تاریخ انتشار: جمعه, 20 تیر 1393 ساعت 21:45

آيت الله جنتی: اعتدال یعنی مقابله با کفار / عده‌ای از فتنه‌گران با کلمه اعتدال امیدوار شده‌اند

خطیب این هفته تهران با بیان این‌که شاهدیم عده‌ای از فتنه‌گران با چراغ سبز و کلمه اعتدال امیدوار شده‌اند، گفت: این عناصر مطرود و سابقه دار که برخی از آنها محکومیت دارند و زندان رفته هستند فضا را برای حضورشان آماده دیده و در دانشگاه ها فعال شده اند.
آيت الله جنتی: اعتدال یعنی مقابله با کفار

آیت الله احمد جنتی در ابتدای خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران با اشاره به سالروز حمله مأموران شاه به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب اظهار کرد: حجاب نقش اثر گذاری در جامعه دارد و تنها مسئله ای شرعی نیست؛ چراکه حجاب فلسفه دارد که جلوی حرام‌زادگی را می گیرد و پاکدامنی را حفظ می‌کند. وی با اشاره به مشکلات امروز جامعه با مسئله حجاب افزود: باید ستادی مقتدر برای بررسی مسئله حجاب به وجود آید وافرادی با اختیارات و امکانات کامل درباره این مسئله چاره‌جویی کنند. همچنین عقلای قوم نیز باید راه حلی پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مسئولین اجرایی را در مسئله حجاب مقصر می داند تصریح کرد: کارهای شدنی وجود دارند که انجام نشده است به طور مثال می توانند در دستگاه های اجرایی به کارمندان بگویند که با حجاب وارد مدرسه، بیمارستان، اداره و دانشگاه شوند چون مسئله حجاب تنها مربوط به خیابان ها نیست که در آن ارتباط نیروی انتظامی به خوبی کار کرده است و باید از اقداماتش تشکر کرد. وی این هفته تهران با بیان این‌که شاهدیم عده‌ای از فتنه‌گران با چراغ سبز و کلمه اعتدال امیدوار شده‌اند، گفت: این عناصر مطرود و سابقه دار که برخی از آنها محکومیت دارند و زندان رفته هستند فضا را برای حضورشان آماده دیده و در دانشگاه ها فعال شده اند که دانشگاه ها وظیفه کادرسازی نظام را بر عهده دارند.

وی افزود: شاهد انتصاب افرادی هستیم که در قائله 18 تیر 87 و فتنه 88 تأثیر گذار بوده اند، همچنین شاهد انتصاب افراد بدون استعلام از مراجع قضایی و یا در عین مخالف مراجع، تلاش برای بازگرداندن محکومین فتنه 88 و برکناری عناصر مومن، ادامه سرپرستی رئسای دانشگاه ها که در شورای عالی انقلاب فرهنگی رأی نیاوردند، هستیم. امام جمعه موقت تهران با تشکر از عملکرد قاطع قوه قضاییه و آیت الله لاریجانی با عناصر فتنه، تصریح کرد: از جمله یکی از سران فتنه که سه سال است پرونده‌اش پر شده و غنی‌ترین پرونده را دارد، با فشارهای بسیار رسیدگی به پرونده اش عقب می‌افتد. در حالی که همه در برابر دستگاه قضا مساوی هستند و چرا فشارها مانع اجرای عدالت می‌شوند که این برای ما قابل قبول نیست.

جنتی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر این‌که اعتدال خوب است و اسلام نیز به آن توصیه می‌کند، گفت: اعتدال یعنی مقابله با کفار، پس این‌که با دشمن و عناصر شناخته شده آن برخورد نکنیم ضد اعتدال و عین افراط است. پس باید مراقب باشیم که برخی در صحنه سیاسی کشور با شعار اعتدال جریان مومن را کنار نزنند، چون همین جریان مومن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می کند و در مشکلات به حمایت دولت می آید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به سالگرد شورای نگهبان در 26 تیرماه اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان از اول تا به حال دارای ویژگی های قاطعیت، عدم سازش پذیری و عدم نفوذپذیری بوده است و به هیچ جا وابسته نبوده و استقلال کامل دارد و همین طور کاملاً قانون را رعایت می کند . البته نمی گویم هیچ خطایی نکرده ایم و حتماً اشتباهاتی بوده است اما همواره مواضع روشن شورای نگهبان قابل دفاع است و این را می دانیم که دهان افراد را نمی توان بست.

جنتی با اشاره به اتفاقات فلسطین و عراق گفت: خداوند آمریکا و انگلیس و اسرائیل، این مثلث شوم را لعنت کند و به مردم فلسطین می گوید که در مسیر مقاومت و استقامت در برابر ظلم دردسرهایی وجود دارد که باید تحمل کنند اما عاقبت آینده از آن شما است. همچنین در عراق هم شاهد جنایت های بی رحمانه‌ی تروریسم ها هستیم که این شرارت ها بی سابقه است اما آمریکا و مجامع جهانی نفسشان در نمی آید و تماشا می کنند.

وی افزود: خوشبختانه در عراق شاهد آثار شکست اشرار هستیم و در این راستا از آیت الله سیستانی به خاطر فتوای به موقعشان تشکر و قدردانی می کنیم.

1150 نمایش

نظر دادن