خود به غزه اعتراف کرده است.به دنبال افزایش شمار کشته های نظامیان صهیونیست برخی رسانه های اعلام کردند نخست وزیر رژیم صهونیستی از  جان کری وزیر خارجه آمریکا  خواسته برای برقراری فوری آتش بس چاره ای بیاندیشد.با این حال فرمانده کل گردان های عزالدین قسام  شامگاه سه شنبه گفت مقاومت  بدون پایان محاصره غزه و توقف حملات صهیونیست ها، هیچ گاه زیر بار آتش بس نمی رود.محمد الضیف هشدار داد صهیونیست ها رنگ آرامش به خود نخواهند دید؛ مگر آن که مردم فلسطین از آرامش برخوردار شوند. گزارش شده  شیلی و پرو در اعتراض به ادامه جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار بی شرمانه مردم غزه، سفیرش در تل آویو را فراخواندند.
 

در تازهترین رویدادها شبکه تلویزیونی الاقصی اعلام کرد در ادامه نسل کشی صهیونیست  ها، جنگنده های رژیم صهیونیستی  مجموعه ای از حملات گسترده جدیدی را علیه غزه آغاز کرده اند. بر اثر این حملات تاکنون 9 نفر از اعضای خانواده الاسطل در خان یونس شهید شدند.به گزارش الاقصی نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه الفوار در شهر الخلیل در کرانه باختری رود اردن نیز یورش بردند. این در حالی است که درگیری شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در این منطقه رخ داد و برخی از اخبار حاکی از زخمی شدن چندین نفر بر اثر این درگیری هاست، 

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از آغاز تاکنون به بیش از هزار و دویست و 62 شهید و هفت هزار و پنجاه زخمی افزایش یافت که بیشتر آنها زنان و کودکان اند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، جنیفر ساکی در کنفرانس خبری در واشنگتن گفت: جان کری وزیر خارجه روزانه دو تا سه بار با نخست وزیر نتانیاهو گفتگو می کند و همیشه موضوع آتش بس، بخش مهمی از این گفتگوها را تشکیل داده است. تمام تمرکز ما هم در حال حاضر بر روی این موضوع است. ما برای رسیدن به این موضوع با اسرائیلی ها از نزدیک در تعامل هستیم.

حمله وحشیانه به غزه
وی افزود: به طور شفاف اعلام کنم که جان کری وزیر خارجه بارها در سفر اخیرش به منطقه اعلام کرد که همراه سازمان ملل از یک آتش بس بشردوستانه حمایت می کند.
او این موضوع را در دیدار با جناح های مختلف مطرح کرده بود، تلاش هایی از طرف مصری ها برای آتش بس صورت گرفت، آنها پیشنهادی داشتند و وزیر خارجه کشورمان همراه با سازمان ملل آتش بس را به عنوان راهی برای رساندن غذا و دارو وکاهش تنش معرفی کرد. به نظرم نخست وزیر نتانیاهو هم خواهان پایان تهدیدهایی است که اسرائیل با آنها روبروست و حتی او اوایل هفته با یک آتش بس هم موافقت کرد.


وی اضافه کرد : در حال حاضر تمرکز رایزنی ها برای رسیدن به آتش بس کوتاه مدت است تا بتوانند جناح های درگیر درباره مسائل اساسی بحث کنند. ما خواهان تمدید آتش بس هستیم. بحث بر سر آتش بسی، بیش از بیست و چهار ساعت است.
درمر سفیر اسرائیل در آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد که کابینه اسرائیل باید درباره این موضوع رای گیری کند، شرایط اضطراری مشاهده می شود و هدف ما توقف موشک پرانی بر ضد شهروندان اسرائیلی و همچنین تلفات فلسطینی ها و برگزاری مذاکرات درباره آتش بس است. با هر عکسی که می بینیم و با هر فیلمی که تماشا می کنیم که در آن مادری در حال عزاداری است، اهمیت موضوع برای ما دو چندان می شود و وزیر خارجه با مشاهده با این وضعیت تمام تلاش خود را به کار می بندد. این موضوع به دو طرف هم بستگی دارد.لازم است که بر روی این نکته تاکید کنم که ما با حماس گفتگو نمی کنیم بلکه با قطری ها، ترک ها و همچنین مصری ها به عنوان میانجی های خود گفتگو می کنیم.

اظهارات ساکی درباره تلاش آمریکا برای توقف حملات و کشتار مردم بی دفاع غزه در حالی مطرح می شود که تایمز اسرائیل نوشت: شهرک‌نشین‌های اسرائیل کشتار کودکان در غزه را جشن گرفتند
روزنامه تایمز اسرائیل فیلمی از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی منتشر کرده که با سردادن شعارهایی مانند «فردا مدرسه‌ای در کار نیست؛ کودکی در غزه باقی نمانده» کشتار کودکان در غزه را جشن گرفته‌اند.
 سرودی که شهرک‌نشین‌ها به زبان عبری در حال خواندن آن هستند در ادامه به عباراتی می‌رسد که ترجمه آن چنین است: «من از تمام عربها متنفرم» و «غزه یک گورستان است.»
 شهرک‌نشین‌ها در این تظاهرات همچنین خواستار آن شده‌اند که شهروندی عرب‌های اسرائیل لغو شود.
 به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، این تظاهرات روز شنبه در «میدان رابین» در تل‌آویو انجام شده است و صدها نفر در آن شرکت کرده‌اند. برخی از افراد شرکت‌کننده در این تظاهرات از دیگران می‌خواهند خواندن این سرود را متوقف کنند، اما توجهی به پیشنهاد آنها نمی‌شود.

حمله وحشیانه در غزه
 تظاهرات‌کنندگان احمد تیبی و حنین زعبی، نماینده‌های عرب پارلمان اسرائیل را هم تهدید کرده‌اند: «احد تیبی، این را بدان، بچه بعدی که کشته می‌شود، کودک توست.». آنها همچنین شعار می‌دهند: «این کشور یهودی است؛ از تو متنفریم حنین زعبی!»

 اما نگاهی کوتاه به آنچه غزه در روزهای اخیر شاهد آن بوده است:
*جنگنده‌های رژیم اسرائیل از 17 تیر (8 ژوئیه) نقاط بیشماری از نوار غزه را بمباران و خانه‌ها را تخریب و خانواده‌های فلسطینی زیادی را زیر آوارها مدفون کرده‌اند. همچنین، تانک‌های رژیم اسرائیل 26 تیر (17 ژوئیه) حملات زمینی به نوار غزه را آغاز کردند.
 به گفته منابع بهداشتی و بیمارستانی فلسطین در این حملات تاکنون بیش از 1260 نفر کشته و بیش از 6 هزار و 200 نفر از آنان نیز مجروح شده‌اند. آمارهای سازمان ملل حاکی است بیش از دو سوم افراد کشته شده غیرنظامی هستند که عده زیادی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
 *رژیم صهیونیستی در خلال 23 روز که از تهاجم به نوار غزه می‌گذرد بارها به بیمارستان‌ها، مدارس و پارکهای محل بازی کودکان حمله کرده است. تانک‌های ارتش اسرائیل عصر روز پنجشنبه هفته گذشته یک مدرسه در بیت حانون را که تعداد زیادی از فلسطینیان از جمله کودکان و افراد آسیب پذیر به آن پناهنده شده بودند هدف قرار دادند. در این حمله دست‌کم 16 نفر کشته شدند. این مدرسه تحت نظر سازمان ملل اداره می‌شد.
 * رژیم اسرائیل همچنین از ژوئن 2007 میلادی، نوار غزه را تحت محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار داده و از ارسال هرگونه کمک بشردوستانه به این منطقه فقیرنشین فلسطین جلوگیری می‌کند.
 *محاصره تحمیلی اسرائیل بر غزه حدود یک میلیون و هشتصد هزار ساکن این منطقه را از دسترسی به حقوق اولیه‌ای چون حق آزادی تردد، حق اشتغال و برخورداری از بهداشت و آموزش محروم کرده است.
* شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد 5 عضو یک خانواده فلسطینی در حمله هوایی صهیونیست ها به خان یونس در غزه شهید شدند.
 *شبکه تلویزیونی الاقصی در خبری فوری به نقل از وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: در حمله توپخانه رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان در خیابان یافا یک کودک یازده ساله به شهادت رسید.
*شبکه تلویزیونی الاقصی در خبری فوری گزارش داد: توپخانه رژیم صهیونیستی شهرهای رفح و خان یونس را هدف قرار دادند.
*سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 200 هزار فلسطینی در نوار غزه به 85 موسسه وابسته به این سازمان پناه برده اند.
*به گزارش خبرگزاری آلمان از غزه، کریس جانیس سخنگوی سازمان ملل متحد در غزه گفت شمار پناهجویان از زمان پایان آتش بس در نوار غزه  30 هزار نفر افزایش یافته است.
شمار فلسطینی هایی که تاکنون به مراکز وابسته به سازمان ملل متحد در غزه پناه برده اند معادل بیش از ده درصد ساکنان غزه است.
 *خبرگزاری فرانسه در خبری فوری اعلام کرد حدود بیست فلسطینی در حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به یک مدرسه وابسته به سازمان امدادرسانی و اشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.
*شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری  اعلام کرد: بر اثر حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به جبالیا حداقل بیست و پنج فلسطینی مجروح شدند.
*شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری  اعلام کرد: بر اثر حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به مدرسه ای وابسته به سازمان آنروا در شمال نوار غزه سیزده شهروند فلسطینی شهید و دهها تن دیگر زخمی شدند.
*شبکه تلویزیونی الاقصی در خبری فوری گزارش داد روزنامه رژیم صهیونیستی « یدیعوت آحارنوت » با اعلام تشییع اجساد 10 نظامی صهیونیست ، بیانیه گردان های قسام درباره هلاکت 10 نظامی این رژیم در عملیات مبارزان فلسطینی در منطقه الشجاعیه را تایید کرد.

کشته شدن ده سرباز اسرائیلی

1484 نمایش

نظر دادن