تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 دی 1391 ساعت 12:47

آزادی ۴۸ گروگان ایرانی در مقابل آزادی 2 هزار سوری

شورشی های تروریست  ادعا کردند که گروگان هایشان از اعضای سپاه پاسداران هستند و به منظور کمک به بشاراسد، به سوریه اعزام شده‌اند!.در ماه‌های گذشته ارتش آزاد سوریه ضرب‌الأجلی برای کشتن این گروگان‌ها اعلام کرده بودند که به گفته آن‌ها بنا به درخواست میانجی‌های عرب مهلتشان را تمدید کردند.
معاون وزیر امور خارجه از تحویل 48 زائر ایرانی ربوده شده در سوریه به سفیر ایران در دمشق خبر داد.

به گزارش آخرین ،حسن قشقاوی با اعلام این خبر افزود: به زودی وزارت خارجه بیانیه ای در خصوص آزادی زائران ربوده شده منتشر خواهد کرد. معاون کنسولی و امورایرانیان وزیر خارجه خاطر نشان کرد: در حال برنامه ریزی بازگشت این عزیزان به کشور هستیم. وی از سلامت کامل هر 48 نفر خبر داد.
پیش از این آژانس آناتولی گزارش داده بود "بولنت ایلدیریم" رئیس بنیاد کمک به آزادی انسانها (IHH) اعلام کرد: قرار است که امروز چهارشنبه دولت سوریه دو هزار و 130 فرد بازداشت شده را که در بین آنها اتباع ترک هستند ،آزاد کند.

وی افزود: این روند در پی میانجیگری ترکیه و قطر برای آزاد سازی 48 اتباع ایرانی که توسط گروههای مسلح ربوده شدند، صورت می گیرد.بولنت ایلدیریم گفت : دولت سوریه تصمیم گرفته که در مقابل آزادی 48 نفر، دو هزار و 130 فرد بازداشت شده را آزاد کند. یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه در گفتگو با «نسیم» اعلام کرد؛ 48 ایرانی ربوده شده در سوریه عصر امروز تحویل سفارت ایران در این کشور می‌‎شوند.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوالی درباره آخرین وضعیت گروگان های ایراندر سوریه گفت: همان طور که قبلا اشاره کردیم تلاش های همه جانبه هم در داخل سوریه و هم در ارتباط با مقامات دولت سوریه برای آزادی گروگان ها صورت می گیرد.
 
وی افزود: مسئله آزادی گروگان ها از طرف کشورهای موثر منطقه که با ربایندگان در ارتباط هستند نیز پیگیری می شود و فکر می کنیم فعالیت ها نتایج خوبی داشته و به سمت حل مسئله پیش می رویم.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: امیدواریم به زودی شاهد آزادی هموطنان باشیم. اخباری که دریافت کرده ایم حاکی از آن است که همه اتباع ایرانی در سلامت کامل به سر می برند.
گفتنی است ۴۸ زائر ایرانی، مردادماه گذشته در مسیر فرودگاه دمشق از جانب شورشیان مسلح سوری ربوده شدند. شورشی ها ادعا کردند که گروگان هایشان از اعضای سپاه پاسداران هستند و به منظور کمک به بشاراسد، به سوریه اعزام شده‌اند!.در ماه‌های گذشته ارتش آزاد سوریه ضرب‌الأجلی برای کشتن این گروگان‌ها اعلام کرده بودند که به گفته آن‌ها بنا به درخواست میانجی‌های عرب مهلتشان را تمدید کردند.


 

2484 نمایش

نظر دادن