تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 تیر 1396 ساعت 10:45

جزئيات خنثی سازی اقدام خرابکارانه در آخرين ميتينگ انتخاباتی در مشهد

با دستگيري فردي که در حال ساخت مواد منفجره براي اقدام خرابکارانه در آخرين همايش تبليغات رياست جمهوري در مشهد بود، مشخص شد که فرد مذکور هوادار يکي از گروه هاي ضد انقلابي خارج نشين بوده و تنها براي گرفتن امتيازاتي مانند پناهندگي و جلب توجه قصد اقدام خرابکارانه را داشته که با هوشياري سربازان گمنام امام زمان(عج) در چنگ قانون گرفتار شد.

معاون دادستان مشهد با بيان اين مطلب در گفت و گو با خراسان گفت: قبل از آغاز آخرين همايش تبليغاتي کانديداهاي رياست جمهوري در مشهد، به اطلاعاتي دست يافتيم که نشان مي داد فردي قصد خرابکاري در تجمعات مردمي کانديداهاي رياست جمهوري را دارد به همين دليل، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات خراسان رضوي وارد عمل شدند و تحقيقات گسترده اي را در اين باره آغاز کردند.

قاضي حسن حيدري افزود: شب قبل از برگزاري آخرين همايش تبليغاتي در روز چهارشنبه، همه مسيرهاي منتهي به محل همايش مذکور مورد بررسي هاي دقيق اطلاعاتي قرار گرفت و عمليات تخصصي سربازان گمنام امام زمان(عج) براي شناسايي فرد ناشناس ادامه يافت تا اين که در دقايق اوليه بامداد روز چهارشنبه سرنخ هايي به دست آمد که بيانگر تهيه و ساخت مواد منفجره توسط يکي از هواداران گروهک هاي ضدانقلاب بود.

بلافاصله اقدامات امنيتي در دستور کار قرار گرفت و سربازان گمنام امام زمان(عج) در يک عمليات غافلگيرانه موفق شدند اين فرد را که حدود 27 سال سن داشت در حدفاصل حرم مطهر و ميدان شهدا شناسايي و دستگير کنند.

در بازرسي از اين جوان، مقاديري لوازم و آلات و ادوات ساخت مواد منفجره به همراه چند عدد ريموت کشف شد که بلافاصله گروه خنثي سازي نيروي انتظامي نيز براي پيشگيري از وقوع هرگونه حادثه احتمالي وارد عمل شدند.

اگرچه متهم ابتدا تلاش مي کرد چنين وانمود کند که لوازم انفجاري را براي خودش خريداري کرده است اما با بررسي لپ تاپ کشف شده از وي و بررسي ارتباطات و تماس هاي او با شبکه هاي ضدانقلاب خارج نشين مشخص شد که وي براي گرفتن امتيازاتي مانند پناهندگي قصد اقدام خرابکارانه در همايش کانديداهاي رياست جمهوري را داشته است.

گزارش خراسان حاکي است: پرونده متهم مذکور با توجه به امنيتي بودن آن توسط قاضي حيدري به عنوان بازپرس ويژه در حال رسيدگي است.

894 نمایش

نظر دادن