تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 فروردين 1393 ساعت 18:09

ستایش هاشمی از علمای اهل سنت/ نباید بگذاریم تندروهای داخلی و خارجی، منطق دیپلماتیك را فدای هیاهو كنند

همدلي و همكاري اهل سنت و شيعيان ايران مي توانست الگويي براي همه جوامع مسلمان باشد كه بعضي از تندروهاي دو طرف خواسته يا ناخواسته دارند آب را به نفع دشمنان اسلام گل آلود مي كنند.

 

آیت الله هاشمی رفسنجانی، ضمن تبریک آزادی سربازان مرزبان ایرانی، از نقش علماي اهل سنت در اين ماجرا ستایش کرد و گفت: اين تلاشها در راستاي عمل به بيانات قرآن كريم است كه مسلمانان را دعوت به وحدت مي نمايد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار دكتر رضايي، معاونان، روسا و دبيران كميسيونها و جمعي از كاركنان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، انقلاب اسلامي را حجت خدا در زمان ما دانست وگفت: در اين انقلاب، اختلافات باندي آنقدر ارزش ندارد كه وحدت ملي را مخدوش نماييم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه این دیدار نوروزی با بيان تفاوتهاي انتقادات مصلحانه و اختلافات سليقه اي با تنازعات كينه جويانه، گفت: در تاريخ اسلام مقاطع فراواني داريم كه كينه جويان با ادعاي دفاع از دين اسلام، هم زمينه سوء استفاده دشمنان را فراهم مي كنند و هم مسلمانان را به جان هم مي اندازند.
ايشان همچنین با يادآوري جايگاه علمي و فقاهتي آيت الله العظمي بروجردي در حوزه علميه قم، گفت: آن علامه دهر كه استاد مراجع فعلي و سابق ما بودند، در كلاس هاي درس همگان را از دامن زدن به اختلافات مذهبي پرهيز م ¬دادند.

وی افزود: آيت الله بروجردي خلافت و حجيت ائمه معصوم را دو مسئله شيعيان با اهل سنت مي دانست و براي خلافت تأكيد می كرد كه دامن زدن به يك مسئله تاريخي چه دردي را دوا مي كند و براي حجيت ائمه (ع) نيز دارالتقريب را تأسيس كرده بودند كه كارهاي ايشان و شيخ شلتوت بايد سرمشق علماي شيعه و سني در همه زمانها باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تبريك آزادي سربازان مرزبان ايراني به تشريح چرايي و چگونگي ربوده شدن آنها و دل نگراني هاي همه ايرانيان در ايام نوروز پرداخت و گفت: چرا بايد امت و ملتي كه دين، كتاب و كشور مشترك دارند، بگذارند عده اي تندرو برداشت هاي غلط خود از دين و مذهب را به اسم اسلام معرفي و بر اساس آن اقدامات خصمانه كنند؟.

وی با بيان مستنداتي از حضور جوانان اهل سنت در 8 سال دفاع مقدس و تقديم شهداي گرانقدر به انقلاب اسلامي گفت: همدلي و همكاري اهل سنت و شيعيان ايران مي توانست الگويي براي همه جوامع مسلمان باشد كه بعضي از تندروهاي دو طرف خواسته يا ناخواسته دارند آب را به نفع دشمنان اسلام گل آلود مي كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اين نكته كه «غرب و شرق دنياي استكباري هيچوقت راضي به وحدت كشورهاي اسلامي نيست» به امكانات بالقوه و بالفعل ويژگي هاي جغرافيايي، منابع سرشار و جمعيت 7/1 ميلياردي مسلمانان در دنيا اشاره كرد و گفت: اگر مسلمانان با هم باشند، قوی ترين مجموعه در سازمان هاي بين المللي خواهند بود.

در آغاز اين ديدار دكتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخناني با تبريك سال نو، به بيان ديدگاه هاي خويش درباره مسايل داخلي، منطقه اي و جهان اسلام پرداخت و سپس آقايان واعظي و سليم آبادي گزارشي از فعاليتها و برنامه هاي كميسيونها و دبيرخانه مجمع تشخيص در سال جديد ارائه كردند.

 

 

1939 نمایش

نظر دادن