تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 ارديبهشت 1392 ساعت 21:54

قهرمانی استقلال و سپاهان / کریمی و مهدوی کیا با گریه از فوتبال خداحافظی کردند!

بعد از این جملات بغض علی کریمی ترکید و او با گریه گفت: «من و مهدی برای همیشه از فوتبال خداحافظی می‌کنیم تا دایه‌های مهربان‌تر از مادر به پرسپولیس بیایند.» او پس از این حرف ها در حالی که اشک می ریخت با سرعت به سمت رختکن پرسپولیس رفت.

به گزارش آخرین نیوز ، تیم های فوتبال استقلال و سپاهان، قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فوتبال ایران شدند.

عصر امروز دو تیم استقلال و سپاهان به مصاف فولاد اهواز و پرسپولیس رفتند و با غلبه بر حریفان خود، قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را از آن خود کردند.

استقلالی ها در هفته و سی و سوم لیگ برتر، 1 بر صفر از سد میزبان خود فولاد گذشتند و یک هفته پیش از پایان بازی های لیگ، قهرمانی خود را در لیگ برتر مسجل کردند.

جواد نکونام زننده تک گل استقلال در این بازی بود. او در دقیقه 19 از روی نقطه پنالتی، استقلال را به گل رساند.

در دیگر بازی مهم امشب، سپاهان در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را در ضربات پنالتی شکست داد.

نبرد تماشایی این دو تیم، تا دقیقه 120 به نتیجه مساوی 2 بر 2 انجامید ولی در ضربات پنالتی، سپاهانی با دقت بیشتری عمل کردند. آنها هر چهار پنالتی خود را گل کردند ولی پرسپولیسی ها فقط دو پنالتی شان گل شد. هادی نوروزی و رضا حقیقی، نتوانستند ضربات خود را گل کنند.

پرسپولیس با این شکست، امکان حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست داد و زنجیره ناکامی هایش در این فصل فوتبال ایران، کامل شد.

سپاهان که با برد استقلال در بازی فولاد قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده بود، با بازی شجاعانه اش در استادیوم آزادی، مانع از آن شد که پس از یک فصل خوب در فوتبال ایران، همه جام ها از چنگش خارج شود.

استقلال نیز با برد در برابر فولاد، سومین قهرمانی خود در لیگ برتر را بدست آورد و اکنون پس از سپاهان، پرافتخارترین تیم لیگ برتر است. سپاهان تاکنون چهار بار قهرمان لیگ شده و پرسپولیس با دو بار قهرمانی پس از استقلال قرار دارد.

امیر قلعه نویی نیز با قهرمانی امشب، پنجمین قهرمانی خود در لیگ برتر را بدست آورد. او تاکنون سه بار به عنوان سرمربی استقلال و دو بار به عنوان سرمربی سپاهان قهرمان لیگ برتر شده است.

علی کریمی ستاره محبوب تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست این تیم برابر سپاهان در فینال جام حذفی در تصمیمی غافل گیر کننده برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

او در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «دوست داشتم آخرین سال فوتبالم با قهرمانی رقم بخورد اما این‌طور نشد. من به سپاهان و کادر فنی‌اش تبریک می‌گویم. این یک بازی فوتبال بود. سپاهان از نظر روحی و روانی نسبت به ما برتری داشت. آن‌ها دو بار عقب بودند و هر دو بار جبران کردند. من از هواداران که به ورزشگاه آمدند تشکر می‌کنم. آن‌ها سال‌های سال من را تحمل کردند. ولی من می‌روم و امیدوارم جوان‌هایی بیایند که جای ما را پر کنند.»

بعد از این جملات بغض علی کریمی ترکید و او با گریه گفت: «من و مهدی برای همیشه از فوتبال خداحافظی می‌کنیم تا دایه‌های مهربان‌تر از مادر به پرسپولیس بیایند.» او پس از این حرف ها در حالی که اشک می ریخت با سرعت به سمت رختکن پرسپولیس رفت.

فتح‌الله‌زاده كه بین استقلالی‌ها محبوبیت خاصی دارد در طول سال‌هایی كه مدیرعامل این باشگاه بوده هیچ وقت نتوانسته بود استقلال را قهرمان لیگ كند. او امروز در اهواز اولین قهرمانی‌اش با استقلال را جشن گرفت. فتح‌الله‌زاده پس از پایان مسابقه تیمش با فولاد گفت: «ما در اهواز احساس غربت نكردیم چراكه اهواز پایتخت استقلال است.»

مهدی مهدوی‌كیا كه مقابل سپاهان برای آخرین بار در یك بازی رسمی به میدان رفت، پس از پایان مسابقه دور افتخار زد تا از فوتبال خداحافظی كند. او كه چهره‌ای ناراحت داشت، سرش را پایین انداخته بود و زیاد هم تشویق نشد. اما برخلاف هواداران پرسپولیس كه رمقی برای تشویق مهدی نداشتند، سپاهانی‌ها او را حسابی تشویق كردند. مهدی هم به سمت آن‌ها رفت و جلوی هواداران سپاهان سر خم كرد تا به آن‌ها ادای احترام كرده باشد.

2724 نمایش

نظر دادن