تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 بهمن 1391 ساعت 16:47

دفاع عجیب و بی سابقه احمدی نژاد وزیر کار را بیکار کرد

بر این اساس شیخ‌الاسلامی نمی‌تواند به فعالیت خود در ساختمان وزارت کار،تعاون و رفاه احتماعی در خیابان "آزادی" ادامه دهد و وکلای ملت وزیر کار را بیکار کردند.محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود در دفاع از وزیر کار، خواهان پخش فیلم ملاقات فاضل لاریجانی و مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی شد. پس از پخش دقایقی از این فیلم، رئیس جمهور به دلیل کیفیت نامناسب به خواندن دیالوگ‌های آن پرداخت.

به گزارش آخرین ،وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی با رای قاطع مجلس، از سمت خود برکنار شد.از 272 رای ، 56 مخالف، 24 ممتنع، 192 موافق اخذ شده است.

لاریجانی گفت: آقای شیخ الاسلام نتوانستند رای اعتماد مجلس را بگیرند و لذا ان شالله در جای دیگر بتوانند خدمت کنند.

بر اساس رای نمایندگان مجلس شیخ‌الاسلامی نمی‌تواند به فعالیت خود در ساختمان وزارت کار،تعاون و رفاه احتماعی در خیابان "آزادی" ادامه دهد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یک‌شنبه پارلمان و در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر کار،تعاون و رفاه احتماعی بعد از استماع توضیحات شیخ‌الاسلامی وزیر کار،تعاون و رفاه احتماعی و سخنان موافقان و مخالفان وی، با 192 رأی موافق، 56 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر، با استیضاح شیخ‌الاسلامی موافقت ‌کردند.

بر این اساس شیخ‌الاسلامی نمی‌تواند به فعالیت خود در ساختمان وزارت کار،تعاون و رفاه احتماعی در خیابان "آزادی" ادامه دهد و وکلای ملت وزیر کار را بیکار کردند.

رئیس جمهور به دلیل کیفیت نامناسب ویدئو، به خواندن دیالوگ‌های فیلم پرداخت که محتوای آن مربوط به قرارداد واگذاری شرکت‌های تامین اجتماعی به بخش خصوصی بود.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود در دفاع از وزیر کار، خواهان پخش فیلم ملاقات فاضل لاریجانی و مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی شد. پس از پخش دقایقی از این فیلم، رئیس جمهور به دلیل کیفیت نامناسب به خواندن دیالوگ‌های آن پرداخت. محتوای این ویدئو مربوط به دیدار سعید مرتضوی رئیس تامین اجتماعی و فاضل لاریجانی برادر رئیس مجلس درباره قرارداد واگذاری شرکت‌های تامین اجتماعی به بخش خصوصی بود.

در خلال خواندن متن این دیالوگ‌ها توسط رئیس جمهور، مجلس برای دقایقی دچار تنش شد.

نماینده مردم آبادان با صدای بلند فریاد می‌کشید و نسبت به این موضوع اعتراض می‌کرد که با مداخله سید شریف حسینی عضو هیئت رئیسه مجلس به بیرون از صحن علنی هدایت شد.بعداز پخش ویدئو هم تعداد زیادی از نمایندگان نسبت به این موضوع انتقاد داشتند که علی لاریجانی در واکنش به شلوغی صحن علنی گفت: امروز روز مهمی است. اجازه بدهید حرفشان را بزنند اگر موضوعی راجع به بستگان ما بوده، بگذارید در این باره حرفی بزنند.

وی پس از پایان سخنان رئیس جمهور به بخش‌های مختلف سخنان احمدی‌نژاد پاسخ داد. همچنین اعضای هیئت رئیسه با فاضل لاریجانی که مواردی علیه وی از سوی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس مطرح شده بود، تماس گرفتند که بنا به گفته فرهنگی عضو هیئت رئیسه، فاضل لاریجانی درباره این نوار اظهار داشت: آقای مرتضوی مدت‌ها پیگیر این ملاقات بود و در این ملاقات نیز عمده صحبت‌ها را آقای مرتضوی انجام داد و ضمن ابراز ارادت مفصل به خانواده لاریجانی در خواست کرد من واسطه شوم تا ایشان با رئیس قوه قضائیه دیداری داشته باشند.

همچنین بنا به گفته فرهنگی، فاضل لاریجانی در جریان فیلمبرداری از این ملاقات نبوده است.

3382 نمایش

نظر دادن