تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 آبان 1392 ساعت 17:53

آخرین اخبار از عملیات تروریستی القاعده علیه سفارت ایران در بیروت

شبکه المنار به نقل از غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت از شهادت حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم انصاری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت خبر داده، اما روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با رد خبر شهادت حجت الاسلام انصاری اعلام کرد: وی در بیمارستان تحت مداواست.

به گزارش آخرین ، دو انفجار در نزدیک سفارت ایران در منطقه بئر حسن در جنوب بیروت رخ داد که بر اثر آن دست کم 23 نفر شهید و بیش از 150 نفر هم زخمی شده اند.بر اساس این گزارش، بر اثر این دو انفجار خسارتهای فراوانی به ساختمانهای مسکونی و تجاری و خودروهای مردم وارد شده است.

خبرنگار المنار به نقل از منابع آگاه احتمال داد که انفجار اول را یک تروریست انتحاری انجام داده و خود را در آن مکان منفجر کرده است و هنگام خروج شهروندان و دستگاههای حامی سفارتهای ایران و یمن، دومین خودرو بمبگذاری شده منفجر شد که خسارتها و تلفات زیادی به جا گذاشته است

به گفته منابع لبنانی، خودرو بمبگذاری شده حامل 100 کیلوگرم مواد منفجره بوده است. بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی اقدام به ایجاد کمربند  امنیتی در اطراف منطقه ای که انفجارها رخ داده، کرده اند و مجروحان را به بیمارستانهای نزدیک منتقل کردند. به گفته منابع لبنانی، هفت شهید و حدود 17 زخمی که در بین آنها  اتباع غیر لبنانی هم به چشم می خورند به بیمارستان دولتی بیروت منتقل شدند.

در حالی که گزارش‌های اولیه از شهادت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در انفجار تروریستی بیروت خبر داده بودند، سخنگوی وزارت خارجه لحظاتی پیش در مصاحبه با فارس این خبر را تائید نکرد.

 «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت خارجه خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار خارجی خبرگزاری فارس درباره اخبار منتشر شده در خصوص شهادت رایزنی فرهنگی ایران در بیروت ابراز داشت که علی‌رغم خبرهای منتشر شده، منابع بیمارستانی بیروت شهادت حجت‌الاسلام و والمسلمین انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان را تایید نکرده‌اند.

از سوی دیگر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز خبر شهادت رایزنی فرهنگی ایران را تائید نکرد.

انفجار بمب در منطقه بئرالحسن در الجناح در حومه جنوبی نزدیکی سفارت ایران در بیروت 23کشته به همراه داشت. در این دو انفجار تا این لحظه بیش از 146 نفر زخمی شدند.

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان بر اثر عملیات تروریستی امروز مقابل ساختمان سفارت به شهادت رسیده است.

نفر دوم از سمت راست حجت الاسلام انصاری

«غضنفر رکن‌ آبادی» سفیر ایران در لبنان نیز در مصاحبه با شبکه خبری المنار خبر شهادت «حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی در بیروت را تایید کرده بود.

از سوی دیگر سفارت ایران در بیروت از سلامت سفیر ایران، دیگر دیپلمات‌ها و کارکنان این سفارت خبر داد و اعلام کرد که خود سفارت هدف قرار نگرفته است بلکه این انفجار در اطراف سفارت به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، جدیدترین اخبار حاکی است انفجار اول مقابل سفارت انتحاری و انفجار دوم بر اثر خودروی بمب‌گذاری شده بوده است.  وزن این مواد منفجره که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته به صد کیلوگرم می رسید.

بر اساس این گزارش، ارتش تلاش دارد مردم  را از محل حادثه دور کند و این مکان را به محاصره خود در آورد.

ارتش لبنان با صدور بیانیه اعلام کرد که دو فرد انتحاری عامل انفجارهای بیروت بوده‌اند.

«علی حسن خلیل» وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان در منطقه انفجار حضور یافته است تا از نزدیک در جریان امور و قربانیان این حادثه قرار گیرد.

بیمارستان الرسول الأعظم و بهمن نیز از شهرندان درخواست کرده که برای مجروحان این حادثه خون اهدا کنند.

نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان از ستاد بحران خواست تا نشستی فوری را در کاخ نخست وزیری برای پیگیری تبعات انفجار امروز در جنوب بیروت برگزار کند.‬‬

«علی عمار عضو» فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت که تروریسم چند ملیتی است و نمی تواند مقاومت را متوقف کند.

علی المقداد نماینده پارلمان لبنان نیز در این باره گفت: تروریسم نخواهد توانست لبنان مقاوم را به زانو درآورد.

بر اساس این گزارش، وزیران اطلاع رسانی و بهداشت و تعدادی از نمایندگان لبنان از محل انفجار بازدید کردند.

مقامات لبنانی امروز انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را محکوم و هدف از آن را نشانه گرفتن وحدت ملی و ثبات لبنان اعلام کردند.

جریان‌های سیاسی لبنان نیز انفجار جنوب بیروت را محکوم و رژیم صهیونیستی را مسئول انفجارهای امروز بیروت دانستند.

قاضی «صقر صقر» کمیسیر دولت در دادگاه نظامی برای پیگیری تحقیقات عازم محل انفجار در جنوب بیروت شد.

خبرنگار العالم نیز گزارش داد که چهار پرسنل شبکه خبری العالم در دو انفجار در جنوب بیروت زخمی شدند‬.

بر اساس گزارش‌ها، خودروی که امروز در منطقه الجناح در جنوب بیروت منفجر شده از نوع "رنو" بوده است و این دو انفجار با فاصله یک دقیقه و نیم روی داده است.

محمد شعیتو مدیر بیمارستان الزهراء گفت: هفت یا هشت قربانی و 30 زخمی به بیمارستان الزهراء منتقل شده اند که حال شش نفر از آنها وخیم است و چهار نفر نیز نقص عضو شده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان نیز شمار قربانیان این انفجار را 23 کشته و 146 زخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در بیروت ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه، رژیم صهیونیستی را عامل حمله تروریستی امروز در بیروت دانست.

عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز با محکوم کردن انفجارهای امروز جنوب بیروت، اعلام کرد که دستگاههای اطلاعاتی عربستان و اسرائیل پشت پرده انفجارهای امروز جنوب بیروت قرار دارند. بثینه شعبان معاون رئیس جمهور سوریه دو انفجار تروریستی را که در مقابل سفارت ایران در بیروت روی داد را محکوم کرد و گفت: ترویست‌ها قصد دارند لبنان را به سمت نابودی سوق دهند.

این در حالی است که سازمان تروریستی القاعده لبنان مسئولیت انفجارهای امروز در بیروت و نزدیکی سفارت ایران را برعهده گرفت.

گزارش شده است که در انفجارهای امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، سفیر یمن نیز زخمی شده است.

با گذشت چندین ساعت از انفجار جنوب بیروت، محکومیت ها علیه اقدام تروریستی ادامه دارد و تاکنون ایران، دمشق، فرانسه، انگلیس این انفجار تروریستی را محکوم کردند.

عدنان منصور وزیر خارجه دولت پیشبرد امور در لبنان نیز از نیمه کاره گذاشتن سفر میشل سلیمان به کویت و بازگشت رئیس‌جمهور امشب به کشور خبر داد.

علاوه بر محکومیت انفجار امروز از سوی گروهها و شخصیت های سیاسی لبنان، علمای این کشور نیز این انفجار تروریستی را محکوم کردند و ائتلاف رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها را عامل این حمله تروریستی دانستند.

2251 نمایش

نظر دادن