تاریخ انتشار: جمعه, 30 خرداد 1393 ساعت 16:16

سازمان ملل: تعداد پناهندگان و آوارگان در سال ۲۰۱۳ از پنجاه میلیون گذشت! +نمودار

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد: تعداد افرادی که به خاطر جنگ یا شکنجه و آزار و اذیت در طبقه‌بندی پناهندگان قرار گرفته یا در داخل کشورهایشان آواره شده‌اند، در سال گذشته میلادی (۲۰۱۳) به بیش از پنجاه میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرنگار آخرین نیوز، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید تعداد افرادی که به خاطر جنگ یا شکنجه و آزار و اذیت در طبقه‌بندی پناهندگان قرار گرفته یا در داخل کشورهایشان آواره شده‌اند، در سال گذشته میلادی (۲۰۱۳) به بیش از پنجاه میلیون نفر رسید.

از زمان جنگ دوم جهانی، این بیشترین میزان رشد آوارگان در سطح جهان است. این رقم، همچنین شش میلیون نفر بیشتر از سال قبل از آن است.

از این تعداد، حدود هفده میلیون نفر از کشورهای خود فرار کرده‌اند و بیش از سی و سه میلیون نفر نیز در داخل کشورهایشان آواره شده‌اند.

بسیاری از آوارگان، سال‌ها در اردوگاه‌های پناهجویان زندگی می‌کنند.

جنگ در سوریه علت اصلی افزایش تعداد آوارگان است اما در دو کشور سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی نیز مناقشاتی تازه در جریان است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل می‌گوید افزایش بی‌سابقه تعداد پناهندگان، هزینه بسیار سنگینی است که برای شکست در جلوگیری از نبردها و مناقشات باید پرداخت.

این آژانس همچنین گفته است که کشورهای ثروتمند باید تعداد بیشتری از پناهندگان را پذیرا شوند.

آوارگان سوری

در همین حال آنتونیو گوتراس، رییس آژانس پناهندگان سازمان ملل از لبنان خواسته است همچنان افرادی را که می‌خواهند از سوریه وارد لبنان شوند، بپذیرد.

روز پنج‌شنبه، یک وزیر لبنانی گفت دولت او تنها به پناهجویان اهل مناطق نزدیک مرز دو کشور که نبرد در آنها جریان دارد، اجازه ورود می‌دهد.

لبنان در حال حاضر میزبان بیش از یک میلیون پناهجوی سوری است.

به گزارش آخرین نیوز، گوتراس به بی‌بی‌سی گفت مذاکره با لبنان در جریان است، اما افزود زادگاه آدم‌ها نباید ملاک پذیرش پناهجویی آنها باشد.

وی گفت اگر به این شکل مانع ورود افراد شویم، این خطر وجود دارد که یک موقعیت ناگوار به یک فاجعه تبدیل شود.

1000 نمایش

نظر دادن