تاریخ انتشار: جمعه, 27 تیر 1393 ساعت 10:53

پیام تسلیت رئیس جمهور / رایزنی مالزی برای افشای عامل سرنگونی ام.اچ ۱۷ / روشن شدن ملیت مسافران

روحانی رییس جمهور در پی سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در اوکراین ، در پیامی به نجیب رزاق نخست وزیر مالزی، در گذشت مسافران بیگناه و خدمه هواپیمای خطوط هوایی این کشور را به او و ملت مالزی تسلیت گفت.

به گزارش آخرین نیوز، به دنبال سقوط هواپیمای  مسافربری  مالزی در مرز اوکراین و روسیه و مرگ بیش از 300 نفر ، یک تیم تحقیقاتی  از این کشور به اوکراین اعزام  شدند.

نجیب رزاق نخست وزیر مالزی در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود بر این نکته تاکید کرد که کشورش خواهان  تحقیقاتی مستقل، کامل و همه جانبه در رابطه با حادثه روز پنجشنبه است.

سقوط هواپیمای مالزی
 دولت اوکراین و مخالفانشان هر کدام دیگری را به دست داشتن در این حادثه متهم می کنند.

مشاور وزیر کشور اوکراین مدعی شده هواپیما براثر شلیک موشک های ضد هوایی روسیه سرنگون شده است.

نیروهای مخالف دولت مرکزی اوکراین نیز اعلام کردند که آماده همکاری کامل با تیم های تحقیقاتی هستند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دولت اوکراین را مسئول اصلی این فاجعه دانست و گفت این حادثه اتفاق نمی افتاد اگر امنیت و آرامش به وجود آمده در شرق اوکراین از سوی دولت اوکراین برهم نمی خورد.

وی همچنین از همکاری کامل کشورش برای روشن شدن علت اصلی این حادثه خبر داد.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل  عصر امروز جمعه درباره این فاجعه هوایی تشکیل جلسه دهد.

سازمان کنترل هوایی اروپا هم از از بسته شدن حریم هوایی شرق اوکراین خبر داده است.

سقوط هواپیمای مالزی
هواپیمای بوئینگ 777 هواپیمایی مالزی ایرلاینز با بیش از 297 مسافر و خدمه از آمستردام به مقصد کوآلالامپور در حال حرکت بود که در دونتسک منطقه نزدیک مرز روسیه با اوکراین سقوط کرد.

به گفته مقامات در میان قربانیان 154 نفر هلندی ، 27 نفر استرالیایی، 23 نفر مالزیایی، 11 نفر اندونزیایی، 6 انگلیسی، 4 آلمانی، 3 بلژیکی، 3 فیلیپینی و 1 کانادایی بودند.50 نفر نیز تاکنون شناسایی نشده اند.

گزارش شده در پی فاجعه هوایی ارزش شاخص سهام همه بازارهای اوراق بهادار اروپا و آمریکا به شدت کاهش یافت بهای جهانی طلا اوج گرفت.

2970 نمایش

نظر دادن